Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwaar goedkoop katoen kopen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Direct Link To This Post Onderwerp: waar goedkoop katoen kopen?
    Posted: 06 Oktober 2010 om 18:34
In de zomermaanden probeer ik zoveel mogelijk katoen te scoren bij de Wibra (wat meestal nog niet meevalt). Maar in de winter zit dat er dus niet in.  Weten jullie andere adresjes (evt online) waar je goedkoop katoen kunt kopen? Ik snap niet dat de Wibra, Zeeman, Action etc nog steeds niet doorhebben dat we het hele jaar door breien en haken, en ook met katoen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2010 om 18:54
Het is een eindje rijden maar ik heb in Duitsland in de marktkauff voor 1.59, 50 gr., katoen gekocht wat er net zo mooi uit ziet als dat van de phildar... Je moet maar even in de buurt zijn 
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2010 om 19:04

 

En hier in Moeskroen is het ook interessant kopen hoor.

Katoen van Annel in vreselijk veel kleuren en dan Miami wat ook wel heel leuk werken is.Is katoen met acryl samen,wat dikker dus en ook wel zachter.

Hoeveel de prijs is?Ik denk 1.12 voor Annel en 1.46 voor miami.

De prijzen zijn er wat gestegen maar zijn nog heel laag.

Ik weet niet waar je woont maar voor mensen die veel wol verwerken best es de moeite om af te komen.

Groetjes,Perle

Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 00:20

@ Naemi: Ben het helemaal met je eens. Ik wil ook alleen nog maar katoen, omdat ik dat voor de meeste dingen geschikter vind. Als ik op vakantie ben, dan scoor ik vaak nog wel wat in een Frans winkeltje, maar hier is het pet.

Op de woensdagmarkt in Utrecht stond altijd nog een mevrouw met vele soorten garen, ook katoen. Daar kom ik eigenlijk nooit meer, sinds ik niet meer werk.

Wel zijn er op marktplaats af en toe leuke aanbiedingen.

http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=1228& ds=to%3A1%3Bl1%3A1099%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A%3Bpt%3A0% 3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A136340%3Bly%3A454783%3Bkw%3Akatoen%3Bo si%3A2&srt=dd&u=&g=1099&f=&pp=&vs=&a mp;ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_for ce_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show _summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=breikatoen&am p;u=1099&g=1099&qsf=0&postcode=3521vw&distan ce=&search=Zoek

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 09:24
Ik heb ook katoen zien liggen bij Pippoos, maar niet echt goedkoop. € 1,95 voor een bolletje
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 11:41
hier in zutphen is het ook knudde. we hebben wel geteld 1
winkel in de stad waar je katoen ed kunt kopen en 1 in
warnsveld, die hebben wel veel maar niet goedkoop.
dus idd in het voor jaar maar flink inslaan bij de wibra
(goeie tip overigens meestal haal ik maar 1 of 2 bolletjes)
groetjes miranda
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 11:54

 

Het is wel stom dat er maar zo weinig goeie winkels zijn,hé.Ik bedoel daarmee betaalbare dan.

Zeeman en wibra,het word uitgevochten en toch leren ze er niet uit!Wekelijks kunnen ze reclame maken in hun reeds bestaande foldertjes dus een meerprijs zou dit niet worden.

Vaste waarden? Een katoentje,een mohairke, een glitterdraadje en een braziliaachtige.Ook de teddyachtige zou moeten blijven.Verder een goed sokkenwoldraadje en een babywolleke en de gebruikelijke mooie grote bollen maar dan in een breed waaier van kleuren!.Kwaliteitsvolle brei en haaknaalden want die koop je maar 1 keer.Nog iets aan toe te voegen?Terwijl we bezig zijn!

Ja,moest ik het voor het zeggen hebben?Kunnen we niet samen een winkel openen? Krijgen we nog bedrijfskorting.

Mischien een tip...ik weet niet of jullie de gifi hebben maar in die hier bij ons verkopen ze ook breiwol en een mooie variatie in paketten van x aantal bollen hangt af van draadje en mooi goedkoop.

Een luidop denkende Perle.

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 14:03
Hahaha...ik sluit me bij je aan, Perle, maar ja, helaas hebben we het niet voor het zeggen. Bij ons de Gifi niet bekend.
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 14:04
Hier in Harderwijk zijn in elk geval 2 handwerk/hobbywinkels waar je katoen kunt kopen, maar niet goedkoop. De laatste keer dat Wibra katoen had, heb ik dat gekocht, maar ik vind het niet fijn om mee te werken. Geef mij het acryl van de Wibra maar.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 14:11
Ja, die bij Pippoos had ik ook gezien Leonie, maar dat zit qua prijs aardig in de buurt van de handwerkwinkels bij ons. Ik vroeg me af of er nog andere winkels zijn die wol/katoen verkopen naast het gewone assortiment, dus zoals bvb de Wibra. Maar blijkbaar zijn die er niet zo veel en kun je voor goedkoop garen beter een uitstapje met een goedgevulde portemonnee plannen.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 16:37
Bij de handwerkkist is Cotton eight katoen in allerlei kleuren en kost 1,49 euro.
Groetjes Teunie
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 16:53

bij ABS in Tholen, hebben ze ook veel katoen, welop konen voor de breimachine

 

Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 om 21:12

Mijn moeder heeft deze zomer in Gouda op de markt katoen voor mij gekocht voor E 1 per bolletje, van phildar als ik het goed heb.

 

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2010 om 13:26
handwerkist heeft idd die katoen wel goedkoop, maar 6,75 verzendkosten vind ik dan wel weer duur (4 bolletjes extra!).
Zelf vind ik de catania niet echt duur hoor 2,15 voor de gewone en 1,95 voor de fijne.

wibra is 1,50, maar die heeft 10 meter minder dan de catania, dus dan zit je op 1,64 voor de wibra bij de zelfde hoeveelheid, de fijne catania heeft zelfs 165 meter erop, dus 55m meer dan de wibra (daar zou de wibra dus zelfs 30 cent duurder zijn).
De kwaliteit van Catania is natuurlijk veel mooier, daarnaast in alle kleurtjes. Ook andere goede merken hebben deze prijsklasse van de katoen, dus echt zo gek veel scheelt het niet in prijs, in kwaliteit echter wel.

Het zou fijn zijn als er meer winkels waren, maar tot die tijd bestel ik hier gewoon maar bij renske, die bij 35 euro ook geen verzendkosten meer rekent.

Groetjes Marije

edit: phildar is normaal trouwens 1,99 voor 121m dus evenveel als de gewone catania. Dus ook die is niet zo heel veel duurder dan de wibra (35cent)
Back to Top
Jolanda_25 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 153
Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2010 om 15:06
Hier (in Winterswijk) zit een winkeltje 't zwarte schaap. Een heel klein paradijsje, zoveel soorten katoen en wolletjes. En zoveel duurder zijn ze niet..ik kom er in ieder geval erg graag! Ook hier hebben we een Wibra die zelden hun katoen voorraad bij vult :-( gelukkig heb ik dan een heel goed alternatief!
Groetjes Jolanda
Back to Top
Katrien1970 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Oktober 2010
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2010 om 14:37
Hallo,
hier bij ons in de kangeroe vind je kan je er ook vinden !
( is vergelijkbaar met de action )

groetjes
Katrien
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns