Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat doe ik fout

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat doe ik fout
    Posted: 27 April 2015 om 16:50
Ik ben een knuffeldoekje aan het haken met als doekje een granny maar het doekje word maar niet vierkant of hoort dit zo.
Wie weet raad.
groetjes belinda
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 17:38
dat hoort niet zo maar wat je fout doet kan ik vanaf hier niet zien . Ergens meerderen/minderen waar het niet hoort ???

Kijk eens op you tube naar een filmpje over het maken van granny's . Drops heeft ook vaak duidelijke video's
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2015 om 17:52
doe je in de hoeken het dubbele? ttz. als je 3 stokjes en 2 losse moet maken en in de volgende toer in het gat van de 2 losse de drie stokjes dan moet je in de hoeken 3 stokjes 4 losse en 3 stokjes maken. De eerst zijn voor de ene zijde de 4 lossen om de hoek om te gaan en nog eens 3 stokjes dus voor de volgende zijde.

Je kan ook een aantal lossen voor de hoek minder nemen, maar dit geeft denk ik het mooiste resultaat
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 14:29
bedankt voor het meedenken.
bep zoals jij het beschrijft zo doe ik het ook misschien dat ik het eerst maar eens verder af moet maken misschien valt het dan wel mee.
groetjes Belinda
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 14:30
ik ga ook eens filmpjes zoeken misschien zie ik daar wel op wat ik fout doe.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12069
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 14:50
https://www.youtube.com/watch?v=O_5nIpXg8OM

hier kunt ge het goed zien. het duurt wel bijna een half uur voordat haar eerste toer gedaan is
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 18:05
Je kunt het pijltje aanklikken en de boel sneller laten gaan. Ik heb eens de slappe lach gehad met pippi samen om een Amerikaanse die ons wilde leren met de guimpe vork te werken, ze zat dat ding wel drie keer rond te draaien in haar hand bij elke handelng. En ze hebben van die lekkere schelle stemmen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 18:54
ik heb een filmpje gevonden op youtube vonnes creaties oma vierkant haken.
en het is me gelukt een perfect vierkanrt gehaakt.
Weet nu al dat dit heel verslavend is.

groetjes Belinda
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2015 om 19:40
Fijn dat het gelukt is Belja.
Bij handwerkles op youtube zijn ook veel duidelijke filmpjes te vinden!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2015 om 10:05
In Euroland liggen boekjes met heel veel granny's. En je kunt er van alles mee doen, tassen, sloffen, plaids...
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2015 om 16:17
Bedankt voor de tip magtelt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns