Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wibra vs. Zeeman: welke wol is fijner?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wibra vs. Zeeman: welke wol is fijner?
    Posted: 02 September 2012 om 17:15
Volgens mij gebruiken er best veel bezoekers van dit forum het garen van de Wibra en de Zeeman. Ik vroeg me af, welke vinden jullie persoonlijk het fijnste om mee te haken?

Persoonlijk vind ik de effen kleuren van Wibra fijner om mee te haken dan die van de Zeeman, hoewel de Zeeman wel wat mooiere kleurtjes heeft. En niet te vergeten, de Zeeman heeft ook mooie wol met glittertjes en met kleurverloopjes. 

Maar de effen wol van de Zeeman vind ik toch niet zo lekker haken, de wol wordt snel 'plat' zeg maar. een beetje alsof je hem te vaak hebt gebruikt, uitgehaald en vervolgens opnieuw hebt gebruikt.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 17:25
Ik prefereer het acryl van Zeeman boven ie van Wibra, net even iets zachter om mee te werken. Ik neem aan dat je royal en saskia bedoelt ;-)
Bij wibra heb ik gemerkt dat bij bepaalde kleuren de draden dunner zijn dan anderen (oa de roze).
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 17:49
Ik vind dit net zoiets als Beatles vs Rolling Stones.

Ik hpoud van allebei de groepen en de wolsoorten. Volgens mij is de lichte Saskia iets dunner dan de donkere, dat geeft wel een grappig effect als je beide in een strepenpatroon gebruikt. Je zou zelfs de lichte strepen met een halve naald dunner kunnen breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:06
Ik kijk naar de beschikbare kleuren, waar het dan vandaan komt maakt me niet veel uit.
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:12
Ik heb alleen in het begin het verschil met werken van de verschillende 'wol' gemerkt, maar het is zelfs zo, dat van hetzelfde merk er verschil in zit hoe het zich laat verwerken is mijn ervaring, maar gelukkig heb ik er geen problemen meer mee.
 
Wel vind ik dat de Wibra veel meer/vaker nieuwe kleuren heeft, maar ik loop natuurlijk nog geen jaar mee met het haakgebeuren. Smile
 
De Softwol van Zeeman vind ik wel een stuk fijner verwerken dan de gewone, maar daar heb ik nog niet zoveel kleuren van (glijd makkelijker van je naald zeg maar).
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:18
hoi,
ligt eraan wat je maakt,
voor sokken heb je echt sokkenwol nodig, anders slijt t te snel,en voor een mooi werkje een mooi wolletje, voor iets wat niet vaak gewassen wordt een goedkopere kwaliteit.
groetjes marian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:23
Ik ben geen sokkenbreier, maar mijn Saskia en Royal omslagdoeken hebben het zwaar te verduren vanwege de genotzuchtige katten, die ze bliksemsnel annexeren als ik even de stoel verlaat. En dan is het nageltjes in en uit van plezier. Toch gaan ze jaren mee, tot ik ze van verveling naar de kringloop breng. Van vriendinnen hoor ik ook nooit klachten over hun doeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:27
hoi,
ahhhhhhhhh gelukkig zit nu te pvc buis haken, bezemsteel haken, met royal, goed te horen dat ze lang meegaan, ps. moet n stola worden
groetjes marian
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 19:24
Ik maak ook omslagdoeken, cols, sjaals, enz van wibra of zeeman wol en ik krijg nooit klachten en heb zelf ook geen klagen. Het blijft mooi ook in de was en voor mij prima! Thumbs Up
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 19:45
Mijn poncho's heb ik gebreid van wol van zowel Zeeman als de Wibra, en ze blijven allemaal heel mooi. Knuffels maak ik het liefst met de Soft van Zeeman
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 19:58
Ik gebruik zowel het garen van Wibra als Zeeman .
 
Laatst wat gemaakt van "wol "van de action is iets dikker dan de Saskia maar werkt ook prima .
 
Ik vraag me wel eens af welke fabriek deze garens maakt ,ik denk niet dat ze zelf een fabriekje hebben staan .
Wellicht net zoiets als de rookworsten
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 21:08
ik gebruik ze ook alletwee , maar vind dat de zeeman mooiere kleurtjes heeft . ( dat kersenrood en die aubergine zijn heel mooi )
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Ringquelle View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 Juli 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 98
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ringquelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 21:17
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

ik gebruik ze ook alletwee , maar vind dat de zeeman mooiere kleurtjes heeft . ( dat kersenrood en die aubergine zijn heel mooi )

Dat donkerrood wat ze nu hebben is inderdaad suppermooi! Ik heb er nog wat extra van besteld bij de webshop van de Zeeman, omdat ik met vijf bollen niet erg ver ga komen met de deken waar ik net mee ben begonnen. De aankomende tijd loop ik stage, dus dan heb ik geen tijd om zelf te gaan helaas Cry

Bij de online webshop van de Zeeman moet je wel nog verzendkosten betalen, maar momenteel kun je ook een gratis Zeeman-shirt mee bestellen, dus dat compenseert weer een beetje Smile
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 22:50
WOW online bij zeeman bestellen!! Ik zet hier de link neer en in een nieuwe topic want dit moet iedere HD weten!!!

http://www.zeemanshop.com/assortiment/hobby/brands/geen/products/breigaren-royal
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns