Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWaar kun je haaknaalden en garen kopen?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Knyntje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Onderwerp: Waar kun je haaknaalden en garen kopen?
    Posted: 15 April 2010 om 22:32

Hallo allemaal,

ik wil graag gaan beginnen met haken. Ik heb al een week een boek van de bibliotheek in huis en ik heb iets uitgezocht wat ik wil gaan maken (een sjaal). Ik ben nu al een paar keer de stad in geweest om de benodigde materialen te kopen maar telkens zonder succes...

Daarom aan jullie de vraag: waar kun je haaknaalden en garen kopen? Ik woon in Utrecht.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik wil erg graag aan de sjaal beginnen!

Groetjes, Knyn

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 15 April 2010 om 23:05
In Utrecht zit een winkel waar ze garen en benodigdheden verkopen. Als je de oude gracht volgt vanaf selexyz broese richting de Dom. Aan de linker kant zit dat winkeltje. Garen kan je ook kopen bij Zeeman en Wibra. Bij de wibra verkopen ze ook haaknaalden maar die raad ik je niet aan.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 07:23

In ik geloof de zadelstraat zit een heel klein wolwinkeltje, ben er van het weekend geweest, allemaal vrolijke kleurtjes!Ik heb graag garen van de wibra. sucses!

 

 


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 08:13

In de lijnmarkt zit een vrij grote wolwinkel.

In maarsen heb je de Draad.

In oudewater De distel.

In montfoort Zig Zag.

en natuurlijk kan je bij Renske ook bestellen.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 11:12
@Prideke: ik heb de haaknaalden van de Wibra nooit geprobeerd, maar waarom zijn die niet aan te raden dan? Het garen van de Wibra vind ik zelf ook fijn, mooie kleuren en je steken zijn altijd duidelijk te zien.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 11:19
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

@Prideke: ik heb de haaknaalden van de Wibra nooit geprobeerd, maar waarom zijn die niet aan te raden dan? Het garen van de Wibra vind ik zelf ook fijn, mooie kleuren en je steken zijn altijd duidelijk te zien.


Het uiteinde van het haakje is enorm scherp. Je haalt je zelf er aan open of je trekt je garen stuk. Ik heb pas nog een naald terug gebracht omdat ik in de veronderstelling was dat het kapot was. Mijn nichtje ben ik aan het leren haken en zij had een stapel naalden gekregen waarvan ze allemaal zo'n scherp uiteinde hadden (zaten nieuw in verpakking). Geen toeval maar blijkbaar allemaal zo. Ze zijn 50 cent maar ik geef er dan graag iets meer geld voor uit.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 11:41
De haaknaalden van de Wibra hebben inderdaad vreselijke bramen en haken niet lekker, en de naalden kloppen ook niet echt. Ik heb er wel wat, maar die heb ik dan ook met een ijzervijltje wat beter afgewerkt.

Verder hebben inderdaad handwerk- en knutselwinkels haaknaalden (en hier in Duitsland trouwens ook elke supermarkt) , en ik maak me sterk dat er in Utrecht niet het een en ander moet wezen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 16:22
Mijn haaknaald 3,5 was zoek en toen heb ik die uit het Kruidvat pakketje van de Baboesjka gepakt. Daar is niets mis mee, gelukkig. Vreemd van die Wibrahaaknaalden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 19:13
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

@Prideke: ik heb de haaknaalden van de Wibra nooit geprobeerd, maar waarom zijn die niet aan te raden dan? Het garen van de Wibra vind ik zelf ook fijn, mooie kleuren en je steken zijn altijd duidelijk te zien.


Het uiteinde van het haakje is enorm scherp. Je haalt je zelf er aan open of je trekt je garen stuk. Ik heb pas nog een naald terug gebracht omdat ik in de veronderstelling was dat het kapot was. Mijn nichtje ben ik aan het leren haken en zij had een stapel naalden gekregen waarvan ze allemaal zo'n scherp uiteinde hadden (zaten nieuw in verpakking). Geen toeval maar blijkbaar allemaal zo. Ze zijn 50 cent maar ik geef er dan graag iets meer geld voor uit.


Klopt helemaal. Ik heb er ook eens 1tje geprobeerd, maar heb hem snel weggegooid. Ze zijn écht scherp
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 17 April 2010 om 08:45
hier in ons dorpje hebben ze ze sinds kort bij dirk van den broek (supermarkt) allerlei maten haaknaalden (t/m 3,5 geloof ik)evenals dun katoen haakgaren.

Ik weet niet of het goede zijn hoor.

Maar kijk wel uit hoor, want haken kan heel verslavend zijn!
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 17 April 2010 om 08:48
Ik ga meteen een klacht indienen bij onze Dirken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Direct Link To This Post Posted: 18 April 2010 om 19:28
Hallo Knijntje,

Je kunt eventueel een haaknaald en haakgaren/katoen bij de Hobbydooswinkel bestellen.
Maar bij ons in de stad zit een stoffenzaak die ook handwerkspullen verkopen.
Op de markt waar dan ook staat altijd wel een wolkraam die vanzelf ook katoen en bijpassende haak/breinaalden verkoopt.
Dus succes met de aankoop en met je toekomstige haakwerk.
Als het klaar is, zul je als beginneling( ben ik ook hoor) trots zijn op wat je hebt gemaakt.

Groetjes, Tineke01       
       
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 18 April 2010 om 20:01
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik ga meteen een klacht indienen bij onze Dirken.



Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Direct Link To This Post Posted: 19 April 2010 om 09:46

ik heb ook een aantal wibra haaknaalden maar daar is niets mis mee hoor misschien toevallig de goede gepakt.

groetjes belinda

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 19 April 2010 om 09:49

ik heb naalden gehaald bij ons bij de zeeman. die zijn niet zo scherp als de wibra maar ze hebben ze niet altijd en niet overal.

succes ermee

Back to Top
Knyntje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Posted: 22 April 2010 om 13:35

Hallo,

hartelijk dank voor alle tips! Voordat ik jullie berichten had gezien ben ik al naar de Wibra om de hoek geweest, en daar slaagde ik dan eindelijk. Ik was eerder al het hele centrum door geweest (v&d, zeeman, hema, pipoo, etc.) maar blijkbaar hadden ze het juist dichter bij huis.
Ik heb een wibra haaknaald (4mm) gekocht. Ik weet natuurlijk niet hoe andere haaknaalden haken maar ik ben opzich niet ontevreden. Dat ie een beetje scherp is, vind ik in combinatie met het wibra haakgaren (katoen) niet zo'n probleem trouwens. Dat garen vind ik namelijk wel heel los om elkaar gedraaid waardoor je makkelijk door de draad heen steekt (of is dat altijd zo bij haakgaren???).
Ik zal binnenkort eens kijken bij de winkel op de lijnmarkt en de andere tips. Die winkel op de lijnmarkt ben ik tijdens mijn zoektocht blijkbaar straal langs gelopen. Ik had op internet inderdaad wel gezien dat er een winkel zat (de oude vlijt oid) maar die kon ik toen niet vinden.

Groetjes, Knyn

Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 401
Direct Link To This Post Posted: 22 April 2010 om 14:15

De oude vlijt is al een aantal jaren weg.

Normale haakgaren is wat steviger gedraaid en moeilijk uit elkaar te krijgen dan die van de Wibra.

Groetjes Carla.



Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 23 April 2010 om 20:10
Hoe staat het met je werkstuk? Lukt het haken een beetje? Knap hoor om vanuit een boek haken te leren. Succes.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Knyntje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2010 om 15:43

Hallo,

bedankt voor de interesse :) Het lukt al wel een beetje, ik ben nog voornamelijk wat aan het oefenen met de basissteken, waarvan de lossen en vasten nu prima lukken. Alleen de stokjes zijn wel lastig zeg!! Ook in een kringetje haken (eerst een ring en dan vasten daarin) vind ik nog erg lastig, maar voor veel van die mooie patronen en vierkantjes is dat wel nodig.

Wat ik als eerste ga maken weet ik nog niet, wilde met iets relatiefs simpels beginnen, zoals een sjaal (en daarna hopelijk nog tassen, rokken, vestjes.... ;) )

Vanmiddag ben ik dan eindelijk bij de lijnmarkt geweest en heb ik 'echte' garen en een andere haaknaald gekocht. Ben benieuwd of er verschil is met het spul van de Wibra.

Groetjes!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 24 April 2010 om 21:25
Als je een sjaal voor de zomer wilt maken, kun je het beste hokjes maken van telkens een stokje en een losse, en dan een steek overslaan. Op een ketting van lossen, een veelvoud van 2 plus 1 (voor de zijrand). Ik maak dan eerst een rij halve vasten voor de stevigheid om later franjes aan te knopen. Het eerste stokje van elke rij is 3 lossen plus eentje, dus 4 lossen. Ongeveer 2 meter. De allerlaatste toer is dan ook weer halve vasten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns