Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat voor naaimachine

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Leniejj View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leniejj Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat voor naaimachine
    Posted: 20 Juli 2011 om 19:21
Als ik klaar ben met mijn cursus wil ik een naaimachine aanschaffen. Nu heb
ik even gekeken op internet wat er allemaal is maar ik zie door de bomen het
bos niet meer.

Ben dus een beginner maar wil wel van alles gaan maken.
misschien kan iemand me uitleggen wat de verschillen een beetje zijn.
tnx

Lenie van der Hout
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 19:28

Ik zou naar een goede naaimachinehandel gaan en me goed laten informeren .

Duidelijk zeggen wat je er wel en niet mee wil gaan doen .

Ik heb geen behoefte aan borduren met een machine jij misschien wel .

Ook zijn er machines voor quilten maar als je dat nooit doet of wilt gaan doen heeft dat ook geen zin

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 19:53
Jouw vraag is al eerder gesteld. We zweren allemaal bij onze eigen machine. Mijne is een Bernina met borduurfuncties en volautomatisch knoopsgat. Ik heb hem ongeveer 25 jaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leniejj View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leniejj Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 20:12
wat is Quilten?
Lenie van der Hout
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 20:55

quilten is grofweg gezegd lapjes aan elkaar zetten . Oorspronkelijk met de hand en voor een deken .Amerika is de bakermat zover ik weet . Nu ook met de machine en voor andere dingen zoals kussens wandkleden enz

mutti

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2011 om 11:37
Er is een leuke romanserie over quilten van Jennifer Chiaverini, de eerste heet De Quiltclub.

En in de bieb vind je ook bij de handwerkkast boeken over quilten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2011 om 12:45

Als je gewoon de basis steken gebruikt dus met kleding aan elkaar naaien zou je ookeen simpel app. kunnen aanschaffen.

bij de lidl heb je vlg week een singer in de aanbieding voor 99 euro.

deze zijn ook goed hoor. alleen kun je hier niet heel veel steken op maar wel knoopsgaten en zigzaggen, aan elkaar naaien en zo. maar niet borduren en dat soort dingen.

dus het is maar net wat jij met de naaimachine van plan bent.

ik heb ook een simpele van de aldi dan maar maak de mooiste kleren voor de kids.

 

Back to Top
ikkie View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 08:32

de Bernina heeft mij ook vele jaren dienst bewezen.Ik heb nu een Husqvarna en die bevalt mij ook heel goed.

Met singer heb ik minder goede ervaring .

Back to Top
Leniejj View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leniejj Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 09:51
Bedankt voor de reactie's! Ga zeker even naar een winkel! Me moeder zei dat
ze ook nog een heel goed naaimachine heeft maar dat die even nagekeken
moet worden dus misschien dat ik die gewoon eerst ga gebruiken!
Lenie van der Hout
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 10:13

mijn ondervindingen met de naaimachine zijn, als je begint koop een goedkope, als je na een aantal jaren verder wilt gaan dan gewoon simple dingen in elkaar naaien, kan je deze verkopen en een meer uitgeruste aanschaffen.

een naaimachine koop je meestal ook voor heel lange tijd, de mijne is nu 20 jaar en zal waarschijnlijk nog even lang meegaan.

ikzelf heb op school met een industrieele leren stikken, gaat snel maar gaat ook enkel voor en achteruit.

en begin nou gewoon even op die van mama, kan je later toch nog altijd beslissen of je een nieuwe koopt



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 10:23

begin gewoon met die van je moeder .

Dan merk je vanzelf wel wat je eraan mist .

Ik heb een Elna van 50 jaar oud die het nog prima doet toch heb ik een paar jaar geleden een Huskystar gekocht om de eenvoudige reden dat de Elna de zwaardere stoffen zoals denim niet goed meer aankon .

Een eenvoudige nu kopen geeft ook de mogelijkheid hem later in te ruilen .

IK heb in de zaak waar ik de Huskystar kocht diverse modellen uit mogen proberen ook met diverse stoffen .

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns