Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vreemd

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
aerobica View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2012
Locatie: brabant
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer aerobica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vreemd
    Posted: 10 Juli 2012 om 12:48
ik ben begonnen moet die gelukpopentjes haken heb er nu 2 af.

ik zie alleen verschil,

1: op de foto van het boekje zie je mooie Vtjes - bij mij zitten deze aan de binnenkant??????? ( haak ik nu binnen ste buiten?)
2: het hooftje loop van onderen niet echt mooi rond (zeg maar poppentjes met een dikke nek) questie van meer minderingen maken denk ik......denken juklie dat ook?
Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 12:53
Je haakwerk heeft de neiging om zich binnenste buiten op te krullen als je amigurumi haakt.
De bobbeltjes die gevormd worden als je minderingen doet zijn aan de binnenkant beter te zien dan aan de goeie kant.
Als je haakt en je kijkt naar je werk moeten de VVV'tjes die zich bovenaan aan je rand vormen aan de buitenkant zitten.

Dus ik heb een vermoeden dat je je poppetjes afgewerkt hebt met de goei kant vanbinnen
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 12:56
Hoi aerobica
,Ik denk dat je inderdaad binnenste buiten haakt,maar je kunt je vraag beter plaatsen onder "vragen".Hier staan meer de tips e.d .
Onder vragen staan echt de vragen over probleempjes
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 16:36
Als je je gelukspoppetje gaat haken dan verdwijnt je begindraadje in het hoofdje, dat is dus de binnenkant.
Voor minderen steek je alleen in het voorste lusje. Als je 2 steken minderd, dan steek je eerst door het voorste lusje van je eerste steek en daarna door het voorste lusje van je 2de steek. Door beide de draad doorhalen en dan verder als een vaste haken.
 
Hoop dat het zo duidelijk is.
Back to Top
aerobica View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2012
Locatie: brabant
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer aerobica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 16:40
dat minderen wist ik wel. ik ga gewoon weer aan de slag kijken of ik het juist onder de knie krijg
thnx
Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2012 om 19:36
Om ook even op je tweede vraag te antwoorden. Als je een te dikke nek krijgt, kan je er eventjes een draad doorheen halen (inweven) en dan aantrekken een knoopje inleggen en dan de draad door je werkje trekken (zodat het knoopje ook in het lijfje verdwijnt), dan krijg je vanzelf een dunner nekje! (Doe ik ook soms als ik vind dat mijn haaksels een te dikke nek hebben Wink)
Back to Top
aerobica View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2012
Locatie: brabant
Status: Offline
Points: 41
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer aerobica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2012 om 22:38
dankje voor de tip maar ik merk nu ik aan me 8e bezig ben ik het onder de knie heb en ze zijn mooi geworden
Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns