Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten jullie vanavond?

 Reageer Reageer Pagina  <12345 11>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pauwlientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauwlientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 10:31
Oh echt geen idee.. laten we eens kijken wat de
AH recepten vandaag te
bieden hebben! :)
Omdat ik alleen woon is het lastiger om te koken.. heb
meestal geen zin om uitgebreid te koken, omdat ik toch
alleen ben.      
Back to Top
Pauwlientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 29
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauwlientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 10:35
Oh nou, dat ging snel! Heb besloten voor de tagliatella met
zalm! :) Had het al eerder gegeten in een restaurant waar
we met een groupon deal
waren. heerlijk :)
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 20:23

Dat kan je dan gelijk voor meerdere keren tegelijk maken Pauwlientje. Lekker per portie in vriezen en jij hebt voor volgende weken weer wat makkelijks uit de vriezer te plukken. Dat doe ik ook altijd met pasta's en rijstgerechten. Heerlijk vind ik dat. En dan jezelf trakteren op een dagje niet koken. Vrij nemen noem ik dat.

Dinsdag had ik toch wel veel lol om mijzelf. Ik had een zakje braadstomen van Maggi genomen voor het eerst. Ik moest werken, Manuel bij mijn schoonmama ophalen, eten, douchen en daarna door naar cathechesatie wat ik geef aan de kids van de kerk, en na de cat nog naar de verloskundige. Dus het leek me wel wat om zo'n zakje met ingredienten in de oven te doen en dan ondertussen te douchen. Had ik even over het hoofd gezien dat er nog pasta of rijst bij moest. Dus toen ik haastig uit de douche kwam en het eten op tafel wilde zetten ontdekte ik dat ik wel kip met courgette, tomaat en paprika had maar geen rijst of pasta. Ach het smaakte prima, het was niet sterk gekruid en we hebben het zo naar binnen gewerkt samen.

Manuel eet nooit met ons mee. Die eet altijd zijn eigen potjes. Er zijn vier smaken die hij lust, een paar die met kunst en vliegwerk voor driekwart naar binnen komen en bij de rest is het brullen geblazen. Bij ons aan tafel eten daar zijn we maar mee gestopt. Het bleef elke avond ruzie maken en maar een paar hapjes eten. Ik heb liever dat hij 200 gr groente uit een potje krijgt dan 3 happen verse groente. Nu eet hij altijd eerst en krijgt hij als hij wil nog een paar hapjes van ons. Zodat hij toch meerdere smaken leert kennen. En ach, als hij straks als 18 jarige voor het eerst bij zijn aanstaande schoonmoeder gaat eten zal hij vast niet meer hoeven vragen om kip met rijst en worteltjes van de kruitvat. Voor baby's van 6 maanden zonder stukjes. Toch?

Vandaag hebben we snijboontjes op, met vis en aardappeltjes. Dit was Marco's feestje. Morgen komt er vast weer iets van roerbak op tafel. Mmm, dat is mijn afdeling.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 08:27
Vast iets met rijst of pasta met een saus. We hebben vanavond zwemtraining en zijn pas om 7 uur thuis. Eigenlijk moeten we om 19.15 uur weer op het veld staan bij de hondenschool, maar omdat we toch alleen maar gaan kijken, mag dat wat mij betreft ook wel 19.30 uur worden.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 08:37

vanavond zijn het sperzieboontjes (vers uit de hof) met aardappelen en paardenbiefstuk  hm kijk er al naar uit , ik ben dol op aardappelen . de dessertjes zijn hier altijd voor een uur of 8 ( als het voorgaande verteerd is )

en het wordt vandaag warme  appeltaart met ijs

 

 

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 08:45
Geen idee voor vanavond. Ik ga met mijn dochter een dagje weg met de trein, en vanavond eten we een hapje onderweg. Als we namelijk weer hier in de stad aankomen, fietsen we gelijk door naar het revalidatiecentrum naar mijn liefste
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 16:34

Wij eten vanavond verse nassi. De zilvervliesrijst staat al uit te dampen en zometeen komen daar kort gesneden speklappen bij (heerlijk dat zilte in de nassi!) en 3 paprika's, nassikruiden en een theelepeltje sambal.

Daarbij lekkere augurkensticks en natuurlijk cassave kroepoek. En wat zegt mijn jongste dan? Lekker pittig in het keeltje mama!

Toe vanillevla/chocoladevla en vruchtenyoghurt (dit niet door elkaar hoor, maar de mannen eten het eerste of een combi van en ik eet altijd magere vruchtenyoghurt ).

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 16:52
Vanavond eigenlijk nog geen idee...
Denk de slavinken die ik al lekker gesudderd heb met
aardappelen groente ben ik nog niet uit hebben nog wel een
pot van het een of ander in de kast staan...
En als toetje lekkere vanille vla met stukjes chocolade..
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 17:10
Vanavond heb ik het lekker makkelijk: manlief gaat pannenkoeken bakken. 

Ik heb er al zelfgemaakte pruimencompote van onze eigen boom bijgepakt uit de diepvries.
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 17:54
ik heb net lekker boerenkool met worst op. samen metcharly de kakatoe die heeft dan alleen aardapples op want boerenkool lust ie niet
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 20:17
Bij ons was het racletten met allemaal kleine stukjes vis die ik nog over had.  Een beetje tomaat, wat witlof, veldsla, blikje mais, wat kaas.  En smullen maar.
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 20:23
ik heb vanavond lekker makkelijk gedaan....had nog een portie boerenkool in de vriezer met daarbij een lekkere rookworst
groetjes Karina
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 11:30

Vanavond eten we stammpot van verse andijvie van de tuin van mijn schoonvader, met spekjes en een lekkere verse gehakt hamburger erbij.

Gisterenavond heb ik voor hierbij al een moes gekookt van handperen, appels en bananen die echt op moesten, lekker met vanillesuiker en kaneel erin

Toe hebben we vla of yoghurt.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 12:08
Vanavond blote billetjes in het gras met een gerookte karbonade, heerlijk wintervoer
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 13:20

wij eten vanavond erg makkelijk

een tomatensoepje met brood of

een frietje of hamburger

ikzelf vind een broodje kroket erg lekker

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 08:33
Gebakken aardappelen, een braadworstje en sperciebonen uit de vriezer. Yoghurt met vla of boerenyoghurt toe
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 08:38
verse erwte soep gisteren gekookt vandaag opgesmuld Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 09:55

O lekker farncisca! Wij hebben het eind oktober gegeten, dan is er bij ons jaarmarkt en dan is het traditie dat je erwtensoep en poffertjes eet

Wij eten vanavond bleekselderij met kaassausje, gekookte aardappelen, schnitzel met champignonsaus, verse appel/peer moes en vanillepudding met rode bessensaus toe, yummie!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 10:24

ik ga voor de zuurkool, met appeltjes, gerookt spek en aardappelpuree

Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 10:30
vanavond hebben mijn man en ik heerlijk een bordje erwtensoep,zelfs gemaakt ,
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns