Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gonna View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 December 2016
Locatie: Overijssel
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gonna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over patroon
    Posted: 21 April 2017 om 22:48
Beste  breisterren,

ik zou graag patroon 396 willen breien (poncho met kabels) maar kom er niet helemaal uit. Als je het eerste gedeelte wil breien dan lijkt het er op dat de tweede alinea van het eerste gedeelte naar links gaat.

en het lijkt mij dat het tweede gedeelte onder het eerste gedeelte bij de pas hoort?

Ook staat er dat je kabelnaald 2 en 4 nodig hebt. Lijkt me raar, want daar is de wil toch te dik voor?

Verder vraag ik me af of je dit niet met de rondbreinaald kan breien. Echter het tweede gedeelte moet met een paar pennen minder. 

Is het tweede gedeelte de voorkant? 
Normaal gezien kom ik er altijd wel uit, maar deze keer niet.

Ik hoop dat er hier een ervaren breister zit die het me uit kan leggen?

vr gr Gonna
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2017 om 23:23
ik veronderstel dat het over deze poncho gaat.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 09:34
Als je lid bent van Ravelry zou je daar kunnen kijken. Hij is heel vaak gemaakt, sommigen hebben in de rondte gebreid. En wat ervaren breister betreft. Niet getreurd, ben ik ook, maar ik kom er niet uit!!! ik heb wel al gelezen dat er fouten zouden zijn in het patroon. Misschien valt het kwartje toch nog (bij mij).
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 10:32
Ik weet niet of het over dat patroon gaat, dat moet je maar even zeggen. Kabelnaalden heb je meestal in 2 diktes en dat zijn gewoon
hulpstukken, daar brei je niet echt mee - dus zolang ze niet dikker zijn dan de naald waar je mee breit is dat Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 10:37
Ik zie part1 en part2, part2 eindigt met het zetten van de steken op een stekenhouder, ik denk punt daarna. Maar dan nog, kijk ik naar
het patroon dat jij bedoelt ?
Die 2 delen neem je weer op voor de yoke & collar
 
Ik zie op het 1e gezicht geen reden waarom je het niet in het rond zou kunnen breien, maar bedenk je wel dat je heel veel steken op de
naald hebt en dat je goed op moet letten wat voor, achter en opzij is. En dan zou ik het eerst in Jip en Janneke helemaal uitschrijven.
Misschien zitten er kantsteken aan de voor en achterpanden en die moeten er dan misschien af.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 11:38
Op Ravelry heb ik gezien dat er ook in de rondte gebreid wordt. Er wordt ook gezegd dat het een heel duidelijk patroon is. Ik denk dat het zich vanzelf wijst als je bezig bent.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Gonna View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 December 2016
Locatie: Overijssel
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gonna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 13:13
Dank julle voor de hulp. Ik zal eens kijken op ravelty. Ik weet niet precies wat dat is, maar ga het zo intikken. 

Ik ben ook van plan het in de rondte te breien, omdat dat sowieso eenvoudiger is. Je hoeft dan geen rekening te houden met averrechtse steken.

Ik ben behoorlijk ervaren, maar kom er deze keer nog steeds niet uit.  Deel 1 en deel 2 dan denk ik wat word er bedoeld? Is het deel 1 voorpand of achterpand. Het staat er raar.

ik vind het een prachtige poncho, die je niet snel in winkels aan zal treffen en ik zou m willen breien voor dochter. 
Back to Top
Gonna View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 December 2016
Locatie: Overijssel
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gonna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 13:26
NB ik zie nu een link van de poncho en het is idd de poncho die ik bedoel.

Ik zie ook dat de vrouwen die m gebreid hebben iets te kort hebben gemaakt. Dat maakt m minder mooi zie ik


De onderste daar zie ik iets aan wat niet klopt. Niet wijd genoeg vermoed ik.

Maar in de rondje breien zie ik toch een probleem waar bij deel 2 na 114 steken een paar pennen mindere gebreid worden. Bij deel 1 worden een paar pennen meer gebreid.

Lastig dat er zo weinig mensen nog breien in de buurt. Zodat je een keer samen  kan kijken en overleggen.

gr Gonna


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 13:46
ik denk dat het normaal is dat er een paar pennen minder worden gebreid bij het achterpand. Dat valt namelijk plat en de voorkant moet ietskes langer gemaakt worden omdat er borsten zitten die het wat omhoog halen. Zo krijg je een mooie overal gelijke lengte.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 17:48
Gonna, heel veel succes met dit project!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2017 om 20:12
Volgens mij zijn part 1 en 2 even lang, ik zie na de 4 rows moet de laatste toer anders gebreid worden, maar ik zie er niet meer of minder . . .
Ik denk even goed lezen wat er staat.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns