Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwat eten we vanavond ?

 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2009 om 09:49

ik kijk even in mijn boekje, haha! wij eten blijkbaar "aardappelen, bloemkool, tartaar en een bakje rauwkost met yoghurtdressing" (iekes die dressing mogen ze al houden)

ben eens benieuwd hoe lang dit goed gaat, omdat ik niet zo'n volgzaam type ben , is dit echt een dubbele uitdaging!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2009 om 10:08
Ik zou de yoghurt gewoon als toetje nemen en de rauwkost aan de cavia geven. Ik heb een hekel aan die strikte diëten, geen Sonja Bakker voor mij. Mag je wel een sausje over de bloemkool? Ik bedelf bloemkool, spruitjes en broccoli altijd onder de kaassaus, anders krijg ik het niet weg.

Er was een opmerking over toetjes. Vroeger thuis hadden wij altijd een toetje met melk of yoghurt, en mijn moeder deed in diverse groenten een klont boter. Toen vet in de ban werd gedaan, ben ik daarmee gestopt. Maar laatst heb ik een tv serie gezien en het boek ervan gelezen: The truth about food, en daar heb ik geleerd dat melkproducten helpen cholesterol af te breken en af te voeren en dat boter in sommige groenten zorgt dat je de vitamines beter opneemt. De oude manier was dus niet zo gek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2009 om 18:20

ja, magtelt, die Sonja is voor mij ook een grote uitdaging, haha! blijkbaar zijn wij uit hetzelfde hout gesneden!  Maar juist daarom ga ik het toch proberen, is eens iets anders, hé: doen wat een ander zegt, haha!

Vandaag viel reuze mee, en ik heb niet al te veel "gesjoemeld"...

Morgen eten we bietjes en kip met aardappelen... Ik heb dat nog NOOIT gemaakt of gegeten zelfs... Ik vond in de AH een bak met "gekookte biettjes"... Zal dat wel zijn zeker???  En wat nu aan te vangen met die dingen??? Moet je die nog stoven of gewoon opwarmen, of????

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2009 om 18:50
Ik zit nu te smikkelen van een zelfgemaakte pizza. De ene helft heb ik belegd met broccoli, tomaat en champignons en de andere helft met ananas, blokjes ham en geraspte kaas.
Back to Top
licht View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 284
Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2009 om 19:15

Hoy allemaal,

Wj eten in het weekend altijd makkelijk , moet de hele week al koken , Vandaag heel gewoon opgebakken aardappelschijfjes met met gemengde sla en visstiks . als toetje yogurt met nootjes .

Zondag eten we nassie uit een bak ha ha ha ziet er wel lekker uit .Maandag ga ik weer aan het serieuse werk.Zondag,s weinig tijd want dan gaan we altijd iets uitspoken en komen dan meestal laat thuis .

Sonja heb ik niet nodig, mijn man is een ander verhaal een beetje te veel kilo,s hi hi

groetjes van Rita 2

wees een licht voor iedereen
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2009 om 21:36
Wij hebben vandaag Hachee gegeten. Mmmmm. Het is even werk, maar dan heb je ook wat. Met appelmoes in een schaaltje erbij.
Het toetje paste er niet meer bij en de broek stond al op de vreetstand (oftewel de bovenste knoop los).

Groetjes Marije
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2009 om 12:44
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

ja, magtelt, die Sonja is voor mij ook een grote uitdaging, haha! blijkbaar zijn wij uit hetzelfde hout gesneden!  Maar juist daarom ga ik het toch proberen, is eens iets anders, hé: doen wat een ander zegt, haha!


Vandaag viel reuze mee, en ik heb niet al te veel "gesjoemeld"...


Morgen eten we bietjes en kip met aardappelen... Ik heb dat nog NOOIT gemaakt of gegeten zelfs... Ik vond in de AH een bak met "gekookte biettjes"... Zal dat wel zijn zeker???  En wat nu aan te vangen met die dingen??? Moet je die nog stoven of gewoon opwarmen, of????



Ik stoof ze met stukjes appel en ui, maar je kunt ze ook koud eten. In zo'n plastic bakje zijn ze al voorgekookt. Maar ik eet ze nooit met kip, meestal met een koteletje, maar dat durf ik nu niet meer te vragen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2009 om 13:45
Hutspot met vegahachee. Mijn dochter eet er rookwordt bij.
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2009 om 17:41
Vandaag patatjes, opa was jarig. De dag wordt toch niet meer gezond 
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2009 om 18:01

heb ik ook gedaan zoals jij voorstelde, Magtelt: heb ze gewoon zoals rode kool gemaakt, beetje appeltjes en zo erbij, was best lekker!

de kinderen hebben bake nasi gegeten, die vonden dat rode spul maar vies... Ach ja, meestal is het gewoon eten wat de pot schaft, maar af en toe...

Manlief ligt met de poten omhoog in bed ziek te zijn, dus die moet niks...  Waren de bietjes helemaal voor mij alleen, dus morgen hebben ze allemaal bingo, haha!

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2009 om 19:58

Vermits het morgen lichtmis is stelde mijn man voor om brusselse wafels of pannenkoeken te eten à volonté....'t zijn pannenkoeken geworden

Nadine

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2009 om 20:09
Bloemkool met aardappelkroketjes en gehaktballetjes in een heerlijke gebonden jus.
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2009 om 21:54

Chrisje bedoel je rode bietjes?? K vind de recepten van "Sonja" wel lekker klinken eigenlijk. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan volgen. Wij eten hier tegenwoordig heel vaak hetzelfde .

Vandaag heel snel wat rostie in de pan gegooid met zalm en een slaatje.

Groetjes Daisy

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2009 om 09:42
Ik heb vrijdag al mijn lichtmis gemaakt vermits mijn zoon op maandag taining heeft,nu zijn het aardappelen met rode kool en een varkens kortelet mijn basketter moet goed kunnen eten he!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2009 om 10:25
Originally posted by Molemieke Molemieke wrote:

Chrisje bedoel je rode bietjes?? K vind de recepten van "Sonja" wel lekker klinken eigenlijk. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan volgen. Wij eten hier tegenwoordig heel vaak hetzelfde .

Vandaag heel snel wat rostie in de pan gegooid met zalm en een slaatje.

Groetjes Daisy

 

is eigenlijk ook een reden waarom ik dit eens probeer, is zoeens iets anders... Ik volg al jaren de Weight watchers (ben niet veel te zwaar maar heb schildklierproblemen) en dat is best gevarieerd, ALS je tenminste alles maakt en niet doet zoals ik... Hier ook veel hetzelfde vond ik soms  Daarom is dit topic ook zo leuk, je krijgt ideetjes!

Hier is het straks voor de rest de overschot van de rode bietjes in een slaatje gemoffeld en dan witlof, kaas/ham in de oven met puree...

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2009 om 10:54
toch nog even over de bietjes het is niet echt gezond om op te warmen i.v.m met nitriet, zelfde verhaal als met spinazie zeg maar.
Koud zijn bietjes ook erg leker met een gesnipperd uitje bijvoorbeeld. Warm doen wij er suiker en azijn door en ook een gesnipperd rauw uitje.

Groetjes Marije
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2009 om 10:57
Wij eten trouwens vandaag hutspot, met gehaktballen. Mijn man heeft een kilopak gehakt meegenomen, hij wist niet hoeveel ik nodig had (we zijn met zijn tweetjes en een dochtertje van drie!)
Dus ik denk dat we de hele week gehakt eten.

Groetjes Marije
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2009 om 11:39

Originally posted by Eeyore82 Eeyore82 wrote:

toch nog even over de bietjes het is niet echt gezond om op te warmen i.v.m met nitriet, zelfde verhaal als met spinazie zeg maar.
Koud zijn bietjes ook erg leker met een gesnipperd uitje bijvoorbeeld. Warm doen wij er suiker en azijn door en ook een gesnipperd rauw uitje.

Groetjes Marije

Oei, dan ga ik het zeker niet doen! bedankt voor de info, want dat wist ik niet!!!

Back to Top
licht View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 284
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2009 om 12:37

Wat eten we allemaal lekker zeg .

Daarom wens ik iedereen  Smakelijk eten !! met wat je ook gaat eten vandaag .

Wij eten heel gewoon spruiten met wat spekjes er door (moet af en toe kunnen ) anders krijg ik het er niet door! met een aardappeltje en een gehaktbal en griekse yogurt na .

EET SMAKELIJK ALLEMAAL

wees een licht voor iedereen
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2009 om 09:07

Mijn man is vandaag vertrokken voor 2 dagen naar de kust met enkele collega's (2 jaarlijkse werkplanning). Dus hebben de echtgenotes besloten om zichzelf ook es te verwennen met een etentje in een chique restaurant ....

Dus vanavond koken voor de zonen en ....lekker gaan genieten.....

Nadine

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns