Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waar ben je nu mee bezig

 Reageer Reageer Pagina  <12345 24>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2010 om 13:30
Ik ben op het moment de gang aan het schilderen zodat we in het weekend kunnen behangen. Verder ben ik mijn breimachine aan het uit vogelen. Heb ik nog een sjaal voor mijn werk op de pennen staan en ben ik uit het boekje van Christel Krukkert de kikker met zwemband aan het haken.
Nu ik dit zo lees ben ik eigenlijk wel verbaast dat ik ook nog naar mijn werk ga en het huishouden doe.
Groetjes Teunie
Back to Top
hbootsman View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 306
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hbootsman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2010 om 14:48
Even zien, op dit moment zoals gewoonlijk meerdere projecten waar is steeds een beetje aan werk.

Een gebreid konijn voor de winter, met schoentjes en een truitje aan erg leuk
Mijn gehaakte draag die nog HEEEEELLL veel schubben moet en waar ik een beetje tegen op zie.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2010 om 17:39

de eerste sok aan het haken, valt reuze mee, patroon is zeer duidelijk! (bedankt, leentje!)

 

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2010 om 23:03
Ben een trui voor mezelf aan het maken die voor een deel gebreid en een deel gehaakt moet worden. Het breien is gedaan, maar nu ben ik de mouwen aan het haken en dat kost meer tijd dan ik had ingeschat/verwacht. Maar hij komt af en dan zal ik hem op het forum tonen. Tussendoor wil ik ook nog proberen een losse col voor mijn dochter te breien. 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2010 om 09:04
Ik ben nog met zoveel dingen tegelijk bezig. Er ligt nog een half konijn, een gordijn met het Twentse ros, een troetelbeer en een sjaal. Maar breien doet zeer aan mijn arm. Denk dat ik vandaag maar eerst het konijntje maar afmaak, die ligt er al zo lang


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2010 om 10:56
Ik heb twee mutsjes voor India op dezelfde pen staan, dat geeft het idee dat ik sneller opschiet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2010 om 10:59
Ben restjes dikke katoen aan het opmaken/haken. Ik maak er maar pannelappen van, iets anders is eigenlijk niet mogelijk.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
creavon View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 97
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creavon Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2010 om 17:52

Ik heb de laatste hand gelegd aan gehaakte kerstman. En be nu op zoek naar een patroon voor een dolfijn.

De komende tijd ga ik me lekker op gezin, huis en hobby storten. Ben helaas te lang doorgelopen en nu overspannen verklaard door de arts. Tja, zoiets gebeurd...het overkomt je gewoon.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2010 om 18:08

Creavon: sterkte de komende tijd. Niets zo lekker als therapeutisch handwerken, zeg ik altijd tegen mijn man!

Ik ga vanavond aan mijn breitas beginnen. Ik heb 3 mutsjes voor India af.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2010 om 18:37
Ik heb een leuke uitdaging, heb een bestelling voor
5 sneeuwpoppen en 5 olifanten van handdoeken.
Is zo leuk om te doen!



En sokken breien voor de kleinkinderen voor in de laarzen
van maat 32 tot 42.
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2010 om 19:12

Wat is het toch leuk, om te lezen waar iedereen mee bezig is. En Creaans,

wat leuk je sneeuwmannetje en je olifant.

Zelf ben ik bezig met het breien van een trui, voor roemenie.

En ik ben rubber mallen aan het maken, niet lachen, om zeep te gieten. Ik kan zo,n mal kopen natuurlijk, maar 12,95 had ik er niet voor over.

Het lijkt wel een rubber fabriekje hier, ik wil graag babyzeepjes maken en ik hoop dat het lukt. Ik had 2 baby,s als zeepje en heb die met vloeibare rubber gegoten daar kan het zeepje 1 keer tegen maar werd niet mooi. Ik had in de mal modelgips gedaan en mijn man heeft als een ware beeldhouwer er een baby van gemaakt.  Die moeten op de luiertaart voor onze kleinzoon als het lukt.

 En ik ben aan het rijmen, gelukkig hoef ik maar 1 rijm te maken en vind dat meer als genoeg. Nu ben ik met een muts bezig ook voor Roemenie. Er liggen nog kerstkaarten te wachten op hun afwerking poehhhhhhh , het is niks als je hobby,s hebt.groetjes irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2010 om 09:58

Ik ben aan mijn breitas begonnen. Ik vind het niet lekker breien. Wat een gedoe zeg, 3 steken uit 1 steek maken en dan 3 tegelijk averecht breien, pfffffffffffffffffffffffffffffff

Ik ga het nu op de rondbreipennen zetten, misschien werkt dat lekkerder, omdat ze korter zijn. Wie weet...

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Lenthe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 15 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 17
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenthe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2010 om 11:26

Ik ben een grote Eland aan het haken (50 cm als hij zit 25 cm.)

Erg  leuk  om te doen

gr Lenthe

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2010 om 16:40

Ik ben sokken aan het breien,bijna klaar met de tweede van een stel.

En een poncho aan het haken voor m'n kleindochter.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2010 om 18:35
Originally posted by creaans creaans wrote:

Ik heb een leuke uitdaging, heb een
bestelling voor
5 sneeuwpoppen en 5 olifanten van handdoeken.
Is zo leuk om te doen!

<a rel=nofollow
href="http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3259223.html"
>
65869-510.jpg"> <a rel=nofollow
href="http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3259225.html"
>

65945-590.jpg"></a>

En sokken breien voor de kleinkinderen voor in de laarzen
van maat 32 tot 42.

wat leuk die olifant.
is daar een boekje van om dat zo te maken?
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2010 om 18:57

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Breimeisje, kun je zomaar in een breisel knippen of moet je dat zigzaggen? Gaat het niet ladderen?

ik heb er gewoon de schaar in gezet  het is niet gaan rafelen! Ik was er eerst ook bang voor maar gelukkig niks gebeurd en daarna met gewone steken vast gezet

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2010 om 19:27
ik ga me mentaal voorbereiden ;-) op het maken van 35 boekenleggertjes de komende anderhalve week, een bestelling via de najaarsmarkt van m'n schoonzusje in Leerdam, waar ze voor mij voor 30joero verkocht, nouja voor mij, voor het KWF dan, superblij was ik er mee maar nog blijer met die bestelling...tussen de bedrijven  door vieren we een aantal verjaardagen, heb ik een begrafenis en is de sintviering in zicht dus inkopen doen en rijmen, maar GENIETEN hoor ! En af en toe haak ik lekker aan m'n zakdoekenhoesjes met cassettetape o.a.
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2010 om 19:32

Mijn kerstengeltjes zitten bijna in elkaar dank zij mijn lieve mams! Van de week komt ze de armpjes en gezichtjes afmaken

Volgende op mijn to-do-list:

- mijn vilten kerst poppetjes in elkaar zetten

- mutsjes breien voor mijn vilten poppetjes

- sjaaltje afbreien van mijn beertje en gezichtje op beertje maken

- sjaal op de pennen zetten

haha nog genoeg te doen dus :D hopelijk deze week al veel af!

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2010 om 19:46

Ik heb 1 pand van mijn breitas af en ben nu op de helft van het 2e pand.

Wat ga ik hierna doen? Tja...................  Nog geen idee eigenlijk.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2010 om 19:53
Ik heb net 2 mutsen af voor mijn dochters ook 2 paar polswarmers ivm pijnlijke gewrichten en nu staat er een sleutelgatsjaal op de pannen
Moet nog 1 want breien de andere is al klaar.

Heb in de aanvraag liggen 2 paar sokken en 2 paar polswarmers dus nog genoeg te doen
groetjes Marlan
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 24>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns