Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Weerszijden afkanten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Weerszijden afkanten
    Posted: 16 Juni 2023 om 09:00
Goedemorgen iedereen,

Ik zit weer met een vraag.
In een patroon staat het volgende.

Aan weerszijden 1 st. afk.:
om de 8 nld.: 4 maal en om de 6 nld.: 5 maal.

Zoals ik het nu lees moet ik eerst 8 naalden breien en dan in de volgende nld 1 st afk. In de volgende naald weer een steek afk. En dit 4 maal en later met de 6 nld precies zo.

Nu is mijn vraag.
Als ik de 8 nld heb gebreid en dan in de volgende nld 1 st heb afgekant moet ik deze naald dan meetellen als 1 nld van de volgende 8 nld?

Ik zou in het patroon op een hoogte van 23 cm moeten zijn maar ben op een hoogte van 27 cm.
Komt dit misschien omdat ik de nld waarin ik afkant niet meetel als eerste nld?
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar heb kunnen uitleggen maar dat zal vast wel onder de ervaren breisters hier ... Wink

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Groetjes Nancy

 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2023 om 14:00
Als je op meer cm uitkomt dan de bedoeling is betekent het dat je dus iets fout gedaan hebt.
Als er staat om de 8 naalden afkanten, betekent het dat je begint met aan weerszijden af te kanten. Deze naald telt mee bij de 8 naalden. Je moet in totaal 9 keer afkanten. Dus het lijkt er nu op dat je 9 naalden teveel gebreid hebt. Als je daarbij ook nog begonnen bent met eerst 8 naalden te breien voordat je de eerste keer hebt afgekant, heb je zelfs 8 en 9 naalden teveel gebreid. Dus logisch dat je werk langer is dan de bedoeling is. Meestal is het zo dat je na de laatste keer afkanten nog verder moet breien om op de goede lengte te komen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Nancy Louise View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 29 Augustus 2022
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Louise Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2023 om 15:31
Hallo Lida,

Ik vrees dus inderdaad dat ik teveel naalden gebreid heb.
Ik heb dus ook nog nooit geweten dat je meteen met afkanten moet beginnen voordat je eerst de 8 naalden breit.
Zo zie je maar ... je bent nooit te ooit om te leren ... Big smile
Dank je wel voor je reactie en duidelijke uitleg.

Groet,

Nancy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2023 om 22:04
Graag gedaan. Bereid je er maar op voor dat zoiets vast nog eens gebeurd. Soms is de beschrijving zo anders dan je gewoon bent dat je in de fout gaat. Mij is het bij minderen gebeurd bij een Dino voor mijn kleinzoon. De staart werd veel te lang. Sindsdien let ik beter op wat het uiteindelijke resultaat moet zijn. En dan trap weer in iets anders. Je blijft leren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns