Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

voor alle newbies die patronen vragen

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: voor alle newbies die patronen vragen
    Posted: 02 Augustus 2012 om 12:44
maak toch maar weer een nieuw topic aan met een verwijzing naar het WELKOM topic, hoop alleen dat diegene die nieuw zijn op het forum dit ook eens een keertje doorlezen.








KLIK hier kun je het vinden.
lydia wijsbroek
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 12:50
Ik heb een vraagje,
Op bepaalde forums ka,n je enkel een patroontje krijgen na een bedankje te hebben verzonden.
Is zoiets niet mogelijk om toe te passen?
Ik weet het niet zeker hoor,is maar eens luidop denken.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 12:57
nee dat denk ik niet, dan zouden de patronen hier op hobbydoos moeten staan, denk dat we ons zelf gewoon een limiet moeten stellen dat we pas patroontjes verstrekken als

1. Iemand zich netjes heeft voorgesteld
2. Iemand redelijk actief met het forum meedoet (dus een bepaald aantal posts heeft geplaatst) (daar kunnen de vaste hobbydozen zich dan gewoon aan houden, hoeft geen 100 posten te zijn, maar 1 voor het voorstellen vindt ik toch wel minimaal)

Gaarne verdere ideeen aandragen (die ideeen kunnen dan in de post WELKOM aangepast worden door onze Magtelt
lydia wijsbroek
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 12:59
Het probleem is wij hebben zelf de patronen in ons bezit. Op andere forum worden die patronen op de site zelf gezet en moeten dan eerst een bedankje plaatsen.Voordat je het patroontje krijgt.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 13:17
Misschien moeten we toch nog eens met Renske om tafel of er nog dingen aangepast kunnen worden. Zelfs de meest simpele gratis forums werken volgens de methode dat je je eerst moet voorstellen, voordat je kunt beginnen met posten. Dat zou al een hoop ellende schelen. Als de newbies bij deze aanmelding dan gelijk de forumregels onder hun neus krijgen, denk ik dat je een heleboel ergernis voorkomt...

Maar, hebben we dit niet al een keer of 10 besproken afgelopen jaar?
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 13:21


Maar, hebben we dit niet al een keer of 10 besproken afgelopen jaar?[/QUOTE]

ja dat klopt, maar als we nu es voor onszelf een bepaalde gedragslijn opstellen (en ons er ook aan houden), moet toch mogelijk zijn. Renske kan hier niet veel aan veranderen.
lydia wijsbroek
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 13:24
Inderdaad Ieke al tig keren. Als je een vraag googelt kom je bij Hobbydoos terecht. Zo ben ik ook hier gekomen. De indruk wordt gewekt alsof je alleen maar even een account moet aanmaken, je vraag stellen en je krijgt wat je zoekt. Er staan nergens iets van voorstellen. Ik heb deze opmerking al rechtstreeks aan hobbydoos gesteld en kreeg als antwoord dat men het forum zo laagdrempelig mogelijk wil houden. Groetjes, Lida
Back to Top
boudewina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2012
Status: Offline
Points: 382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boudewina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 13:38
goed plan
http://www.flickr.com/photos/83999974@N06/
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 13:43
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Inderdaad Ieke al tig keren. Als je een vraag googelt kom je bij Hobbydoos terecht. Zo ben ik ook hier gekomen. De indruk wordt gewekt alsof je alleen maar even een account moet aanmaken, je vraag stellen en je krijgt wat je zoekt. Er staan nergens iets van voorstellen. Ik heb deze opmerking al rechtstreeks aan hobbydoos gesteld en kreeg als antwoord dat men het forum zo laagdrempelig mogelijk wil houden. Groetjes, Lida
 
dat zal dan te maken hebben omdat het forum eigenlijk een onderdeel van een webwinkel is, en dat verkopen dan ook nog steeds op de eerste plaats staat


Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 14:15
In feite kunnen we, leden onder elkaar, een aantal dingen afspreken, zoals (tis een voorbeeld hé)
- aanmelden vereist
- minimum aantal posts
- actieve deelname (min zoveel posts per maand of zo)
- bij actieve deelname hoort dan ook ondersteuning aanbieden (techniek, vertaling,.. )en niet alleen iemand bejubelen voor zijn getoonde creatie,...
 
Ik ben er alvast voor te vinden...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 14:24
inderdaad: aanmelden vereist
           minimum aaantal posts (kunnen we voor onszelf houden)
           minimum aantal posts per maand (ben ik geen voorstander van
           mensen die werken hebben nu eenmaal minder tijd)
lydia wijsbroek
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 14:31
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

inderdaad: aanmelden vereist
           minimum aaantal posts (kunnen we voor onszelf houden)
           minimum aantal posts per maand (ben ik geen voorstander van
           mensen die werken hebben nu eenmaal minder tijd)
 
Wat die minimum aantal posts per maand betreft, daar heb je een punt, maar normaliter wie echt geïnteresseerd is, werkt in het begin vlotjes mee op het forum. Meestal, wanneer je het te druk hebt , en het neiuwe is er een beetje af, krijg je een terugval. Vind ik op zich zeker niet erg.
Maar in een 1e maand zijn diegene die het goed bedoelen toch véél bedrijviger dan diegene die enkel komen voor een patroon.
 
Natuurlijk kan elk lid voor zichzelf uitmaken waar hij een limiet legt.
 
Er zal ongetwijfeld regelmatig nog woorden over dit onderwerp gekraakt worden. ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
rianne35 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 September 2011
Status: Offline
Points: 282
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rianne35 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 15:38
Ik zie alleen de 'hobbywonders'en de 'hobbyguru' in dit onderwerp, dus dacht ik laat ook even me mening horen

- voorstellen is het minste wat je kunt doen.
- minimum aantal post ben ik het ook wel mee eens

minimum post per maand vind ik ook te, ik ben namelijk zelf elke week wel op het forum te vinden, gewoon ideetjes op doen, leuk kijken wat iedereen gemaakt heeft.

Verder vind ik jullie kanjers dat jullie je patronen door sturen en ook heel goed dat jullie alles zo mooi geordend hebben.
Groetjes en nog veel hobby plezier, Rianne.

Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Back to Top
Lilyishere View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 295
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lilyishere Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 15:51
Ik ben er ook wel mee eens. Ik wilde al namelijk mijn aanfeschafte haakboeken inscannen en met jullie delen, maar niet met de newbies.
Van de "oude" leden krijg ik zo vreselijk veel dat ik het gevoel heb dat nooit meer te kunnen terugbetalen. Maar de newbies moeten het NOG bewijzen.

En ik bedoel dit abaoluut niet lelijk natuurlijk , ik ben zelf ntuurlijk ook raktisch nog een newbie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 15:52
Ik had het WELKOM aangepast en nu staat het niet langer bovenaan de rubrieken. Maar iedereen kan het oppakken en in een Message plakken onder een verzoek van een newby, die zonder zich voor te stellen begint te roepen om een patroon. Hoop ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 16:04
Originally posted by Lilyishere Lilyishere wrote:

Ik ben er ook wel mee eens. Ik wilde al namelijk mijn aanfeschafte haakboeken inscannen en met jullie delen, maar niet met de newbies.
Van de "oude" leden krijg ik zo vreselijk veel dat ik het gevoel heb dat nooit meer te kunnen terugbetalen. Maar de newbies moeten het NOG bewijzen.

En ik bedoel dit abaoluut niet lelijk natuurlijk , ik ben zelf ntuurlijk ook raktisch nog een newbie

Dit gevoel heb ik nou ook steeds hier.  Oke ik wil niet zeggen dat ik niks heb terug gedaan, want  ik deel ook wel en als mensen iets vragen en ik heb dat ben ik beslist niet te beroerd, maar af en toe heb ik zoiets ik krijg zo enorm veel dat ik soms het gevoel heb te weinig terug te geven of kunnen geven want veel van de patroontjes heb ik juist van hie gekregen dus de  vaste leden hebben ze vaak al.

Ik vind het wel belangrijk dat er geen grijpgrage figuren tussen de newbies zitten,  maar waaraan kan je dat peilen bij een newbie.  Ik vind dat moeilijk omdat je ook erbij heb die zich netjes voorstellen, wij al blij,  en dan vervolgens alleen maar  vragen. Dan posten ze ook veel maar  alleen om te vragen en daar is dus geen peil op te trekken.

Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen bij een bepaalde persoon en idd. kijken of je al ergens iets van die persoon hebt gezien.

Enfin  ook via deze kant  in ieder geval wel weer allemaal hartleijk dank voor de mooie dingen die ik hier mag delen.



Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2012
Locatie: Rotterdam
Status: Offline
Points: 279
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 16:15

Hallo lieve dames, ik ben ook pas (een weekje geleden) als een nieuw lid op dit forum verwelkomt en ik wist ook niet hoe het werkte. 'k ben voor de eerste keer op een forum. Ik heb me een rotje gezocht naar het vlindertje waar je je e-mailadres moet vermelden. Het zou inderdaad handig zijn als er een "handleiding" zou zijn wat er van je verwacht wordt als je graag op een forum wilt komen, dit zou al geplaats kunnen worden als je als gast op het forum komt snuffelen/bezoeken. Dat zou voor de doorgewinterde leden een hoop ergernis schelen.

Ik wil ook graag van alles met jullie delen, maar een foto bij "mijn creaties" zetten is niet goed gegaan. Ik moet nog erg veel leren want ik heb dit alles nog nooit gedaan. Maar ik blijf het proberen. Groetjes Jolanda
Back to Top
katelijne View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 April 2010
Status: Offline
Points: 555
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer katelijne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 16:29
Oei, nu voel ik me plots opnieuw een newbie, ik ben al meer dan 2 jaar lid en heb slechts een 350 reacties. (door ziekte Cry ben ik momenteel thuis en kan ik nu meer reageren dan vroeger)

Jolanda : na 2 jaar voel ik me zeker geen 'doorwinterd lid' LOL
In 2010( toen ik net lid was) werd aan niemand eisen en/of voorwaarden gesteld, waarom zou ik dan nu het recht hebben om dit aan jullie te vragen ? Wink



Katelijne




kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
Back to Top
ridder204 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 490
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ridder204 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 16:45
ik ben ook nog aardig "nieuw"hier, wil toch ff mijn mening delen. Minimum aantal posts p.m., moeilijke zaak voor mij. Delen van patroontjes, IK ben er erg blij mee wat ik hier zo maar allemaal aangeboden krijg. Zelf heb ik niets te delen, helaas, maar ik probeer toch mijn aandeel te leveren door bijv. te helpen met zoeken, oke ik ben wel niet zooo goed daarin, maar doe mijn best.
groetjes
groetjes margriet
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 16:49
Margriet je neemt gewoon lekker deel aan dit forum, das toch voldoende, over die zoekfunctie leren we allemaal nog steeds bij, nieuw of oud, we proberen elkaar gewoon bij te sturen en behulpzaam te zijn
lydia wijsbroek
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns