Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvouwgordijnen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
erna View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 10
Direct Link To This Post Onderwerp: vouwgordijnen
    Posted: 12 Augustus 2008 om 12:48
hallo ben nieuw hier en heb al een vraagje.
zou graag zelf vouwgordijnen maken,ik weet ongeveer hoe t moet maar als iemend de hele uitleg heeft zou ik die zeer dankbaar zijn t naaiwerk is geen probleem ben naaister t is t optrek systeem waar ik geen uitleg over heb hoe t moet en hoe te bevestiggen boven aan t raam.

in afwachting op jullie antwoord al by voorbaat dank


groetjes ERNA
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 16:03
Hoi Erna, Wij hebben hier een vrij simpel systeem gehad. Is van de vorige bewoner geweest. De een zat bevestigd op een houten lat. Op de voorkant van de lat zat klittenband. Op het gordijn bovenaan ook. De drie optrektouwtjes zaten onderaan het gordijn vastgeknoopt, liepen door kleine gaatjes naar de bovenkant van de lat en via een gat in een van de zijkanten weer naar beneden. De ander heeft een half open vierkante buis. Heeft verder hetzelfde systeem als de houten (ook met klittenband ook een opening voor de touwtjes) maar heeft een meganisme waar de drie touwtjes langszij naar beneden lopen. Het meganisme zorgt ervoor dat ze makkelijk halverwege blijven hangen. Je hoeft ze niet elke keer ergens om heen te wikkelen. (Bij jaloezieen zie je dat ook vaak.) Ik weet niet of je hier iets mee kan. Kijk anders de kunst maar eens af bij vrienden of familie met vouwgordijnen of in winkels.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
erna View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 12 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 10
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 09:46
dank dank dank daar ben ik al goe mee geholpen en ga zeker eens ne keer in de winkel snuffelen hoe t echt werkt.vrienden hadden mij gezegd da ge die systemen ook kunt kopen maar tot nu toe niks gevonden zelfs ni in de "doe t zelvers"we zijn in maastricht al gaan kyken voor stof. awel een keus dat daar is ni te doen en goedkoop.we hadden hier prijs laten maken en da viel ni mee 1000 euro voor 1 gordijn we vielen byna om,t is wel een grote venster maar dan nog.

groetjes ERNA
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 10:05
Dat is wel erg veel inderdaad. Als je toch zelf al handig bent zou ik gewoon proberen het zelf te maken. Succes er mee en laat je nog even weten hoe het uiteindelijk is gelukt? Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 10:34

Hoi,

Ik heb ze zelf nooit gemaakt, maar het zou te doen moeten zijn. In de bouwmarkten kun je wel heel gemakkelijk de systemen "onderzoeken". Zelf ben ik bezig met een klein paneelgordijn van een vierkante meter. Bij google wel wat reacties en verhaaltjes gelezen. Tip die daaruit kwam: let wel op de stofkwaliteit. Niet alle stof is zomaar geschikt om het ook mooi te laten uitkomen. Te slap hangt slordig en te dik vouwt niet makkelijk. En gezien jouw afmeting van raam, zul je hier ook rekening mee moeten houden.

Succes,

Rosemarie

Back to Top
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 Mei 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 179
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 12:28

Hey hobbydozen,

In dit topic ben ik ook geïnteresseerd.

Erna moest je toch een systeem vinden in één of andere hobbymarkt zou je dit dan even kunnen laten weten. Ben wel benieuwd erna. Het resultaat mag je natuurlijk ook posten.

Veel succes ermee

Ann

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2008 om 11:04
Ik heb chinesche lamellen,maar laten maken want niet elke stof is er voor geschikt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns