Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over schouderbies

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
annaj View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annaj Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over schouderbies
    Posted: Gisteren om 18:15
Ik probeer een spencer te breien (baby). Nu staat er in het patroon dat ik een schouderbies los moet breien (dus weer steken opnemen die ik eerder afgekant heb). Waarom zou ik niet door kunnen breien?Het lijkt me fijner dat het uit 1 stuk is. Wat zou er mis kunnen gaan als ik doorbrei? 

Dit is de instructie van de apart gebreide bies: 
( De hals: Neem 54-66 st op (deelbaar door 4+2) (vanaf de rechter schouder) langs de hals met breinld 3.5 mm en Karisma: Brei 2 nld ribbelst (begin op de verkeerde kant) en brei dan 5 nld boordst met 1 kantst aan weerskanten. Kant losjes af in patroon.) 

Schouderbies op het achterpand: Neem 16 – 24 st op (deelbaar door 4) langs de rechter schouder van het achterpand (ook boven de hals- en armsgatboord) met breinld 3.5 mm en Karisma. Brei 5 nld boordst met 1 kantst in ribbelst en 2 r st aan weerskanten (gezien op de goede kant ). Brei vervolgens 2 nld ribbelst en begin op de goede kant . Kant af.

Betekent dit dat je ook steken van halsboord en armsgatboord meeneemt en dat het dan meer een geheel wordt? 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 hours 4 minuten geleden om 23:16
Back to Top
annaj View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annaj Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 hours 29 minuten geleden om 00:51
Ja

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 9 hours 45 minuten geleden om 09:35
als ge helemaal naar beneden scrolt, ziet ge nog een paar voorbeelden en dan kunt ge duidelijk zien hoe de schouderbies loopt.

Ge zoudt die er ineens kunnen aanbreien zonder af te kanten (wel met minder steken dan aangegeven), maar dan moet ge de boorden van de hals en de rechtermouw nadien pas breien en meer steken opzetten omdat dan het 'knopenstukske' er al aanstaat, en dan gaat het ook rekken.

Als het eerst is afgekant, is het al stevig en kan het niet veel uitrekken omdat ge de steken opneemt van de mouwbies, de schouder en een paar van de halsbies.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 8 hours 1 minuten geleden om 11:19
Overigens volg ik zelden een patroon naar de letter, ik ga mijn eigen gang. Dat leer je al doende.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
annaj View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annaj Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 2 hours 32 minuten geleden om 16:48
Dank je! dus als ik het eraan brei is het elastischer uiteindelijk, maar ik zal wel andere maten moeten nemen voor de boorden en doen zoals ik het het mooist en fijnst vind. Ik vind het altijd lastig als ik een patroon volg om ervan af te wijken, maar ik heb wel sterk de neiging soms. Gewoon vertrouwen en dan kijken hoe ik dan weer verder wil. Patroon is hulp geen wet!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns