Welke wol |
Reageer |
Autheur | |
Kati
Groupie Lid sinds: 25 Maart 2017 Locatie: Serooskerke Status: Offline Points: 41 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 April 2017 om 17:09 |
Goedemiddag, Ik heb een patroon daar staat in met wat voor wol de trui wordt gebreid. Nu is deze wol niet meer te krijgen. Er staat alleen Drops Symphony vanGarnsudio 650-750 gram. met breinaald nr 7. Nu heb ik Zeeman mooie wol gezien van 100 meter 50% acryl en 50% wol voor breinaald nr 7-8. Kan ik deze wol dan gebruiken voor mijn trui? Is er een berekening ofzo voor het bepalen wat voor wol geschikt is voor een patroon? Groeten Katinka |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij een patroon staat hoeveel steken en naalden 10 x 10 cm zijn. Dat staat ook op de wikkel van Zeeman. Je kunt zelf een proeflapje maken en kijken of het klopt. Anders zou je naalden een maatje meer of minder kunnen gebruiken. Als er een percentage wol in de Zeemanse wol zit, zou ik het proeflapje ook wassen en daarna weer meten.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
die drops symphony is harige wol (en heeft een looplengte van 70 m per 50 gram). Dus als die zeeman niet harig is zal de trui een heel ander effect krijgen (en ook minder kriebelen).
Als het een drops patroon is moet je eens kijken bij het patroon, meestal staat er een alternatief voor garen bij. Is uw vorige trui gelukt? http://www.garnstudio.com/lessons.php?cid=7&catid=5 |
|
|
|
Kati
Groupie Lid sinds: 25 Maart 2017 Locatie: Serooskerke Status: Offline Points: 41 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo allemaal,
Bedankt voor de tip. Mijn andere trui is nog niet af maar ik vond de wol zo mooi dat ik deze alvast heb gekocht. Groeten
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |