Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 170171172173174 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 13:20
Wij hadden vroeger een wel in de tuin .Als je daar water uithaalde zag je het water zo weer omhoogkomen .
De gemeente mo

est dat zonodig veranderen ,nu klaagt iedereen dat het zo droog is .

Voor ons hebben ze een diepe put geslagen ,daar vullen we de vijver en de regentonnen mee bij .De vogeltjes drinken uit de vijver ,hoef ik geen losse bakjes neer te zetten ,want stilstaand water trekt weer muggen aan .
Iedere avond als wij buiten eten komt een duif gezellig wat drinken
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 13:35
Ik neem een van de grote tuingieters mee naar het aanrecht. Het wassen van alle groente en fruit gebeurt in een teiltje dat ik daarna leeg giet in de gieter. Ook het spoelen van huishoudelijk gerei waar geen zeep aan te pas komt, gaat in de gieter. Zo komt mijn tuin aan voldoende water. Nog een voordeel is dat het zand en andere ongerechtigheden die je in groente uit de tuin aantreft, niet je afvoerputje van de gootsteen verstopt.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 14:48
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Eerder hadden ze hier een echte put, waar ze dus ook van dronken, die put stond nooit droog . . . de oma van de huisband vond die put eng met
kleine kinderen, dus toen ze leidingwater kregen is die gedempt.

Jammer. Een simpeler oplossing zou ook nu nog handiger zijn geweest: Een putdeksel.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 14:54
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Ik neem een van de grote tuingieters mee naar het aanrecht. Het wassen van alle groente en fruit gebeurt in een teiltje dat ik daarna leeg giet in de gieter. Ook het spoelen van huishoudelijk gerei waar geen zeep aan te pas komt, gaat in de gieter. Zo komt mijn tuin aan voldoende water. Nog een voordeel is dat het zand en andere ongerechtigheden die je in groente uit de tuin aantreft, niet je afvoerputje van de gootsteen verstopt.


Ik gebruik ook het spoelwater van groenten en fruit.
Een grote pan met daarin passend vergiet, het eten blijft in het vergiet en de pan met water gaat naar de nog levende planten.

De weckketel en toebehoren zijn te groot om binnen af te wassen. Dat spoel ik buiten schoon met de tuinslang, boven de dorstige plantjes. Zo wordt het ook dubbel gebruikt. Het regenwater dat ik eerder heb opgevangen raakt zo langzamerhand wel op. Ik zou meer opvang moeten hebben, want er is genoeg naar beneden gekomen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 15:28
Goeie manier van watermanagement! Leuk, dat dubbel gebruiken van water. Helaas was het vo0or ons niet mogelijk om gebruik te maken van regenwater. Wij hebben geen regenpijp. Die zit op de grond van de buren en dan moet er vanalles verbouwd worden. Dus behalve een regenbui, geef ik gewoon (tweedehands) leidingwater.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 15:31
Als er na een lange tijd weer veel regen komt, dan slaat bij ons het filter vaak dicht, dus daarom was onze onderzeeboot maar half vol.
Maar anders was hij denk ik ook ondertussen wel leeg geweest, daarnaast heb ik 5 regentonnen en ook die zijn leeg.
De kippen drinken (krijgen bij ons regenwater), ik heb vakken met bloemen tegen de schuur die bijna de hele dag in de volle zon staan en
bloempotten door de hele tuin en tomatenplanten (slurpers) en je ziet gewoon de groente verslappen en de fruitbomen en het gras is crispy
En ook ik gebruik het spoelwater van de groente in de tuin, maar ja . . . nog zeker anderhalve week dit weer, dus . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 15:37

@Cocos, ja een putdeksel - wij hebben een nep put daar valt het regenwater in als onze onderzeeboot vol is (dan zakt het in de grond) en daar

hebben we een plaat op liggen (niet eens een echt putdeksel).
Maar ik denk dat het meer dingen bij elkaar was, eng en altijd moeten putten toen ze jong was en het water was ook heel koud. Als je
het wilde drinken moest het eerst op temperatuur komen. Ik denk dat ze gedacht heeft als die put dicht is hoeft niemand ooit meer te putten.
 
 
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2018 om 11:05
Ik wil even een ludieke Aktie laten zien voor kanker.
Ze  hebben de langste gehaakte vlaggetjes lijn van de wereld gemaakt, hier onder kan je er over lezen.
Het was gisteravond ook in Hart van Nederland bij SBS 6
Ik heb er zelf niet aan meegedaan, je kan niet aan alles mee doen, maar volgde het wel.



Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 20:55
Ik heb pas nieuwe oordoppen besteld voor op de brommer.
Ik slaap al 2 nachten in eigen tuin
Afgelopen nacht met de nieuwe oordoppen, ik moest ze goed testen zeiden ze LOL
 
Echt geweldig, luchtig slapen, niet te veel herrie en 's ochtends doe ik ze dan uit en weer in en weer uit en weer in. Een soort van repeteerwekker
zullen we maar zeggen. Ik woon namelijk langs een drukke weg en de ochtendspits begint om een uur of 4 al en vanaf een uur of 3 tot
opstaan ben ik altijd af en aan wakker.
 
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 21:29
Wat voor oordoppen heb je ?
Ik kan er niet mee slapen ,en overdag hoor ik het racen en alle andere muziek feesten .

Nu hoor ik gerommel .Zal het echt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 14:57
Variphone oordoppen bij de plaatselijke brillentoko besteld met motorfilter erin, of dat voor jou geschikt is moeten ze bij zo'n toko weten.
Deze zijn van siliconen, terwijl mijn vorige hard waren dus ik was blij verrast. Ik kan er ook mee slapen.
Ook de prijs viel me mee 125 euro, nou vindt iemand anders dat misschien veel geld - maar ik doe ze nu even in.
Ik kan het typen van het toetsenbord horen, dat is heel apart want alle andere geluiden om me heen zijn weggevallen alsof ik in een
soort wolk zit. En dat is dus ook het punt - het type filter moet passend zijn voor jouw situatie.
 
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2018 om 13:57
.....ik gewéldig blij en dankbaar ben met alle hulp die geboden wordt!!
Clap  Thumbs Up  Heart
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2018 om 20:00
super goed om te horen dat je veel hulp aangeboden hebt gekregen 
altijd fijn als je dat soort mensen om je heen hebt staan 


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2018 om 17:57
Ik zie vandaag voor het eerst dat er bij het adres van dit forum staat: niet beveiligd. Hebben jullie dat ook?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2018 om 17:59
Waar staat dat dan?

Het is ook geen beveiligd adres, geen slotje in de adres balk.
Maar ik zie op mijn scherm niet staan dat het niet beveiligd is.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2018 om 18:22
Voor forum.hobbydoos.nl staat een verticaal streepje en daarvoor staat In een cirkeltje i en dan Niet beveiligd. Ik heb geprobeerd via de Hobbydoos rechtstreeks, daar staat wel https. Maar ik kom niet op het forum op die manier.
Met verder zoeken vind ik dit.

De site maakt geen gebruik van een privéverbinding. Het is mogelijk dat iemand de informatie die je verzendt of ontvangt via deze site, kan bekijken of wijzigen. 

Voor sommige sites kun je een beter beveiligde versie van de pagina bezoeken.

  1. Selecteer de adresbalk.
  2. Verwijder http:// en voer in plaats daarvan https:// in.

Als dat niet werkt, neem je contact op met de site-eigenaar om te vragen of deze de site en je gegevens wil beveiligen met HTTPS.

Ga ik dus proberen

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2018 om 18:55
Lukt dus niet. Krijg dan zelfs een bericht dat cybercriminelen proberen mijn gegevens te stelen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 09:54
Wat eng! Op mijn tablet krijg ik geen melding van wel of geen beveiligde verbinding. Op mijn computer wel. Toch heeft me dat nog nooit zo'n dreiging als bij jou opgeleverd.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 14:56
wist ge dat dat efkes zweten was daarjuist? Wil ik inloggen, kent m'n pc het wachtwoord niet meer. Vanalles geprobeerd, nikske tot mijn frang viel dat ik het ergens had genoteerd. En ik zou er totaal niet opgekomen zijn zo uit mijn eigen. Sorry, maar ge zit nog efkes met mij opgescheept.

die melding lidwina die krijg ik zelfs van Hotmail en google soms.

Ik denk dat er iets veranderd is hier want nu komt er bij mij onderaan : alleen veilige inhoud weergeven. Maar dat klik ik dus direct weg en zeg alles weergeven.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2018 om 16:00
Oei bep dat was dan met de hakken over de sloot...
Ik weet dat het heel verkeerd is maar voor veel dingen gebruik ik dezelfde wachtwoorden...
Dat is gemakkelijk onthouden...
Al geloof ik ook dat er genoeg mensen zijn die alles kwijt kunnen raken...
Voor man lief heb ik alles eens opgeschreven...
Die kan zelfs als vertel ik het hem 100 keer mijn pincode niet eens onthouden...
En als hij dan weer eens een inlog vergeten is weet ik zelfs die vaak nog uit het hoofd op te noemen...
En beveiligde verbinding of niet blijf hier toch komen hoor veel te gezellig ...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 170171172173174 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns