Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraagjes

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aliesherreman View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2014
Locatie: Oudenaarde
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aliesherreman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraagjes
    Posted: 26 Januari 2014 om 13:46
Hallo ik ben alies en een nieuw lid hier.
Ik haak al een halfjaar maar heb nu toch een paar vraagjes.
Waar kopen jullie je wol? Ik koop de mijne in de zeeman maar ik weet niet goed of dit wel goede kwaliteit is.
Ook vraag ik me af of nog iemand het probleem heeft dat het lapje smaller of breder word. Ik ben al een lange tijd aan het proberen om een sjaal te haken maar het mislukt altijd....
Alvast bedankt en veel groeten
Alies
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 14:54
welkom Alies     we hebben ook een topic voorstellen. misschien is het wel leuk om daar nog iets op te zetten.

heeft er waarschijnlijk mee te maken dat je bij het keren de eerste vast overslaat.
maar het kan ook iets anders zijn .de ervaren haaksters zullen je vast kunnen helpen op dit forum.

oant Sjen
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 16:34
hoi.
zeeman gaat prima!
voor erg ingewikkelde werkjes zou ik iets duurder nemen, want die wil je jaren later nog aan
enne als t geld me op de rug groeide kocht ik alleen dure gemeleerde mooie merino wol!
maar ja dat doet t niet he.
voor een sjaal is t prima spul, enne een keerlosse doet wonderen om het recht te houden.
na een rijtje vasten een losse maken en met t volgende rijtje beginnen, wel ff tellen of je evenveel steken hebt op t eind
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 16:37
Haak je stokjes of vasten? Of een stokje met een losse? We zullen meer moeten weten om je te helpen. Het kan zijn dat je niet aan het begin de zogenaamde keerlosse(n) doet. Bij vasten is dat 1 losse, bij halve stokjes 2 lossen en bij stokjes 3 lossen. Aan het eind van de toer goed opletten dat je ook in de laatste steek insteekt en desnoods even tellen hoeveel steken je hebt gedaan in die toer.

Ik ben heel tevreden over Zeeman en Wibra. Op dit moment ligt er een kat gewikkeld in een Saskiasjaal, die ik met grote moeite en over lange tijd gebreid heb. Ik maak me geen zorgen over nageltjes, na het wassen ziet hij er weer uit als nieuw, de sjaal, de kat gaat niet in de machine.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Aliesherreman View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2014
Locatie: Oudenaarde
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aliesherreman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 16:47
Heb ook al iets duurdere wol gebruikt die echt om te haken is maar dat is echt harde wol vind ik persoonlijk. Ik denk dat het vooral catania wol was. Ik ga mss ook eens gaan kijken voor de wol van de action deze week, kan dan een voorraadje inslaan voor niet veel geld. Momenteel verdien ik nog geen geld dus dan is het redelijk moeilijk om dure wol te kopen. Ik gebruik al een keerlosse, ik heb wel van mijn zus geleerd om niet in de eerste maar ik de tweede vaste opnieuw te beginnen. Misschien ligt het wel daaraan...en ik was me al onze kat in de wasmachine aan het voorstellen, zou er ook mooi uitzien dan. Hier heb ik wel al een probleem gehad met de glitterwol van de zeeman ( ben de echte naam vergeten maar het is gedraaide wol met één draad ertussen die blinkt) ik heb het vermoeden dat de jongste kat ( die zeer veel interesse heeft in mijn haakwerkjes) erin gebeten heeft en toen ik mijn draad aantrok is hij geknapt dusja...
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 17:21
Hoi Alies
Met vaste maak je 1 keerlosse om de hoogte te bepalen.
Maar je steekt hem daarna wel in de eerste vaste op je vorige rij. Anders mis je een steek.
Bij stokjes maak je 3 keerlosse das dan tevens ook je eerste stokje, daarna steek je je naald in de vierde losse van je ketting. Maar als je al een rij met vaste hebt in de tweede vaste. Het ligt er dus helemaal aan welke steek je gebruikt. laat even weten welke steek je gebruikt dan kunnen we je misschien nog beter helpen :)
Back to Top
EstherBert View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2014
Locatie: België
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EstherBert Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 17:40
Hoi.

Ik koop mijn wol het vaakst in de Veritas, zeer veel keuze! Wel weet ik niet of dat er in Nederland ook is.
Zelf kocht ik ook al wol in de zeeman, deze vond ik goed van kwaliteit maar wel zat het bij mij langs binnen helemaal in de knoop. Ik had zo ongeveer een uurtje nodig om het los te maken, maar kwaliteit is zeker niet slecht!

Liefs,
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 17:48
Lijkt me een leuke winkel, Veritas! Die hebben we helaas niet in Nederland. Unhappy
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 18:16
Ik vind de Veritas erg duur, ik koop er wel af en toe spulletjes (veel mooie dingetjes) maar schrik dan weer aan de kassa. Laatst weer eenpaar knoopjes nodig, bleken 1.20 per stuk :-(
Gelukkig is er hier een prima wolwinkeltje een dorp verderop (het Vlijtig Bijtje in Werchter), waar ze je ook met plezier helpen als je vast zit. Het nadeel van veel van de garens van de zeeman is dat het voornamelijk acryl is en dat vind ik niet prettig om mee te werken, zweet erg en tijdens het werken begint het te knetteren.
Ik heb grote voorraden Drops liggen als er weer van die aanbiedingen zijn met 35 % korting, of laatste bollen opruiming, dat is mooie wol en natuurlijke materialen. Ook teer ik al jaren op een grote partij katoen die de Aldi vroeger had, in vele kleurtjes. Heel handig voor het haken van al die leuke beestjes die ze tegenwoordig hebben. Ik denk dat ik voor de komende 20 jaar nog aan projecten heb liggen :-)
Back to Top
Aliesherreman View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2014
Locatie: Oudenaarde
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aliesherreman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 18:50
Ik gebruik vooral de vaste steek opdat het de bedoeling is dat mijn sjaall lekker warm is. Ik koop geen wol in de veritas omdat ik daar echt geen geld voor heb. ( nu tijdelijk toch niet aangezien ik dringend moet sparen voor een nieuwe gsm wegens diefstal). In leuven ( voor de mensen van belgïe) is er ook een leuk winkeltje. Daar kan je gaan met je boekje of papier om iets te maken en ze helpen dan te kijken welke wol je best gebruikt. Natuurlijk is leuven al een heel eind van oudenaarde en als ik het mij goed herinner was het ook niet zo goedkoop...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 22:56
Nog een tip: ik zet een lossenketting op met een dikkere haaknaald, een half nummer meer. Sommige mensen doen het met een heel nummer meer. Je kunt dan bij de eerste toer makkelijk insteken met de goede haaknaald. En het wordt dan niet strak aan de onderkant.

En als ik vasten haak, maak ik 2 keerlossen, ik steek wel in in de goede vaste, maar dat is makkelijker als je aan het eind van de toer voor de laatste vaste moet insteken. De 1ste losse brengt het werk omhoog, de 2e ligt plat en doet of ie een vaste is.

Vreemd genoeg hebben onze katten geen enkele belangstelling voor mijn wollebolletjes. Rolt er één weg bij het wikkelen, dan kijken ze lodderig toe, hoe ik door de kamer race om het te pakken. Terwijl ze wel graag apporteren met pluche speelmuisjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Aliesherreman View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2014
Locatie: Oudenaarde
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aliesherreman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2014 om 23:13
Wees blij dat ze er niet achter lopen. Als ik haak en 1 van de ventjes ligt op mij kan ik het wel vergeten :p de meisjes vinden het raar genoeg niet interessant. En ik zal zeker jouw tops eens gebruiken
Back to Top
carlaevelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 10 Januari 2014
Status: Offline
Points: 138
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carlaevelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 10:22
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik ben heel tevreden over Zeeman en Wibra. Op dit moment ligt er een kat gewikkeld in een Saskiasjaal, die ik met grote moeite en over lange tijd gebreid heb. Ik maak me geen zorgen over nageltjes, na het wassen ziet hij er weer uit als nieuw, de sjaal, de kat gaat niet in de machine.

LOLLOLLOL Je maakt me altijd weer aan het lachen Magtelt.
http://facebook.com/kwartetstoptalking.nl
Back to Top
Aliesherreman View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2014
Locatie: Oudenaarde
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aliesherreman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 14:41
Ik ben vandaag om verschillende bolletjes wol gegaan in de zeeman, was alleen niet zoveel keus dusja...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 15:00
Je zou de meisjes van de Zman, ik heb er nog nooooooit een Zman gezien, kunnen vragen wat een goede dag is om te komen. Wanneer verwachten jullie weer wol en wanneer wordt het dan bij jullie geleverd. Vragen staat vrij.
Back to Top
Aliesherreman View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2014
Locatie: Oudenaarde
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aliesherreman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 15:32
Gohja ga zowieso morgen ( of wanneer ik nog eens zin heb) eens in oudenaarde kijken. Vind het persoonlijk niet zo vriendelijke mensen in de zeeman dusja...
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 15:43
bij ons is de service in de zeeman 'top'!!! supervriendelijke dames, behulpzaam,....
ik koop heel veel wol daar, niet alleen voor de service maar ook voor de prijs...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Aliesherreman View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Januari 2014
Locatie: Oudenaarde
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aliesherreman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 16:11
Bij ons is het een man, misschien daarom :)
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 16:37
ik weet niet veel van haken behalve het moois wat hier voorbij komt. maar als ik wat duurdere wol wil koop ik katia van planet. hoewel ik ook beestjes heb gemaakt van de wol van de zeeman vind ik planet iets zachter.

ik zag laatst ook wol bij de blokker liggen maar dat voelde een beetje als touw aan
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2014 om 16:54
In al onze Zeelieden en Wibraaien staan aardige jonge meisjes en oudere vrouwen. Maar ik heb er nooit aan gedacht om naar de bevoorrading te vragen. Overigens is het standaardantwoord bij onze Blokker "Morgen komt er een nieuwe lading" en dan kom je elke dag voor Jan met de korte achternaam. Gelukkig koop ik daar geen wol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns