Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 161162163164165 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 14:09
handwerkjuffie uit welk deel van België komt die loebas? Wallonië of Vlaanderen? Vlaanderen : limburgs, antwerps, oostvlaams of westvlaams? Zijn allemaal andere dialecten. Bij zo'n tweedehandsje zouden ze een woordenboek moeten bijleveren want niet iedereen gebruikt dezelfde commando's.

Wist je Pareltje dat dat idd zeer schoon katten zijn. En 4 dan kunt ge hun haren bijhouden en die tot wol spinnen. Naam van het wolletje : MOPI
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 23:38
Mijn naai- en mijn lockmachine zijn weg voor een grote beurt. Tot woensdag ben ik dus helemaal onthand. Zou ik mijn naaikamer dan eindelijk eens een grote beurt geven?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 07:51
Als je nu je naaikamer betreedt, zie je een naaimachinevormige leegte, dat lijkt me heel droef.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 08:25
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je nu je naaikamer betreedt, zie je een naaimachinevormige leegte, dat lijkt me heel droef.

Zoiets Magtelt en dan een hoop draadjes, klosjes, kleine restjes en spelden niet te vergeten, daar omheen. Dus echt leeg is het niet
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 09:57
Niet doen Lidwina , die draadjes e.d is nestmateriaal .
Zodra de "vogels "terug zijn kan er gebroed worden .
En de resultaten zien we hier graag weer terug .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 10:33
Vandaag zou je hooguit met een sterke magneet even door de kamer kunnen gaan, om spelden te ruimen. Je kunt nu beter genieten van het mooie weer, zolang het er nog is. Op een sombere regendag kun je makkelijk die 2 machientjes even in een andere kamer zetten om je naaikamer op te ruimen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 12:42
Dank jullie wel voor alle adviezen. Morgen zou het weer minder worden.
Mutti ik heb ergens gelezen dat je geen draadjes voor vogeltjes moet buiten leggen. Het schijnt dat de jongen verstrikt raken in draadjes. Of het klopt weet ik niet.
Ik zit nu lekker in de tuin onder een parasol en ga zo meteen breien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 12:55
Binnenshuis aan de poets is leuk als het buiten regent. Nu eerst de winter eruit blazen zolang het kan.   

Nu ik erover nadenk, lijkt me polyester naaigaren behoorlijk scherp voor die kleine nog ongevederde vogeltjes. Na het uittrekken van oud breiwerk heb je veel meer zachte draadjes, lusjes en pluisachtig materiaal. Als mijn moeder in het voorjaar oude truien uitgetrokken had, vond mijn vader aan het einde van de zomer alle kleurtjes terug in oude vogelnestjes. Moeder vogel grijpt ook liever wat voorhanden is dan dat ze haar eigen veren uit moet trekken om het nestje te bekleden.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 13:10
Ik wil geen spelbreker zijn, maar kunstof garens, of ze nou pluizig zacht zijn of niet, zijn niet zo milieuvriendelijk. Het desintegreert wel op den duur onder invloed van het zonlicht, maar dan blijven er nano deeltjes over, die zo langzamerhand in elk organisme terechtkomen.Ook in onze voedselketen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 13:52
Lidwina ik bedoelde niet nestmateriaal voor echte vogels ,maar voor jou en je machines .

Draadjes heeft geen zin ,de buurvrouw van mijn schoonzus was jaloers op mijn schoonzus ,omdat mijn schoonzus wel steeds vogeltjes in het kastje had en zij niet .
Die buurvrouw dacht het op te lossen om in haar kastje allemaal draadjes te stoppen ,zonder resultaat .
Ze pakken wel de draadjes van mijn zelf geknoopt langharig kleedje dat wel .
Als ik het buiten hang moet het omgekeerd .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 13:54
Dat klopt. Maar mijn moeder gebruikte alleen zuivere scheerwol om te breien en weer te herbreien.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 16:54
Ik heb geen idee wat voor eisen vogels aan nestmateriaal stellen .

Ik heb een fuut zien broeden aan de waterkant ,onder een tafeltje wat over het water hing dat zij dus als dakje gebruikte ,en als nestmateriaal was o.a een lege zak lacy chips gebruikt .
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 18:57
Ja een fuut pakt alles voor hun nestje, ze zetten het ook niet echt vast zien wij hier. Een jong fuutpaar heeft twee jaar poging gedaan om gezin te stichten en dat mislukte doordat de boten te hard vaarden en ze het nest echt niet vast hadden, vorig jaar zijn er eindelijk 2 kuikens geboren,maar ook meer nest zat niet echt vast..
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 09:33
Bep, onze loebas komt uit Antwerpen, maar die hebben we van een particulier; waar de fokker zat, weet ik niet. Maar een paar 'Antwerpse' commando's zijn welkom, haha!
Hij heeft volgens mij bij zijn vorige baasje veel naar kabouter Plop gekeken. Als we 'Plopperdeplopperdeplop' tegen hem zeggen (whahaha, een van de weinige Belgische kreten die wij eruitgooien), gaat hij zitten met zijn koppie schuin, dus dat lijkt herkenbaar ;).

Is dit voor degenen die hun naaikamer gaan opruimen nog een leuk ideetje? Zie:


 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 11:30
Dit is echt leuk en creatief. Dat oplosbare spul waar je het aanvankelijk mee vastnaait, kende ik helemaal niet. Het lijkt me bijvoorbeeld in een langwerpige vorm leuk om er een versiering mee op de zoom van een rok of bloes te naaien.

Pas maar op: straks gaan we nieuwe klosjes garen kopen om "restjes" te maken.    
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 15:00
Wist je dat ...
- de gemeente elke paar jaar de inwoners verplicht om weer een nieuwe kliko te kopen
- de gemeente de oude kliko's inzamelt en doorverkoopt
- mensen vaak geen zin hebben om die oude kliko aan de gemeente cadeau te doen
- er dan creatieve toepassingen worden bedacht, zoals compost container of kattenbak
- iemand de bovenkant van de onderkant een rijdende plantenbak maakte
- ik van de overblijvende bovenkant een schuilhokje maakte voor de kuikens
- kip en kuikens daar vaak voor de regen schuilden tot ze groot genoeg waren om op stok te gaan
- daarna een egel onder het afdakje kroop
- ze er een holletje maakte en er haar jongen kreeg
- ze sindsdien elk jaar terugkomt voor een nieuw nest egeltjes
- ik het een hele eer vindt dat ze mijn kliko-hokje heeft gekozen

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 15:52
Ik heb dat soluvlies wel eens gezien op een creamarkt in de bibliotheek. Ze maakten er mouwloze vestjes van.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 19:36
Wij hebben ook 1 kliko gehouden, het mocht dus . . . maar we hebben er nog geen definitieve bestemming voor gevonden.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 21:03
Ik gebruik 1 kliko om mest te bewaren. Als een zak open is, moet het goed droog bewaard blijven, maar binnen wil ik het niet hebben. Ook niet in de schuur. In een andere bewaar ik aangeharkt blad. Een jaar later is dat bladaarde.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 22:25
Wij wonen hier al 20 jaar, nieuwbouw destijds, direct een duobak gekregen en die is hier nog steeds in gebruik. Inmiddels is er wel een blauwe voor plastic bijgekomen. Zeker handig om kliko's te gebruiken voor mest en compost. Ik begrijp hieruit dat jij ook tuiniert?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 161162163164165 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.605 seconden.
Lang Yarns