Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie is er nog meer gek op Kringlopen? :)

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie is er nog meer gek op Kringlopen? :)
    Posted: 06 December 2011 om 19:13

Ik ben verslaafd aan het bezoeken van de kringloopwinkel. Wij hebben hier een Kringloopwinkel en een Roemeniëhal, waar de opbrengst van alle verkochte dingen van naar...........Roemenië gaat

Vanmiddag ben ik naar de Kringloopwinkel geweest. Op handwerkgebied hebben ze er niets, nog geen breiboekje

Maar ja, af en toe kom je er echte schatten tegen. Ik heb vanmiddag bijvoorbeeld een Mozes Mandje op de kop getikt voor maar 2,-- voor een pasgeborene. Ik ga deze pimpen voor een toekomstige BabyBorn of Babypopmoeder en deze wordt op de Koninginnedagverkoop van Het Rode Kruis verkocht.

Ook had ik een spijkerbroek voor de oudste en vond ik wat legerspul, een klein tankje, een jeepje en een vrachtwagentje. Dat vindt hij super leuk.

Ook kopen wij er vaak strips, leuke oude blikken, kleding voor mezelf of de jongens, leuke glazen borden/schalen, leuke poppendingen die ik kan pimpen, noem maar op.

Wie kringloopt er nog meer en wat koop je dan zoal?

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 19:24
ik kom er eigenlijk te weinig omdat we de brug over moeten. maar als ik er dan kom dan zijn het vaak boeken, kleding, we hebben er een tafel voor op de camping op de kop getikt. Een lattebodem voor de oudste (al weer 8 jaar geleden hoor) schaatsen voor mijn man. noem maar op.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 20:39
Ikke, naast rommelmarkten en kofferbakverkopen. Heerlijk snuffelen en schatten verzamelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
misty View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Januari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer misty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 20:42
wat wij al niet weggesleept hebben bij de kringloop iedere week gaan we wel een keer rondneuzen.
een bankstel een salontafel een tv kast ,cd rek ,vloerkleed,lappen stof ,kleding en veel hebbedingen kortom wij zijn verslaaft ja
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 20:49
oh meis, sinds m'n haakhobby loop ik regelmatig kringen ;-))) m'n man is hier minder blij mee want die vindt het maar zooi.........ach, echte kenners zoals wij zien de waarde van de dingen, denk ik maar ;-))) Ik snuffel naar boeken, liefst over Indië, naaar goedkope goeie poppen en naar BB's om weer door te verkopen met ietske winst maar 'k heb nog nooit een BB gevonden tijdens het kringlopen....ik vind het heerlijk om daar te banjeren.....leuk topic!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 20:50
ja ik vind het ook leuk,ook rommelmarkten maar kom te weinig of gelukkig te weinig. echt veel handwerkspullen hebben ze niet.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 20:55

Mijn hele huis was tot voor een paar jaar terug alleen gevuld geweest met kringloopspullen. ( of langs de weg "schatten" )

ik vind de kringloop hier niet leuk meer, ze vragen echt veel te veel. Ik kan soms nieuw goedkoper. Dan gaat de lol er voor mij wel vanaf hoor.

Heb wel een hele mooie teakhoutenkast van marktplaats gehaald voor niet gek veel geld, dus ik vind nog wel eens een schat online zeg maar.

Zolang de gemeente de prijzen zo hoog houdt in de kringloop heb ik er geen zin meer in.

Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 November 2011
Status: Offline
Points: 355
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 22:00

Geweldig de kringloop! Vooral boeken kijk ik naar. Maar zoals Marjolein al schreef: marktplaats! Daar kan ik uren snuffelen!!!!

Vorige week een Cars Loopauto gekocht (was ook nog eens in de buurt!) 8 EURO!!!!!! Dat is nog eens een schat! Een mooi kerstcadeau!

Hihi,kijken de kringlopers ook wel eens naar: tussen kunst en kitch?????

Over verborgen schatten gesproken! Heel vaak zie je daar dingen die van een rommelmarkt of kringloop komen!

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 22:09

de rommelmarkten en de kringloop voor alles wat breien en haken betreft , en knuffels,  laatst 2 dolfijnen 'een van 30 cm en een van 15 cm) en een beertje voor 3 euro(die dan meteen in de wasmachine verdwijnen

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 23:15
Ik ben opgehouden met de kringloop toen ze voor een setje kromme breinaalden 1 euro durfden te vragen. Voor Verena's en andere breibladen ook een euro (die dingen waren uit de jaren 80!).
Misschien hebben ze nu wel meer leuks voor een kringloopprijs maar heb geen zin er meer in om te snuffelen :)
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2011 om 23:34
Oooooohhhh ik vind het ook zo leuk!!!!! Ze hebben vaak zulke leuke dingen, dat ik denk.....goh dat mensen dat weg doen
Ik haak nooit af!

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 06:33
Kringloop kom ik zelden, ik hou er persoonlijk niet zo van Ik ben wel dol
op koniningendag en rommelmarkten , maar kom er zelden.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 08:06

Morgen hebben mijn jongens een vrije dag, de leerkrachten hebben studiedag. Stom dat ze dat gisteren niet hebben gedaan

Maar goed, ik heb ook een vrije dag en het eerste wat ze wilden weten of we naar de grote Kringloop gaan, dat is een 2 verdiepingen grote Kringloop hier een stukje vandaan. Daar is het serviesgoed en de boeken aanzienlijk goedkoper dan bij ons.

Ik vind het jammer dat ik zelden een mooie Barbie of pop bij de Kringloop vind. Daarvoor moet je echt naar een rommelmarkt.

Ja, op marktplaats kun je ook mooie dingen vinden. Soms echte schatten, maar voor BabyBorns vragen ze daar weer veel vind ik

Ik ben zo blij als een klein kind met mijn mozes mandje. En nu weer een leuk karwei deze te pimpen voor koninginnedag. Kan ik er zelf ook nog een poosje van genieten. Ik heb dus een mand als hier op de foto, alleen dan kaal. Er zit alleen een kunststof binnenvoering in.

Ik zit alleen nog te dubben of ik bijv. eerst een bekleding van stof zal maken en dan verder werken met breien en haken of helemaal een bekleding haken. Hebben jullie hints of een idee................

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 08:26
marktplaats rommel ik ook nog wel. wij hebben twee kringloopwinkels en een ervan is best duur, kom daar eigenlijk alleen voor de boeken de ander is net een paar maanden los ben daar pas 1 keer geweest.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 08:47
Oh Jips zo'n mandje heb ik ook nog. Heb ik ooit met een babypop van mijn ouders gekregen. mijn moeder had het mandje ook zelf bekleed en er lakentjes en dekentjes bij gemaakt. Daar heb ik toch veel mee gespeeld. Die pop daar word ik nog warm van als ik haar zie. Dat is echt mijn babypop.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 08:48
Ik kwam afgelopen zomer best vaak bij de kringloop, toen kwam ik er elke dag langs.

Ik kocht er een hometrainer, die nu eigenlijk alleen maar in de weg staat (zadel zakt steeds naar beneden), wat vilt, figuurtjes voor in de letterbak (bijna klaar met verven, Magtelt), knuffel voor de hond, ooit een haaknaald 7mm. Maar de prijzen liggen soms inderdaad absurd hoog. De breinaalden die ze bij ons hebben zijn ook allemaal krom. Alle rechte breinaalden en de haaknaalden worden eruit gevist door de medewerkers en via het bejaardentehuis verkocht. Dan kunnen ze er zelf aan verdienen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 09:51
Kringloopwinkels waren oorspronkelijk bedoeld als reïntegratieprojecten voor mensen die lang geen baan hadden gehad of nog nooit een baan. Maar de meeste gemeentes subsidieren ze niet meer en nu moeten die winkels zichzelf bedruipen terwijl ze nog steeds mensen reïntegreren. Daarom zijn in veel winkels de prijzen enorm gestegen. Ze moeten huur, gas, water, elektra en lonen allemaal kunnen opbrengen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 12:57

klopt Magtelt ik denk dat dat het probleem ook is.

Ik ken iemand die daar werkt en die haalt alles wat hij kan verkopen ertussenuit en dat verkoopt hij via Marktplaats, en ik dnek dat veel werknemers dat doen. Ja dan kunnen wij de leuke koopjes wel vergeten dus.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 16:55

Ik ga ook wel eens een kringloopwinkel rondje. Er zitten er hier verschillenden. Ik vind het altijd leuk om rond te snuffelen. Rommelmarkten vind ik ook geweldig. Maar wel de kinderrommelmarkten. Als we op de camping zitten worden er in de buurt ook regelmatig vlooienmarkten georganiseerd. Daar zitten dan allemaal verzamelaars en handelaars. Niets aan. Ze vragen topprijzen voor oude meuk. (gerust 25 euro voor een fietsstoeltje die niet eens helemaal compleet is.) En als je niets verzameld heb je ook weinig aan dat soort kramen. Maar ik houd ook van de sfeer, de voorpret en de winst die je hebt als je toch wat koopt. Heerlijk. Wat jammer dat er 's winters zo weinig rommelmarkten zijn. Maar dat is dan juist weer extra goed voor de kringlopen.

Nog een tip: 's zomers worden er op donderdag in Rijssen een mega rommelmarkt gehouden. Zo'n 5 weken achter elkaar. Straten vol, rijen dik allemaal rommel. Geweldig. Ik heb er heel wat kleertjes voor Manuel vandaan gevist, breinaalden, knopendoos, breigaren (waar ik nog nooit wat van gemaakt heb) en knippies. Marco heeft er verschillende keren zijn Nintendoverzameling uit kunnen breiden. En we hebben natuurlijk speelgoed voor Manuel gekocht. Als jullie in de buurt op vakantie zijn, of er een stukje voor willen rijden, het is echt de moeite waard!

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 307
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 18:13

Ik ben helemaal gek van kringloopwinkels  tot grote ergernis en angst van mijn man  wij vinden allebei toch altijd wel hele leuke dingetjes, maar ja, waar moeten we ze allemaal laten hé  al die leuke hebbedingetjes?

Hier in België is er ook 4 x/jaar ophaling van het groot huisvuil.  Wat je daar allemaal kan vinden, niet normaal.  Zo heb ik een jaar of 8 geleden, net op het moment dat mijn jongste dochter helemaal gek was van play mobiel, het hele playmobiel huis op de kop kunnen tikken.  Dat stond, nog helemaal ingepakt, aan de straat voor het groot huisvuil.   Ik ben toen wel netjes gaan aanbellen, alvorens het in mijn auto te laden, om te vragen of ik het mee mocht nemen.  Wat bleek, de dochter was al 13 en de grootouders hadden dat voor hun kleindochter gekocht zonder iets te vragen.  Ik kan je verzekeren, dat dat jaar de sint heel gul was geweest.

Telkens het weer de periode van het groot huisvuil is, probeert mijn man me op allerlei manieren binnen te houden, maar dat is hem nog niet gelukt.  Dus in onze tuin vind je heel veel spul terug dat eigen voor de vuilbak was bedoeld.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns