Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Walgelijk

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Walgelijk
    Posted: 03 Februari 2013 om 12:38
Ik blijf me verbazen over het walgelijke gedrag van sommige mensen.
Zo af en toe zit ik even te snuffelen op Marktplaats en ja hoor je komt ze weer tegen.
Geld verdienen aan gratis patronen en/of patronen die een ander heeft ontworpen.
http://www.allfreecrafts.com/crochet/teddy-bear.shtml wordt te koop aangeboden voor € 3,00 en een ander bied mijn Miep de muis patroon aan voor € 2,50. Deze dame [nou ja dame] heeft geen plank voor de kop maar een hele eikenboom. Ik heb haar er al een keer op aangesproken en toen was het van, Och sorry ik wist niet dat dit niet mocht en ik zal het niet meer doen, blah blah. In plaats van de naam muis heeft ze er nu rat van gemaakt, ze heeft zeker in de spiegel gekeken toen ze de naam bedacht.........bah 
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 12:45
Heel vervelend Claire. En zo'n slap excuus ''ik wist het niet'' daar koop je natuurlijk helemaal niks voor want het enige wat je daarvoor nodig hebt, is een beetje gezond verstand.
Helaas kun je niet meer doen dan aanspreken en een melding maken bij Marktplaats. Ja, erg jammer....
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 12:48
Echt ontzettend jammer, laatst las ik ook al een stukje van iemand die gestopt is met het (gratis) plaatsen
van haar ontwerpen omdat anderen ze onder hun eigen naam te koop aanboden.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 13:06
Dat was amigurumi-artist . Ze had prachtige patronen! Zomaar, gratis na een mailtje. En nu is ze er klaar mee. De patronen worden op marktplaats verkocht. En als het nu vertaald was, maar nee, gewoon in het Eng .
Ik kan me zo goed voorstellen dat je boos wordt, en machteloos.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 17:45
kan ik geloven dat jij heel boos bent,dat zo iemand dat doet zo word een mens achterdochtig
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 18:13
sommige mensen ,willen graag geld verdienen via iemand anders d`r rug,en doen dan nog daarbij net of d`r neus bloed
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 19:09
je zou toch haast geen patronen meer verkopen?!
belachelijk gewoon
 
ik had het laatst bij mijn Zumba les
daar vertelde een medezumbalesser dat de les van de zumba lerares ergens anders ook gegeven werd mer exact dezelfde muziek en pasjes nou ja!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
annejee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2012
Locatie: utrecht
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annejee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 19:22
Op deze manier is het wel moeilijk om te blijven geloven in het goede van de mens. Maar ik hou vol! Gelukkig zijn er ook veel mensen met goede bedoelingen en integriteit.

De graaicultuur komen we inmiddels overal tegen en het heeft zijn nut al bewezen. Niet dus. Dat is niet waar het werkelijk omdraait. Althans, zo denk ik erover.

Blijft de frustratie, dat is duidelijk.
annejee

http://pinterest.com/annejee/
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 19:50
Originally posted by drempt drempt wrote:

je zou toch haast geen patronen meer verkopen?!
belachelijk gewoon
 
ik had het laatst bij mijn Zumba les
daar vertelde een medezumbalesser dat de les van de zumba lerares ergens anders ook gegeven werd mer exact dezelfde muziek en pasjes nou ja!
Het is toch niet normaal he, en het lastige is dat je er zo weinig aan kan doen, want ze blijven gewoon hun gang gaan. Degene die op marktplaats mijn patroon verkoopt heeft het er nu afgehaald maar ik weet zeker dat ze het over enkele maanden weer doet. En zo gaat het met alles.

En voor een gratis patroon geld vragen is eigenlijk nog erger, hoe durf je eigenlijk he.
Die advertentie staat nog op marktplaats en geloof mij maar ik blijf haar lastig vallen net zolang totdat het er af is.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 20:14
Claire kunnen wij hier iets aan doen? Staan ze nog op MP? Als de hobbydozen nu eens een mail naar haar sturen, of zoals het zo mooi gezegd wordt, heeft zij een heel bos met bomen voor haar kop?
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2013 om 20:30
  breek me de ... niet open      het is vechten tegen de bierkaai......
groetjes geesje
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 19:12
Je kan een bezwaar indienen bij MArktplaats.
Er wordt in ieder geval kontakt met je opgenomen.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 19:20
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

Je kan een bezwaar indienen bij MArktplaats.
Er wordt in ieder geval kontakt met je opgenomen.
ja zeker de moeite waard denk ik!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 19:54
Het gratis patroon wat ze hier te koop aanbieden staat nu op gereserveerd. 
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/breien-en-haken/m639481749-beer-met-setjes-kleding.html
Mijn patroon is inmiddels verwijderd, was dat niet gebeurt dan had ik met marktplaats contact op genomen. Als het de volgende [3e] keer weer gebeurt dan doe ik dat direct.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
m'jo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2012
Locatie: NB
Status: Offline
Points: 1191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer m'jo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 20:26
lijkt me heel erg vervelend, ze willen gewoon geld verdienen over jou rug........

ik vraag niet vaak om een patroon; kan toch niet alles maken en wil zeker als beginneling de schijn niet eens tegen hebben.

er hebben al eens foto's van een hond van mij op  MP gestaan bij te koop aangeboden, vandaar dat ik op alle gemaakte afbeeldingen een copyright zet.... met een geschreven patroon word dat iets moeilijker.
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je


http://mdsignathome.blogspot.nl
http://emeraldforrest.nl
Back to Top
Semmama View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2013
Locatie: Zuid-Holland
Status: Offline
Points: 801
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Semmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2013 om 20:35
Dat meen je niet. Wat een zieke mensen heb je toch. Echt belachelijk. Je zou bijna je eigen patroon niet meer durven te delen.
Net begonnen en nu al verslaafd.
Back to Top
amifan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1168
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amifan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 06:49
Ik sluit me aan bij iedereen, wat heb je toch een gewetenloze mensen op de wereld.
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 08:57
Belachelijk inderdaad, pronken met andermans veren en er nog aan verdienen ook. Al vraag ik me af of er handel in patronen is e zoeken.
Groet,

Yobsje
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 09:20
Het is inderdaad dom van mensen. Maar net als bovenstaande vraag ik me af of er werkelijk geld in te verdienen valt. Als ik zie dat er vaak veel dingen op elkaar lijken, en de basis eigenlijk van al die patronen hetzelfde is, dan lijkt het me zowiezo moeilijk om te bewijzen dat het jouw idee was.
Ik hoef alleen maar te denken aan die twee mannen die kerstballen haken en daar een boekje over uitgegeven hebben. Nu zat ik gisteren nog wat oud hobbybladen door te bladeren en laten daar nu dezelfde ballen in staan! Dus ook zij doen er gewoon aan mee. Zo is dat met veel dingen die mensen nu denken nieuw te maken, maar die in mijn jonge jaren ook gemaakt werden. Dus eigenlijk helemaal niet origineel meer zijn.

Maar een hond van jou op MP is helemaal brutaal!
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 10:51
Originally posted by JePe JePe wrote:

Het is inderdaad dom van mensen. Maar net als bovenstaande vraag ik me af of er werkelijk geld in te verdienen valt. Als ik zie dat er vaak veel dingen op elkaar lijken, en de basis eigenlijk van al die patronen hetzelfde is, dan lijkt het me zowiezo moeilijk om te bewijzen dat het jouw idee was.
Ik hoef alleen maar te denken aan die twee mannen die kerstballen haken en daar een boekje over uitgegeven hebben. Nu zat ik gisteren nog wat oud hobbybladen door te bladeren en laten daar nu dezelfde ballen in staan! Dus ook zij doen er gewoon aan mee. Zo is dat met veel dingen die mensen nu denken nieuw te maken, maar die in mijn jonge jaren ook gemaakt werden. Dus eigenlijk helemaal niet origineel meer zijn.

Maar een hond van jou op MP is helemaal brutaal!


Het gaat om de mentaliteit van de mensen, dus gratis patroon door verkopen, en een patroon dat eerst bij gekocht is door te verkopen op marktplaats.
Ik kom nu ook mijn gratis Olvarit uilenpotje op Etsy tegen wat ze daar te koop aanbieden, en ik kan je verzekeren dat het mijn idee was. Dat is alleen al te bewijzen door naar de datum te kijken wanneer het ontworpen is en wanneer het te koop aangeboden wordt.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns