Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Walgelijk

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 11:03
Ik snap je frustratie wel hoor, het is me alleen niet helemaal duidelijk. Ze hebben van jou gratis patroontjes? En die verkopen ze door? Of verkopen ze de gemaakte dingen door?
En je weet zeker dat diegene van jou dat patroon heeft?
Want die uilen potjes b.v.Heel erg leuk, maar die heb ik al op de lagere school met handwerken gemaakt. Alleen was het toen de handwerkjuf die het voor deed en van wie het "ontwerp "was.

jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 11:36
misschien even eerste topic lezen, daar staat precies wat er aan de hand was/is
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 11:47
Ik heb het wel gelezen, maar vraag me toch af waar zou ze dan je gratis patroon vandaan hebben? Als ik op je site kijk dan moet je bij jou dat patroon kopen? Dus dan is het toch gewoon: tweedehands door verkopen? Zoals je alles kunt door verkopen wat je ooit gekocht hebt? Of heeft zij het gratis van jou gekregen?
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 11:54
als je een patroon koopt mag je het niet doorgeven ivm copyright regels en dat staat duidelijk in de patronen vermeld, tevens mag je de patronen op geen enkele manier electronisch doorgeven. Deze dame verkoopt gekochte/gekregen patronen door. Dus verdient zij geld aan het patroon van iemand anders.

De patronen van amigurumi artist kon je altijd gratis aanvragen, een mail was voldoende en je kreeg het patroon. deze dame is die patronen gaan verkopen en nu krijgt niemand meer een patroon van amigurumi artist/gudrun kulich (zij maakt waanzinnige patronen)
lydia wijsbroek
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 12:03
Volgens mij mag je altijd gekochte dingen tweedehands doorverkopen. Anders zou je ook geen hobbyboeken of bladen door mogen verkopen, of wat voor boeken dan ook.  Je mag iets niet door verkopen en dan doen alsof het jouw ontwerp is.
Daarom vraag ik door. Is deze Claire die amigarumi artist? Omdat je die nu noemt?
Het zou b.v. gek zijn als iemand ineens de boekjes die Magtelt gratis aan iedereen mailt zou gaan afdrukken en verkopen.

jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 12:04
Originally posted by JePe JePe wrote:

Ik heb het wel gelezen, maar vraag me toch af waar zou ze dan je gratis patroon vandaan hebben? Als ik op je site kijk dan moet je bij jou dat patroon kopen? Dus dan is het toch gewoon: tweedehands door verkopen? Zoals je alles kunt door verkopen wat je ooit gekocht hebt? Of heeft zij het gratis van jou gekregen?
Ik heb het niet over een gratis patroon van mij, het is een gekocht patroon van mij dat door verkocht wordt op marktplaats. Ik heb haar daar geen toestemming voor gegeven, maar het schijnt dat jij dat normaal vind..........de meeste mensen niet.....

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 12:07
Originally posted by JePe JePe wrote:


 Is deze Claire die amigarumi artist? Omdat je die nu noemt?
Het zou b.v. gek zijn als iemand ineens de boekjes die Magtelt gratis aan iedereen mailt zou gaan afdrukken en verkopen.


Nee dat is ze niet!  O, dat vind je gek, maar als iemand mijn patronen door verkoopt dat vind je niet gek. En dat er andere gratis (niet van mij) patronen te koop aangeboden worden dat vind je ook niet gek.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 12:16
Ik snap wel wat JePe bedoelt, als je bijvoorbeeld een Hobby Handig koopt dan mag je die op Marktplaats verkopen als je hem kwijt wilt. Maar de patronen van Claire worden vermeerdert en dat mag niet, de verkoopster verkoopt het patroon, maar heeft hem zelf waarschijnlijk ook nog op haar harde schijf staan. Het is wel een beetje een grijs gebied zo met wat wel en niet mag, maar als je zelf een patroon hebt geschreven en dat gaat verkopen is het niet de bedoeling dat een ander het patroon ook gaat verkopen.
Groet,

Yobsje
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 12:21
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

   als je zelf een patroon hebt geschreven en dat gaat verkopen is het niet de bedoeling dat een ander het patroon ook gaat verkopen.


Door gaat verkopen, het eerste patroon komt bij mij vandaan en dan kopieer en verkoopt ze dat door.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 12:34
jepe, men mag aangekochte patronen niet eens weggeven, als men iemand anders een patroon wil geven, moet het adres van die persoon worden doorgegeven en kan dat vermeld worden op het patroon.
lydia wijsbroek
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2012
Locatie: Markelo
Status: Offline
Points: 1021
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 12:50
Het blijft lastig om te voorkomen. Heel vervelend voor je!
Dit is ook wel erg openbaar en uitdagend.
 
Gr. Rianne
 
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 13:25
Op geschreven werk, patronen, boeken, muziek zit copyright en zonder toestemming mag je dit niet verkopen, simpel.
Zoek op google naar copyright en lees hoe het in elkaar zit en dan snap je wel waarom Claire zo boos is.

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 13:28
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Op geschreven werk, patronen, boeken, muziek zit copyright en zonder toestemming mag je dit niet verkopen, simpel.
Zoek op google naar copyright en lees hoe het in elkaar zit en dan snap je wel waarom Claire zo boos is.



Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 13:31
Stel ik koop het patroon en doe daar de benodigdheden bij die je nodig hebt om het te maken, dan mag ik het zo heel gewoon kado doen. Dus ik mag het gewoon weggeven.
Mits het gewoon het originele patroon is.
Als je patronen via internet gaat verkopen, dus iemand koopt bij jou een patroon en dat stuur je via de mail door, dan is de kans groot dat iemand dat patroon gaat printen om het te gebruiken, maar het ook op die manier kan gaan verkopen. Dat is dan het risico wat je loopt als je het via de mail verkoopt. Of je moet er een soort slotje op maken of watermerk waardoor het duidelijk is dat het een gekopieerd patroon is. Dat is wat Marjo dus doet met de foto,s die zij plaatst op internet. Als nu iemand haar foto wil gebruiken dan staat er altijd haar naam op.
Kijk het is al meteen een stuk duidelijk nu Claire er bij zegt dat die persoon het gaat kopieren, dus vermeerderen en het zo doorverkoopt. Maar ook dat lijkt mij lastig te controleren. Want wie bewijst dat zij niet het origineel waar zij voor betaald heeft doorverkoopt en er geen kopie van meer in huis heeft.
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 13:35
je mag zelfs het origineel niet doorverkopen.
lydia wijsbroek
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 13:49
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Op geschreven werk, patronen, boeken, muziek zit copyright en zonder toestemming mag je dit niet verkopen, simpel.
Zoek op google naar copyright en lees hoe het in elkaar zit en dan snap je wel waarom Claire zo boos is.



Dat zou betekenen dat ieder die muziek boeken, leesboeken, hobbyboeken, patronen bladen, hobbybladen enz enz in overtreding zijn. En dat Bol.com b.v die wet ernstig overtreed.

Ik heb ook gezocht via google en kwam b.v http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/overig/aangifte-diefstal-intellectueel-eigendom.18337 tegen. Waar duidelijk wordt uitgelegd wat je zou moeten doen om werkelijk copy rechten erop te hebben. Misschien doe je dat ook al wel maar dat weet ik natuurlijk niet. Daarmee doel ik op het laten bestempelen door de belasting dienst.
http://www.merklap.nl/copyrights.html en hier staat ook nog duidelijk uitgelegd wat wel of niet mag.

jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 16:15
ik heb je links doorgelezen Jepe, en wat ik daaruit opmaak, is dat je dus ook een werkstuk mag verkopen zolang je het niet voor de massaverkoop maakt.
ik heb nu een patroon van Mala, en daarin staat dat je niet mag verkopen. zou dat dan onder de nederlandse wet vallen (waarin dat dus wel mag)?

niet helemaal on topic misschien, maar ik vroeg mij af hoe het hiermee zit.

en zoals ik het lees in deze links, mag je een gekocht origineel patroon dus doorverkopen, maar niet kopien er van maken en die dan verkopen en het origineel zelf houden.
Groetjes Petra



Back to Top
petra1982 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 586
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petra1982 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 16:20
oh ja, als je het gratis hebt ontvangen, dan vind vind het te zot voor woorden dat je het door gaat verkopen.
Groetjes Petra



Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 16:23
Volgens mij dus inderdaad. Zo lang er op het origineel dan maar wel gewoon de gegevens van de maker staat.
Kopieën mag je niet verkopen. Maar zoals er op die site,s staat: wie heeft er geen kopieën in huis zonder over het origineel te beschikken. Ik denk dat er hier niemand is die dat kan ontkennen.
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2013 om 16:37
Ik heb het een keer nog steker mee emaakt. ik  maakte weleens zelf knipvellen voor kaarten van mooie plaatjes en zette die dan op  mijn club. verschillende andere die ik van club kende  deden dat  ook. 

Loop ik een keer  bij een soort vlooienmarkt in een beurshal  zie een  kaartenmaak kraampje staan met knipvellen. Kijk ik in die bak  liggen mijn gratis knipvellen uitgeprint en te koop in haar  bakken gelijk met  die van de andere maaksters met de naam als een soort merknaam er nog op. oke ze had  ze uitgeprint, maar dat kost nog geen euro.
 Ik heb die van ij eruitgehaald en mijn legitimatie laten zien en gezegd dat ze ze pas terug kreeg als ik van haar € 1,50 per vel zou krijgen  en dat ik zo wie zo  de  mensen van die hal zou waarschuwen. 
Ik kreeg een hele grote mond  van een dochter ofzo van haar. nou ja toen ben ik een scene gaanschoppen  waar  anderen geen brood van lusten. ze heeft haar  boeltje gepakt (zonder mijn vellen) en is weggegaan  was vrij vroeg op de dag. 
Maar was haar  kraamhuur kwijt  had geen omzet omdat er na de scene niemand meer kwam Zij schreeuwde net iets ordinairder dan ik dus slechte reklame dus niemand kocht meer.

Maar het verbaasd me niet  als ze  gewoon bij andere  rommelmarkten gewoon hetzelfde doet.
We zijn er op clubs  nooit achter gekomen wie het was daar maar  ik heb geen knipvellen meer op  mijn club gezet  en de rest er af gehaald dus  ze kunnen  over mijn rug niet meer  verkopen.

op zich zeg ik nog nou ja als het verkoopt is het  een bewijs dat ik iets goeds heb gemaakt  maar  ze had het gewoon kunnen vragen en evt. een € 0,25 pervel kunnen delen met mij was ik te vreden zij had de kosten voor de kraam en het printen dus dat is dan ook maar € 0,25 winst, maar toch.




Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns