Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat heb je vorig weekend gedaan?

 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 08:47
Originally posted by bep bep wrote:

En hoe veel de koningin mee? Niet te veel ster allures en bekakt praten, omdat er zoveel volk naast de baan stond te kijken?
De koningin zat keihard te giechelen achterin en maar wuiven hè
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 11:25
Graag gedaan Bep. Veel kijk en lees plezier
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 23:54
Even een domme vraag: weet iemand of marters een probleem vormen voor een wolvoorraad? De koten waar mijn dozen liggen hebben een dubbel dak (piepschuim platen onder eterniet (asbest 😳😔) Golfplaten) en in die tussenruimte heeft zich een familie steenmarters gevestigd. Maakt redelijk wat herrie. We zijn blij dat ze de ratten onder controle houden maar niet helemaal zeker hoe hard we moeten juichen. De voorliefde voor startkabels van auto's is bekend, moet ik ook vrezen voor mijn geliefde wolletjes?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 08:33
Als het familie van de muis is . . . maar misschien heb je geluk en zitten ze liever in het schuim dan in jouw wol.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 09:13
Ik neem aan dat je wolletjes in plastic dozen zitten .
Je zou die dozen in martergaas kunnen verpakken . Daar kunnen ze niet doorheen knagen
Dat ze zo dol zijn op startkabels komt omdat die steeds op een andere plaats staan ( territorium ) .
Hoe het met de reuk in je wolletjes is heb ik geen idee .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 09:50
De overlast, naast het knagen aan startkabels en het belagen van kippen, wordt gevormd door de stank en de uitwerpselen. Ze zouden kunnen proberen nestjes te maken in je wol of het onder te poepen. Je kunt op google vinden welke instanties je helpen van ze af te komen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 11:29
verwijderd
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2017 om 15:24
Hier had ik nog nooit van gehoord; een plaag veroorzaakt door een beschermde diersoort. Het moet niet gekker worden. Hier in huis heb ik wel eens een overdaad aan muizen gehad omdat ik wegens liefde voor muisjes te laat met vangen was begonnen. Die waren inderdaad spelletjes gaan doen in de verstelmand... Ze hadden meegeholpen om wat meer gaatjes te maken in de kleren die op reparatie lagen te wachten. Dus ik hoop dat jouw wol niet bereikbaar is.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 08:45
Door een speling van het lot was ik alweer in Apeldoorn, daar een rondje van 3 kringlopen afgewerkt (wat boeken, een weckpot en een glas om naar te kijken).
De mannen hebben treintjes gekeken.
Gisteren de aardappels uit de moestuin gehaald, ik had drie verschillende rassen gepoot - enorm schrikken toen ik bij het laatste ras
kwam, echt enorme bonken zo groot als de hand van mijn man of rond en dan zo groot als een softbal-bal.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 08:49
Originally posted by bep bep wrote:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?art_id=13390&fuseaction=art

en als daar niks van helpt zou ik er een patroon bijleggen en de bijpassende naalden. Misschien zijn ze heel ijverig. Ik had ook ergens gelezen dat de steenmarters verzot zijn op de droge pruimen van de colruyt.(nieuwsblad)
Wij hadden eerder ratten in het dak van het kippenhok = ook geen pretje, ze knagen overal doorheen. Pannen eraf, ratten eraf,
de boel schoonmaken en dan zorgen dat ze nergens meer naar binnen kunnen = stevig gaas. Dit hebben we vaker moeten herhalen,
ze zijn zo slim en hebben maar een klein gaatje nodig. Van steenmarters zou ik helemaal ongelukkig worden.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 10:24
Wat leuk, LW, dat je zo 'n rijke aardappeloogst hebt binnengehaald. Ik had er ook knapen bij zitten. Dit weekend heb ik alle krieltjes met groot geduld klaargemaakt.

Verdere activiteit dit weekend was: een oude groene trui uittrekken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 10:38
Sinds een week wandelen mijn man en ik samen weer een rondje door de duinen .
Gaat goed als er maar regelmatig bankjes staan .
Een keer waren we het kleurtje van de route kwijt . Kwamen een wandelaar tegen die met een tracker of hoe zo'n n ding heet ,een dagroute route liep . Die heeft ons weer op weg geholpen .

Gisteren bijna een aanvaring met wat herten gehad . Zij hadden gelijk ze hadden voorrang want ze kwamen van rechts .

Gek ,herten zijn toch heel anders in de natuur ,dan dat je ze van het hockeyveld moet jagen .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 16:09
En waren ze ook met zijn 3-en ? Mijn man heeft me geleerd reeën (ik mag het woord hert niet in de mond nemen) zijn nooit alleen, dus als er 1 de weg
oprent moet je altijd even kijken waar die andere twee zijn. Dat viel onder het kopje inburgeringscursus voor stadse deerntjes LOL  
@Mutti, fijn en het weer is je ook enorm gunstig gestemd
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 19:34
verwijderd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2017 om 07:53
Ik ben zaterdag ook in drie kringlopen geweest, maar ik had een andere buit. Een tuinstoel, om in de badkamer van mijn nieuwe voetbad te genieten, twee poppen, een paar sets stalen breinaalden, een zware oliebollenschaal, die in de bench dienst gaat doen als kattenbak (Archie kiepert een doos met grit om), een haarspeld, die als stolaspeld gaat werken en twee borden om in de ringen van vogelvoederpalen te zetten, omdat de badjes stukgevroren waren. Ze badderen toch niet en nu kan er brood op of vleesrestjes voor de eksters. In één kringloop serveren ze heel lekkere tosti's.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2017 om 10:54
Lw 1463 .

Het waren er 2 . Gisteren was het een kudde van 4 .
Inderdaad het zijn reeen ,maar omdat ik niet weet hoe ik de puntjes moet plaatsen maak ik er maar herten van .

Zaterdag was het jaarmarkt Een nieuw horlogebandje op de kop getikt ,daar hadden we vroeger VD voor en de Hema verkoopt ze ook niet meer .
Een micado spel ,vorige week met zoute stengels gedaan .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2017 om 18:05
Luigi Lucardi verkoopt horlogebandjes, maar voor dezelfde prijs heb je een heel horloge. Je kunt nog wel online bestellen, van die gevlochten nylon, waar geen gaatjes in zitten.

Links van de Enterknop zit een kommaatje met erboven aanhalingstekens. Als je eerst de aanhalingstekens aantikt en vervolgens de letter waar ze boven moeten, heb je je reeën. Of je Käthe Krüsepop. Ik weet weer niet hoe je een streepje door een Zweedse O maakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2017 om 18:22
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik weet weer niet hoe je een streepje door een Zweedse O maakt.

Het Zweeds kent geen streepje door de O maar gebruikt ook twee puntjes: ö en Ö.

De Ø komt voor in het Deens en Noors. Hoe je die moet maken, weet ik niet want ik heb een Deense toetsenbord-instelling waardoor de 3 extra klinkers (æ ø å) direct bereikbaar zijn.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2017 om 08:04
Je kunt wel speciale tekens maken door ctrl en alt tegelijk in te drukken met je linkerhand en met je rechter toetsen in te drukken. Voor hoofdletters moet je dan wel caps lock gebruiken, ook voor één letter. Omdat je geen drie handen hebt. Het is leuk om dat eens uit te proberen, bijvoorbeeld in een mail of word document.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2017 om 09:25
In word kun je kiezen voor invoegen speciale tekens, als je dan de o met streepje hebt kun je knippen en plakken. Ø = alt + 157, zie hier
Lang leve seniorennet, de enige alt die ik uit mijn hoofd ken is Alt + 248 voor de graad bij Celsius.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 23456 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns