Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 148149150151152 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 10:54
Gebreide vaatdoekjes? Daar heb ik op mijn twintigste wel over gefantaseerd. Dan zou ik ze alleen voor de sier op mijn aanrecht durven leggen. Mijn gekochte vaatdoeken zitten vol onherstelbare vlekken: thee, geelwortel, modder die de groentes uit de tuin meebrengen.... Of gebruiken jullie keukenrolpapier voor het vieze werk en het vaatdoekje voor de laatste waterdruppels?

Die pikootjes staan erg leuk rond een breiwerkje. Op die manier brei ik altijd pannenlappen voor in de keuken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 12:30
Niania heeft zo'n bewegende heks in haar handtekening staan, mijn kat ging die gister van dichtbij bekijken, likt vervolgens aan het beeldscherm
en keek er eens achter . . . hmm vreemd
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 13:40
Ahhhh, Geweldig! Dat vind ik nog eens vertederend.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 13:48
Ik heb ze nog niet gezien ,maar Machtelt zou ik dan eerst maar een toer vaste eromheen haken ,of zou 2 toeren beter zijn ??

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 15:16
Als het gebreide doekjes zijn zeker, anders willen ze krullen. Ik begin poppenrokjes vaak met een toer lossen, dan een toer vasten en dan picots, en vervolgens haal ik aan de opzetkant steek voor steek op om op de breinaald te zetten.

IK ben heel creatief met picots, ik haak soms een randje zogenaamde verlengde picots als franje, *15 lossen, 14 halve vasten terug, een vaste in drie volgende steken*. Of bij een stola van dikke wol 5 lossen, 1 halve vaste in de eerste losse en dan verder als een gewone picot. IK vind het ideale versiering.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 18:02
Vandaag is er een grote doos opgestuurd, voor Roemenië naar de Lappendekensclub.
Er in zat: 2 stola’s, 3 sjaals en 3 mutsen, 3 sjaals, 3 scoodymutsen, 5 cols en 5 mutsen,17 paar wanten, 3 paar kindersokjes, 23 mutsen totaal 67 stuks.
Ik hoop dat ze er veel warmte en plezier van hebben.

Ook is er vandaag een doos opgestuurd met 48 Care Bags.
Ik hoop dat het de vrouwen kan steunen en zo prettiger met de drain kunnen lopen.

Het geeft me allemaal een goed gevoel!
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2017 om 18:09
Ik las een leuk bericht op de site van Care Bag.

Bij 5 nov. stond .Een heel leuk bericht gehad vandaag in de mail.
Dames van de BreiBoezem gaan Care bags breien!
Bij hun is de voorraad zo groot dat er een breistop is.
Dank je wel Carin !

Dat is wat, dat er bij hun een breistop is en dat de voorraad zo groot is. Dan is er heel veel gemaakt. Ja ook zo'n goed doel. Maar wat fijn en leuk dat ze Care Bags gaan maken.

Er waren heel veel dames door het hele land die daar voor breiden.

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2017 om 15:14
Ik kreeg een berichtje terug dat de dozen goed aangekomen waren.
Bij de Lappendekensclub zijn de laatste 2 foto's de spullen van mij.

Bij Care Bag kan je hier een foto zien, gisteren 12.32

Hebben jullie de uitzending gisteren nog gezien van Care Bag bij  Hart in Aktie (SBS6, 20.30u.
Ik vond het een leuke uitzending.
Ze heeft heel veel wol gehad en ontzettend veel emails en facebook berichten ontvangen.
Ik vind dit heel fijn voor haar.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2017 om 15:35
Wat een overweldigend resultaat van beide acties. Ik kan me jouw verbondenheid met deze doelen heel goed voorstellen. Helemaal super!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 13:27
wist je dat de trui voor de kleinzoon ook al af is, maar ik ben vergeten een foto te trekken. Nu ben ik bezig met truien voor hun moeders (mijn dochters dus) met dezelfde wol en dezelfde kleur en hetzelfde model als die van hun eigen kinderen. Een is er al af. De volgende gaat seffens erop en dan heb ik voor de schoondochter ook dezelfde wol maar nog een andere kleur en die krijgt hetzelfde model als de anderen.

Nu nog zien dat ik ze zover krijg dat ze met het kerstfeest de kleinkinderen die trui aandoen en dan krijgen zij de hunne in een pakje. En als ik het dan niet vergeet dan maak ik een foto.

wist je dat ik van elke kleur een paar bolletjes over heb? En daar ga ik dan een oermoedertrui van breien.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 14:21
Goed bezig Bep, dat patroon voor die oermoeder wil ik ook wel🎅😁
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 15:01
Hoe kom ik er nou bij dat jij, Bep, sokken zou breien voor de hele familie? Toch truien dus. Geweldig project. Zeker als de "oermoeder" zich in een trui hult met alle kleuren van de andere truien.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2017 om 15:13
de sokken zijn voor volgend jaar. Ik had al 3 paar gebreid (de kleinste) en toen was de zin over. Misschien met de nieuwe rondbreinaald, helemaal rechte (zonder die gebogen achterkanten waar ik nu mee brei), dat het soepeler gaat.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2017 om 10:45
Ik ben vooral benieuwd naar de oermoedertrui . . . krijg je er een bijpassende sjakos bij ???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2017 om 11:36
Daar moet je een buidel in breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2017 om 13:55
Die oermoedertrui ben ik het meest benieuwd naar. Vind het ook een super gaaf idee van je.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2017 om 09:17
Wist je dat ik heel mooie wol heb gekocht bij zeeman ,blauw met een glinstertje in ,wa ben ik toch weer gelukkig
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2017 om 11:50
Ben nieuwsgierig wat ga je ervan maken pareltje...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2017 om 14:04
Leuke aankoop, Pareltje. Je maakt me al weer lekker om ook eens te snuffelen bij Zeeman.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2017 om 14:44
       Hij is echt mooi de witte stipjes is glitter ,hij is er ook in andere kleuren
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 148149150151152 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns