Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wie heeft er een wiskunde knobbel

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wie heeft er een wiskunde knobbel
    Posted: 25 Juli 2017 om 15:43
Ik had de watermeterstand doorgegeven en kreeg de eindafrekening

U krijgt geld terug . Het bedrag van 0.03 euro wordt op uw rekening gestort .
Uw nieuwe termijn bedrag wordt € 38 . Was € 44 euro .
het verbruik was 12 kub minder .

Wie snapt die € 0.03 euro ???
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2017 om 16:37
Goh Mutti, 3 hele eurocenten. Met de afronding bij jullie wordt dat gemakkelijk 5 hele eurocenten. Het grootste deel ervan zou ik toch op een spaarboekje zetten hoor, voor geweetnooitwanneergeietskestekortkomt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2017 om 16:49
Wij moesten dit jaar € 0,00 belasting betalen. De administratie is vast duurder dan die 0 of 3 centen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2017 om 17:37
Zal ik die € 0,03 cent nu volgend jaar bij de belasting op moeten geven ??

Maar snappen jullie nu dat je over een jaar berekend die € o,03 terug krijgt ,maar dat je volgend jaar € 24,- minder hoeft te gaan betalen . ?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2017 om 17:41
Ik snap het niet .maar zou het wel willen weten.
 en daarom gaan bellen voor uitleg.
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2017 om 18:56
Ik wacht nog even af wat er op de rekening komt ,maar dan krijgen ze toch echt een mail .

Bellen heeft ben ik bang geen zin want dan ga je het hele bedrijf door en   niemand weet er dan natuurlijk iets van . Of de juiste persoon is mat vakantie of zit niet op z,n plek .
Dan ben ik ook nog mijn " winst " kwijt .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2017 om 19:19
Je hebt waarschijnlijk 12 keer 44 Euro betaald en dat was op het hele jaarverbruik 3 cent teveel. Je gaat nu 12 keer 6 Euro minder betalen. De enige verklaring die ik kan geven is dat de prijs van energie volgend jaar goedkoper zal zijn. Wij kregen ooit een jaar geld terug en moesten daarna meer per maand meer voorschot gaan betalen!!! Gebeld natuurlijk, was een vergissing. Ik zou bellen, alle paperassen met eventuele nummers bij de hand. Het blijft een raar geval met die afrekening tegenwoordig.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2017 om 20:39
Ben het met je eens Lidwina .

Vorig jaar kregen wij ook geld terug van de energierekening ,met net zo als bij jullie gelijk een hoger maandbedrag .
Kreeg geen duidelijke uitleg .
Ben toen via de ouderenbond overgestapt .
Lager maandbedrag en we kregen aan het eind van het jaar ook nog een behoorlijk bedrag terug .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 09:21
Soms verrekenen ze meteen jouw eerste termijn met het bedrag dat je terugkrijgt, dan heb je waarschijnlijk eens even denken
38,03 te veel betaald vorig jaar delen door 12 - nou ja dan kom ik nog op maar 3 euro per maand minder of 4 euro als je net
als ik het water in 10 termijnen betaald (en niet in 12) of je bent een kwartaal betaler en dan kom je wel degelijk in die richting.
Oe spannend, wat zal het worden . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 09:22
Water is in NL trouwens niet duur zeker niet in vergelijking met b.v. België - het meest betaal je aan de belastingen en het leidingnet.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 11:44
Originally posted by Mutti Mutti wrote:


Maar snappen jullie nu dat je over een jaar berekend die € o,03 terug krijgt ,maar dat je volgend jaar € 24,- minder hoeft te gaan betalen . ?
Tja hier is het nog gekker. Een paar jaar geleden dan kreeg ik de afrekening van de gas en elektriek: Ik kreeg 3o,.. euro terug en wat dacht je??? Juist, het maandelijks voorschot was van 36 naar 48 euro opgetrokken. DAT is pas gek.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 11:59
LW1463

Ik betaal per kwartaal .

Ik denk dat jij in de goede richting zit . Als het goed is heb ik straks mijn 1e kwartaal "gratis "en daar houd ik dan nog die € 0,03 van over en die storten ze dan op de rekening .
Ik zou dus eigenlijk € 38,03 euro terug krijgen .
Waarom zetten ze dat dan niet in de mail ?. 15 Augustus weten we meer , want dan moet, staat er ,het 1e kwartaal betaald zijn .

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 12:23
Als het goed is krijg je ook een "echte" jaarafrekening, soms met de post en soms kun je hem bij de watertoko online bekijken.
Als je die heel goed leest (denk drops patroon) dan kun je het vaak wel ergens vinden.
Wij hebben hier Vitens en die zeggen dan we verrekenen het en dan doen ze het vervolgens toch anders Wacko
 
Voor gas en elektra pas ik ieder jaar gewoon mijn maandbedrag weer aan tot het minimale dat mag. Want ze juichen het hebben
van zonnepanelen toe, maar hun programmatuur wil er dan niet aan dat je stroomverbruik dan nul is . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2017 om 13:38
Francis

Dat hebben wij dus ook gehad bij gas/elektra Francis 3

Als je dat nu bij al je klanten doet ,bewust te veel rekenen ,dan heb je als energie bedrijf een aardig spaarpotje .
Dat is dan een compensatie voor klanten die een te laag termijn hebben en bij moeten betalen of je zet het vast met rente .

Ach je kunt beter terug krijgen dan dat je bij moet betalen ,maar het werkt niet motiverend wat bezuinigen betreft .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2017 om 23:27
mutti ge moet eens zien of ge al 4 keren 44 euro hebt betaald. Hier is het meestal : ge moet per kwartaal (4 keren dus) 44 euro betalen. Het gaat 3 keren van de rekening en de vierde keer is de afrekening. In uw geval dus een tegoed van 3 centen. Dus in feite hebt ge 3x44=132 euro betaald en voor die vierde keer krijgt ge 3 cent terug (omdat er 4x44=176 was beraamd).
Daarom dat het voor het volgende jaar goedkoper is en in augustus zult ge zien dat er 38 afgaat. 38x4=152 en dat ligt dichter in de buurt van hetgeen ge werkelijk hebt gebruikt. En ze houden natuurlijk ook rekening met dat er wel iets zal opslagen, hetzij de prijs, hetzij de taksen, hetzij het verbruik zelf.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2017 om 09:45
Leuk die Neder Belgische verschillen, hier halen ze het eerst binnen en verrekenen het "eventueel" met je 1e termijn - want binnen is binnen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 11:36
Even een update .

De 0,03€ zijn bijgeschreven .
Verder heb ik nergens bericht over gehad .
Het blijft een lachertje .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 12:04
Een echte meevaller. Daar kan je nu wel een rondje hier van geven.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 12:32
Nee deze gaat ook mijn wiskundeknobbel te boven...
Zou niet weten hoe ze op 0.03 cent uitkomen...
Wel raar dat je maandbedrag eigenlijk altijd goed is geweest dus want je krijgt een heel klein beetje terug en dat je maandbedrag met 6 euro naar beneden gaat...
Ach ja er zal vast een rede toe zijn...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2017 om 20:49
mutti, het begin van uw miljoen is binnen!

en als het 'nu'kwartaalbedrag er niet afgaat dan kreeg je zogezegd 38,03 euro terug over vorig jaar
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns