Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vragen over patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vragen over patroon
    Posted: 24 Oktober 2017 om 17:22
Hallo,
Ik heb een paar vragen over patroon 184-17.
Zou dit model vest ook geschikt zijn zonder het vast te dragen met knopen of hangt ie dan niet mooi.
Ik heb het patroon doorgelezen en vind het nogal verwarrend, waardoor ik zo nu en dan de zin opnieuw moet lezen om te snappen wat ze bedoelen. Echter ik kom niet uit de schouderpartij op hulpnaald van het achterpand.

Kan iemand mij dit gemakkelijker uitleggen?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 18:24
Ik denk dat dit vest nu gesloten is met een knoop. Als je geen knoopsgat wil maken zou je het ook kunnen sluiten met een mooie speld.
Wat begrijp je niet? Zo in het wilde weg wat uitleggen is moeilijk.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 19:25
Hey Lidwina,
Het stukje zet steken op een hulpdraad voor diagonale schouders, ik snap niet hoe ik het moet doen.
Ik vraag me af of je het vest ook los kan dragen zonder knopen.
Ik wil een lang vest voor op een jurkje dragen, los gedragen dan
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 21:17
Lidwina zegt het al: Je hoeft geen knopen en knoopsgaten te doen en als het vest te veel gaat kieren kun je een speld gebruiken. Het hangt van je figuur af. Mijn voorgevel is te geprononceerd en dan gaan openhangende vesten gek hangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 21:22
Plaats steken op een hulpdraad voor de diagonale schouder op het begin van elke naald vanaf het armsgat als volgt (brei de steken voordat u ze op de hulpdraad plaatst): Plaats 2 keer 11-12-13-14-15-16 steken op de hulpdraad, dan 1 keer 19-19-18-18-18-19 steken op de hulpdraad = 27-27-30-30-33-33 steken over voor de kraag.

Als je precies volgt wat er staat is het eigenlijk heel eenvoudig. Je moet de steken eerst breien. Dus voor de kleinste maar brei je 11 steken, die zet je op een hulpdraad of naald. Dan brei je de naald af. Aan de andere kant doe je hetzelfde. Volgende heengaande naald weer 11 steken breien, op hulpdraad zetten en naald afbreien. Teruggaande naald hetzelfde. Dan 19 steken breien, op hulpdraad zetten en naald af breien. Teruggaande naald hetzelfde. Je hebt dan aan beide kanten 41 steken op een hulpdraad staan en nog 18 op de naald. Dat wordt de achterhals. Ik heb nog verdere gelezen. Bij de voorpanden hetzelfde. Later worden die steken weer opgepakt en de schouder afgewerkt. De hals steken worden gewoon afgekant. Voor een andere maat zijn de steken aantallen natuurlijk anders.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
J.S. View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Mei 2017
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer J.S. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2017 om 22:40
Oke, duidelijk, ik ben gewend om een paar keer heen en weer en dan trapsgewijs steken af te kanten om zo maar te zeggen.
Bedankt voor jullie berichten.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 14:41
als ge het ook met die alpaca bouclé breit (heel soepel, zacht en vooral licht van gewicht) zou ik er toch 1 sluiting opzetten of de vest is rapper uit dan dat ge hem aanhebt.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 16:49
je kan ook zoiets doen:




Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.467 seconden.
Lang Yarns