Vraag over meisjesvest Phildar |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
Nicoletta
Groupie Lid sinds: 16 Februari 2013 Locatie: Lelystad Status: Offline Points: 88 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 21 Februari 2014 om 16:52 |
Heeft iemand misschien ervaring met het breien van dit meisjesvest van Phildar?
ben een niet zo ervaren breister en vraag me af hoe ik al die codes en het patroon moet zien?
http://www.hobbydoos.nl/patroon/7945/jasje-cardigan Alvast bedankt! Nicky |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het patroon is niet gratis te downloaden, dus alleen de mensen die het boek hebben, kunnen je vraag beantwoorden.
Het patroon is meestal getekend en daar staan de maten bij in centimeters. Wat voor codes bedoel je? Afkortingen? Die horen allemaal uitgelegd te worden in het boek. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Saartje76
Duizendpoot Lid sinds: 13 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 235 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dit is het nieuwste boek van Phildar dat pas uit is toch? Ik denk niet dat veel dames dit boek al hebben.
Wel een plaatje van een vest trouwens! |
|
Groeten, Saartje
|
|
Nicoletta
Groupie Lid sinds: 16 Februari 2013 Locatie: Lelystad Status: Offline Points: 88 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja dat vond ik ook:-) Ik bedoel de maataangeving en dan ook nog het patroon,
ik denk dat ik het terug stuur. Toch maar iets simpelers nemen, ik haak erg veel en dacht maar weer eens te gaan breien, maar bij nader inzien:-))) Dank voor de reactie. Nicky |
|
Saartje76
Duizendpoot Lid sinds: 13 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 235 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je mag hier ook typen wat je niet snapt dan kijken we met je mee......
|
|
Groeten, Saartje
|
|
Nicoletta
Post Options
Thanks(0)
|
Met de maten snap ik het nu wel na veel doorlezen, maar het patroon dat wordt zoveel uittypen.
Ik stuur het toch maar terug. Dank voor het meehelpen:-) Nicky |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik heb ooit haakpatronen uit kinderbreibladen gescand, omdat er per breiblad soms maar één enkel haakpatroon gegeven werd, beetje zonde van het geld. Dus als je liever haakt, kun je die patronen van me krijgen, er zitten best leuke dingen bij voor meisjes. Helemaal niets voor jongens overigens. Geef je e-mailadres in een pm en het komt helemaal goed.
|
|
wat rozengeur. |
|
Nicoletta
Post Options
Thanks(0)
|
Geweldig ik was al aan het zoeken naar een patroon
Bedankt |
|
Nicoletta
Post Options
Thanks(0)
|
Hoe doe ik een pm?
|
|
Nicoletta
Post Options
Thanks(0)
|
oh zie het al
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Het is gelukt en je hebt ze. Ik zal ze meteen nog eens aanbieden voor alle nieuwe haaksters.
|
|
wat rozengeur. |
|
Nicoletta
Post Options
Thanks(0)
|
Heel erg bedankt!!! Ik vind die kleur katoen van dat meisjesvest zo mooi
zat vanochtend nog eens rustig te kijken en dacht, geen haast, rustig beginnen met breien ik kan altijd vragen maar ga eerst maar eens kijken naar de patronen van het haken lieve groetjes Nicky |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet alleen niet of er veel meer katoen in haakpatronen dan in breipatronen gaat zitten.
|
|
wat rozengeur. |
|
Nicoletta
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Magtelt,
Bedankt voor zoveel patronen Ik heb nog eens zitten lezen in het patroon voor het vestje en lees voor de knoopsluitingsbiezen: "101 st. opzetten met de breinld. nr, 3,5 en br. in boordst. 1/1:begin de 1e nld en alle oneven nld. (goede kant van het werk) met 2 r. st en eindig met 1 av. st. gedurende 2 cm, br. daarna 1 r. nld aan de goede kant en enkele enkele nld. tricotst. in een andere kleur. Pers deze nld. tricost. op; bij de steek voor steek afwerking worden ze uitgehaald tot aan de basiskleur. Hoe moet ik dat laatste zien: wordt de bies dan aan het vest vastgebreid? Alvast bedankt Nicky |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Nicky
Ik ben Machtelt niet maar ik weet wel hoe het gaat . Phildar geeft dit heel vaak zo aan . Je doet precies wat er staat en dan leg je je bies op een pand . Je haalt uit tot 1 pen voor de oorspronkelijke kleur en dan haal je voorzichtig een paar steken uit tot de oorspronkelijke kleur . Dan ga je met een STIKSTEEK van steek naar steek en telkens een paar steken uithalen je bies op het pand zetten . |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
En weg was m'n bericht
Staat het niet ergens achter of voorin het blad ??? In het blad met babypatronen dat ik had stond het uitgelegd Ook kun je eens kijken of er filmpjes van zijn op You Tube . |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Soms worden de biezen rechtstreeks aan de kopse kant gebreid. Soms worden ze los gebreid en dan later
steek voor steek aan het breiwerk vastgezet, da's dus meer naaien of hechten dan breien. Dit doen ze soms ook met de col van een trui, zelf ben ik daar te lui voor. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja is dat standaard Phildar ? ik heb laatst een herentrui uit een blad van hen gemaakt en daar stond het ook in, ja dahag denk ik dan. |
|
Nicoletta
Post Options
Thanks(0)
|
dank voor alle hulp
ik dacht altijd dat een boord er gewoon aan werd gebreid ik zal eens zoeken naar YouTube films. In het blad staat het niet uitgelegd. Voor de boord met knoopsgaten staat: Brei 100 st. in boordsteek: begin de 1e nld en alle oneven nld. met 1 st. en eindig met 2 r st. en verdeel in de 3e nld 4 knoopsgaten van 2st, de 1e op 3 st van de kant, de volg. met een tussenafstand van 9 st. hoe maak ik dan knoopsgaten? |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
afkanten en in de volgende pen er weer bij opzetten .
Zijn ook wel filmpjes van .Ik denk dat Drops design ze ook wel heeft Vertikale knoopsgaten intikken |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |