Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwat een vieze grote spin die ik niet ken

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2009 om 17:17
De meeste zitten inderdaad tussen de dakpannen, muren, stenen, enz.....gelukkig komen we ze niet allemaal tegen.... alhoewel .....dan zou de angst wel weggaan nadat je de  1503e tegengekomen bent...

Mijn angst voor spinnen is sterk verminderd.....maar slangen.....als ik die zie gil ik van bij mij thuis tot aan de Belgische kust.... Ik heb onlangs een prachtig patroon gezien van een levensechte slangenkop (kruisjessteek) die je aanvalt met opengesperde muil........BBRRRRRR....

Mijn zoon vond het knap maar het angstzweet zou mij uitbreken terwijl ik eraan bezig ben......
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2009 om 17:18

Een aantal jaar terug waren wij de garage aan het verbouwen (het werd eetkamer bij de woonkamer), voor we de muur doorbraken was manlief er aan het sleuven slijpen voor de vloerverwarming en de spinnen die in de kruipruimte zaten vonden dat maar niks en die kwamen onder de vloer vandaan achter het keukenblok de keuken in kruipen. Ik heb wat met mijn voeten omhoog op de bank gezeten omdat ik een spin zag lopen.

Hij heeft toen van mij de kieren achter het keukenblok moeten dichtpeuren. Dit betekende dus dat het hele keukenblok van de muur afmoest....

Maar goed dat vond ik dus al grote spinnen maar vergeleken met jouw zwembad spin waren dat maar ukkies.....

odette
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2009 om 19:21

IEEEEEUW

 

en die durf je te pakken????????

 

ik had hem laten drijven totdat mijn eega hem eruit had gehaald, en was de hele dag niet meer in de buurt van het zwembad geweest

 

Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2009 om 20:42

odette , jij had beter gezwegen toen je hier vertelde dat ze altijd met z'n twee zijn hehehe nou ging ik net in bad en wat zie ik daar liggen op de vensterbank , ik vermoed het vrouwtje daar deze een beetje kleiner is . ik durfde gelijk niet meer in  badje gaan , ik kon ook niet meer vragen of 1 van m'n zoontjes deze gevonden heeft daar zij al in hun bedje liggen . er liggen namelijk 2 pootjes los er naast dus ik vermoed echt wel dat zij in de handen van 1 van de jongens is beland . ik moest direct aan odette denken hehehe  en even ter info over m'n zwembad spin , ik heb die eerst met een bord opgevangen , toen leek hij nog niet zo groot omdat hij in een soort bolletje op het water lag en dan vond ik dat hij precies zo groot was en heb ik hem met een bibberend pincet open op een a4 blad gelegd

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 01:01
Jakkie, van schrik niks meer gelezen, kan niet tegen het woord spin namelijk, ben er als de dood voor en deze is wel heel griezelig! En slapen gaan
     All you need is love.

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 09:30

Oooooohhhh, ik krijg kippevel van jullie enge verhalen.....ik heb zo'n hekel aan spinnen!! En Nadine, dat getal is welerg groot, hoor, haha, ik hoop niet dat ik er zoveel heb in en om huis, haha!!

 

Die spin had toevallig een vriendinnetje van mij op haar werk ook. Ze moest op een landkaart kijken, en daar zat hij . Ook zij heeft het opgestuurd naar een spinnenkenner, en die gaf ook die uitleg. Ze heeft alleen het vrouwtje nog niet gezien, dus wie weet........IEKS......

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 09:49
Bah, wat een vies beessie! Ik hou niet zo van spinnen :P 
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2082
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 10:00
ik griezel helemaal,maar ik heb nog een enger verhaal maar die bespaar ik jullie maar.groetjes stridje
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 10:16

Vertel...hoewel ik angstig ben voor spinnen vind ik het toch heel fascinerend. Moet ook altijd even kijken (op een afstandje) naar een spin.

Ze zeggen toch ook dat je in je slaap allemaal wel eens een spin opeet.......(nu moet ik zeggen dat ik dat niet helemaal geloof, want zou je dan in de ochtend niet nog een achtergebleven pootje of zo in je mond hebben???)

odette
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 10:17
Astrid : als je A zegt, moet je ook B zeggen......

Komaan, laat ons eens griezelen...
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 11:00
Iehhhh, Odette, hou op, hoor! Afschuwelijk, er zijn dingen die je liever niet weet, haha!!! Maarruuuhhh, Astrid....ik ben ook wel erg nieuwsgierig....
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 12:44
Onlangs nog iets leuks gelezen :

volgens de ene wetenschapper zouden we zonder dat we het beseffen gemakkelijk 4 tot 6 'diertjes' per nacht inslikken.....

de andere wetenschapper sprak dit tegen : volgens hem zouden we dan telkens wakker schrikken.....

Ik ben er van overtuigd dat jullie allemaal op nummer 2 stemmen !!!!!
Back to Top
Maanhaasje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 373
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 13:28
Ow bah wat een engerd...brrrr

Wij hadden 3 weken terug een gigantisch grote wolfsspin op
de muur zitten, en ook net toen we het over enge films
hadden...ik kijk op en zie die spin, ik sprong gelijk op en
vroeg mijn man of hij "die horror" even van de muur wilde
halen.

Nou is mijn man niet bang voor spinnen, maar voor deze ging
hij toch even een glas halen, want deze wilde hij niet
pakken met zijn handen hihi
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
Back to Top
wollieland View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 317
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 14:48
heerlijk deze verhalen
groetjes Bettie
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 15:01

Originally posted by dine dine wrote:

Dollydotteke, wist jij dat er in elk huis ....hoe proper je ook bent.....meer dan

  10.000 spinnen wonen.....

en dit is geen grap !!!!!!

En bedankt he, hier zit nog zo'n grote spinnenheld

GROETJES
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 15:43
Ja, Ellen en deze periode van het jaar start de volksverhuizing.....ze komen de huizen binnen........

Ik heb al 2 avonden terwijl ik naar TV zat te kijken plots zo'n 'prijsbeest' zoals ze bij ons zeggen (dus een ferme grote) vanuit een ooghoek door het salon zien paraderen. Het gevolg ? Een schoenmaatje 46 van 1 van mijn mannen erop en mijn benen in de zetel....

Maar wat ik vooral eng vind is het verhaal van mensen die een slang in hun tuin vonden..... Onlangs heeft er zelfs iemand eentje onder de toiletbril gevonden......als ik daar aan denk plas ik telkens in 5 seconden...... ...en krijg ik zin om een plastuit te gaan kopen  
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2082
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 21:46
nou ,odette je was me voor ,ik werd door een snot jochie die nogal heel erg bij dehand was,vertelt dat je twee spinnen per nacht opeet zonder dat je het zelf door hebt.
ik moet er niet aan denken dat dit gebeurd in je slaap.
het is te gek voor woorden.
maar ik geloof dat dat snot jochie gelijk hebt.
ik heb gelukkig hem nooit geproefd,want ik zou keihard gaan gillen,van de week kwam ik uit mijn gezin en liep een spin omver,maar hij zat ergens waar ik hem niet kon pakken,ik verstijfde helemaal en durfde niet te gaan gillen daar de kraam heer mij uitliet,het enige wat ik zei was haal alsjeblieft weg,wat bleek hij was zelf ook bang maar haalde hem weg voor mij,later vertelde hij ook bang te zijn,wat een held he,
nou ik kon hem wel zoenen,maar ja dat doen we maar niet ,krijg je een beetje gekke verstandhoudingwat een spinnen verhaal he,maar goed ben benieuwd naar jullie verhalen ,groetjes stridje
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 09:07

Bakkes, wat een viezerd !!!! Hou absoluut niet van spinnen...

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 12:14

Ik zit hier heerlijk te genieten van jullie verhalen. Was als kind ook altijd bang voor alles wat kroop en grijs zwart of bruin was. Maar heb me er over heen gezet toen wij hier heen verhuisden. Er zitten hier zoveel spinnen dat ik ze ben gaan waarderen en mooi ben gaan vinden. In de herfst zeem ik mijn ramen zo min mogelijk om de webben niet kapot te maken. Vooral als de spin een prooi heeft gevangen. Prachtig om te zien. Als spinnen een tijdje niets te eten hebben zorgen we er vaak voor dat ze wat vangen. Een vlieg in huis half dood slaan en in het web gooien. Een pracht proces voltrekt zich dan. Overigens vang ik wel altijd de spinnen die in huis zitten. Ik vind dat ze buiten horen. Ondanks dat ik nu gehoord heb dat ze HUISspin heten. En dat er zoveel spinnen in je muren en gaten zitten in huis geloof ik direct. We hebben ook al verschillende keren muizensporen ontdekt tijdens de verbouwing. Je haalt een voorzetwandje weg en vind een holletje. Zelfs een keer een dode muis. Tot nu toe nog geen levende muis gevonden. Maar daar zit ik dan weer niet op te wachten. Doe mij dan maar een joekel van een spin.

Op school ga ik in deze tijd van het jaar altijd met de kinderen kijken naar al die prachtbeestjes. Vooral om ze respect voor de natuur bij te brengen. En te laten zien dat ze zo nuttig zijn. De meeste kinderen zijn er niet bang voor. Dat is toch iets wat op latere leeftijd ontstaat.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 12:23

ik ben ook altijd panisch voor spinnen geweest maar sinds we dit jaar een seizoensplek op de camping hadden aan het rand van het bos hadden we dus ook veel spinnen. ik pak ze niet vast maar ik ga er ook niet gelijk meer van gillen.

 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns