Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welke actie van jou lief deed je smelten?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Welke actie van jou lief deed je smelten?
    Posted: 15 Februari 2017 om 16:55
Door een regeltje van suziefreubels  moest ik denken aan iets wat mijn man voor mij deed wat mij helemaal week liet worden van binnen.

Het was winter, paar jaar geleden. Manlief hoefde niet naar het werk, dus kon lekker uitslapen, maar ik moest redelijk vroeg weg.
Ik had al naar buiten gekeken en gezien: Autoruiten stevig bevroren. Bah. Eerder naar buiten en krabben.
Ik zat nog even een bakkie koffie te drinken en moed te verzamelen toen mijn lief aangekleed en met buitenjas aan de kamer in kwam.
Verbaast keek ik op en vroeg waarom hij beneden was gekomen.
"Ik ga de auto ijsvrij maken voor jou" was het antwoord.
De warmte die ik toen voor hem voelde was bijna genoeg om het ijs buiten te laten smelten.

Hebben jullie ook dergelijke ervaringen en wie wil dat delen?




Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2017 om 21:23
Toen ik 47 of 48? jaar werd, vroegen de collega's van mijn man wat hij voor mij gekocht had voor mijn verjaardag. Trots liet hij kinderzakdoekjes zien met Donald Duck erop en zei: "Kinderhand is gauw gevuld." Collega's proestten het uit. Volgens mij had hij nog wel meer gekocht, maar de cadeautjes met kinderlijk uitstraling doen mij altijd smelten. Vooral als je zijn gezicht erbij ziet... 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 10:12
Hmm...ik was inspiratie voor een nieuw toppic...
Dat kan ik natuurlijk niet voorbij laten gaan...
Wat mijn hartje iedere dag weer laat smelten is eigenlijk wel een hoop...

Zoals al verteld had hij pasgeleden roosjes meegenomen...
Zomaar uit het niets en dat ligt na een dag werken dan thuis op me te wachten...

Iedere ochtend gaat hij zijn bedje uit om broodjes voor me te bakken...
Hij zorgt iedere dag dat het vriest dat de ruiten van mijn auto ijsvrij zijn...
Zoals te lezen in mijn blog heb ik met Valentijn nieuwe remmen onder mijn auto gekregen...
Ik had ze dan ook wel echt naar zijn grootje geremd...

Want mijn lieve lieverd waar ik in september mee ga trouwen...
Die is voor mij zoveel in 1:
Een bakker, een monteur, een kok op zijn tijd en voor mij de liefste van de wereld...

Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen met zulke mannen in ons leven...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 11:33
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Want mijn lieve lieverd waar ik in september mee ga trouwen...
Die is voor mij zoveel in 1:
Een bakker, een monteur, een kok op zijn tijd en voor mij de liefste van de wereld...

Gefeliciteerd met dit voornemen. Smile Maar eh... heb jij wel eens van "wittebroodsweken" gehoord? Daarna komt bruinbrood, dan roggebrood ... en dan is het uit met de romantiek. LOL
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 11:43
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:


Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Want mijn lieve lieverd waar ik in september mee ga trouwen...
Die is voor mij zoveel in 1:
Een bakker, een monteur, een kok op zijn tijd en voor mij de liefste van de wereld...


Gefeliciteerd met dit voornemen. Smile Maar eh... heb jij wel eens van "wittebroodsweken" gehoord? Daarna komt bruinbrood, dan roggebrood ... en dan is het uit met de romantiek. LOL


Hahaha...Ja daar heb ik van gehoord...
Weet alleen wel zeker dat die van mij zo blijft aangezien we al bijna 8 jaar samen zijn en 7,5 jaar samen wonen...
Hij heeft het altijd gedaan dus geloof niet dat het zomaar gaat veranderen...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 12:38
zeg nooit nooit
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 12:57
gij schrijft wat ik denk niania.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 12:58
ik dacht ook dat dat nooit zou komen en toch is het gekomen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 13:50
ik ben dol op roggebrood en eet niet anders!!! Of dat iets zegt over ons huwelijk, wittebroodsweken enz weet ik niet. Ik weet alleen dat WIJ in september 50 jaar getrouwd zijn met en zonder smelten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 15:09
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

ik ben dol op roggebrood en eet niet anders!!! Of dat iets zegt over ons huwelijk, wittebroodsweken enz weet ik niet. Ik weet alleen dat WIJ in september 50 jaar getrouwd zijn met en zonder smelten.


Wow ik hoop het nog ooit te halen...
( ben zelf ook van de donkere afbakbroodjes )...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 15:48
Mijn ouders in september 60 jaar, en die hebben alle soorten brood al gezien behalve de aparte broden. Wij zijn volgende maand 38 jaar getrouwd en hebben toch ook al verschillende soorten gezien, maar altijd afwisselend.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 16:21
Mijn ouders waren in januari alweer 35 jaar samen...
Mag hopen dat ik het ze na kan doen...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 17:23
Wij zijn nu ruim 32 jaar getrouwd. Het punt is dat je in de beginfase ontzettend je best doet om het mooi en gezellig te maken. Later wordt het dagelijkse leven gewoner. 

Tijdens onze verkering schreven wij brieven aan elkaar. Daar stopte mijn man altijd een klein kaarsje bij. Super vertederend. Als ik nu een SMS stuur, krijg ik niks terug. Waarom niet? Niet nodig want je hoort het antwoord al te weten als je elkaar goed kent. Geen uitsloverij meer, maar wel onzichtbare verbondenheid.  
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 19:05
.................


Hier stond onterechte kritiek


.....................

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2017 om 01:40
Lao-tse ik zie nergens staan dat Kamilla doelde op uw man dat die zich uitslooft hoor, want dan had ze dat vorig jaar al gezegd toen je dit stukje ook schreef.

Het is gewoon zo, in het begin doe je meer om elkaar te plezieren en doet ge zotte dingen. En dan komen er kinderen en het leven gaat verder en het iets voor mekaar doen wordt minder omdat er zoveel zorgen en dingen zijn waar je moet aan denken dat het gewoon is, en heel af en toe doe je nog iets voor mekaar, maar veel minder dan de eerste jaren.
En als ge dan opeens nog met z'n tweetjes overblijft komt er terug wat rust en oog voor mekaar.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2017 om 09:55
Hmzz.... heel raar... ik mis twee postings van gisteren, één van Kamilla en één van mij.

????????

Kamilla schreef hoe ze het bedoelde en ik schreef daarna dat ik het begreep en dat het zo ok was.
Geek

Meen je nu echt dat ik het verhaal al een keer had geschreven?
Tjonge,.... daaraan merk je dus dat je oud gaat worden, je gaat in herhaling vallen.
Sorry.

Maar bep, Kamilla en ik hadden het dus al uitgesproken.
Ik hoop tenminste dat Kamilla mijn reply nog gelezen heeft.
Confused
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2017 om 10:03
Het klopt dat ik mijn allerlaatste berichtje waarin ik me verdedigde, weggehaald heb. Verdediging vond ik eigenlijk overbodig. Het had precies de inhoud die Bep nu verwoordde. In geschreven teksten op internet mis je vaak achterliggende gevoelsinformatie met misverstanden als gevolg. We weten gelukkig hier van elkaar dat we niet uit zijn op stekeligheden. Dat laten we aan onze spelden over. Wink     

.................  

Toch heb ik jouw reply niet gelezen. Vreemd, jij bent zelf de enige die 'm kan plaatsen of verwijderen. Misschien is "mailderij" op de late avond niet zo verstandig... LOL
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Februari 2017 om 10:31
Kamilla het is mij al eerder gebeurt dat ik een posting van mezelf mistte.
Misschien dat ik wegklikte voordat ik op 'reageer'  heb geklikt.
Dat is de enige manier waardoor ik dit kan verklaren.

Maar enfin...als we maar weten dat er geen wrijving is, toch?

Waarschijnlijk heb jij jouw bericht weggehaald terwijl ik mijn antwoord schreef.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns