Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

Reageer Reageer Pagina  <1 170171172
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cocos View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 11:30
Heb jij water uit een eigen bron?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 13:00
Regenwater, voor het toilet en de was. Als de onderzeeboot leeg is kun je overschakelen op leidingwater, maar ja ook dan moet de
pomp het doen Confused

Omdat het nu zo droog is heeft de huisband een puntstuk geslagen, we hadden er eerder 1-tje maar ik vind dat zo'n onzin - ik ben niet
zo'n sproeier we hebben een kudde regentonnen en daar gieter ik mee, maar ja die zijn ondertussen leeg. En alle planten leggen
het loodje en het blijft nog zeker tot de 13e droog . . .
Eerder hadden ze hier een echte put, waar ze dus ook van dronken, die put stond nooit droog . . . de oma van de huisband vond die put eng met
kleine kinderen, dus toen ze leidingwater kregen is die gedempt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 13:20
Wij hadden vroeger een wel in de tuin .Als je daar water uithaalde zag je het water zo weer omhoogkomen .
De gemeente mo

est dat zonodig veranderen ,nu klaagt iedereen dat het zo droog is .

Voor ons hebben ze een diepe put geslagen ,daar vullen we de vijver en de regentonnen mee bij .De vogeltjes drinken uit de vijver ,hoef ik geen losse bakjes neer te zetten ,want stilstaand water trekt weer muggen aan .
Iedere avond als wij buiten eten komt een duif gezellig wat drinken
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 13:35
Ik neem een van de grote tuingieters mee naar het aanrecht. Het wassen van alle groente en fruit gebeurt in een teiltje dat ik daarna leeg giet in de gieter. Ook het spoelen van huishoudelijk gerei waar geen zeep aan te pas komt, gaat in de gieter. Zo komt mijn tuin aan voldoende water. Nog een voordeel is dat het zand en andere ongerechtigheden die je in groente uit de tuin aantreft, niet je afvoerputje van de gootsteen verstopt.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 14:48
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Eerder hadden ze hier een echte put, waar ze dus ook van dronken, die put stond nooit droog . . . de oma van de huisband vond die put eng met
kleine kinderen, dus toen ze leidingwater kregen is die gedempt.

Jammer. Een simpeler oplossing zou ook nu nog handiger zijn geweest: Een putdeksel.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 14:54
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Ik neem een van de grote tuingieters mee naar het aanrecht. Het wassen van alle groente en fruit gebeurt in een teiltje dat ik daarna leeg giet in de gieter. Ook het spoelen van huishoudelijk gerei waar geen zeep aan te pas komt, gaat in de gieter. Zo komt mijn tuin aan voldoende water. Nog een voordeel is dat het zand en andere ongerechtigheden die je in groente uit de tuin aantreft, niet je afvoerputje van de gootsteen verstopt.

Ik gebruik ook het spoelwater van groenten en fruit.
Een grote pan met daarin passend vergiet, het eten blijft in het vergiet en de pan met water gaat naar de nog levende planten.

De weckketel en toebehoren zijn te groot om binnen af te wassen. Dat spoel ik buiten schoon met de tuinslang, boven de dorstige plantjes. Zo wordt het ook dubbel gebruikt. Het regenwater dat ik eerder heb opgevangen raakt zo langzamerhand wel op. Ik zou meer opvang moeten hebben, want er is genoeg naar beneden gekomen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 15:28
Goeie manier van watermanagement! Leuk, dat dubbel gebruiken van water. Helaas was het vo0or ons niet mogelijk om gebruik te maken van regenwater. Wij hebben geen regenpijp. Die zit op de grond van de buren en dan moet er vanalles verbouwd worden. Dus behalve een regenbui, geef ik gewoon (tweedehands) leidingwater.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 15:31
Als er na een lange tijd weer veel regen komt, dan slaat bij ons het filter vaak dicht, dus daarom was onze onderzeeboot maar half vol.
Maar anders was hij denk ik ook ondertussen wel leeg geweest, daarnaast heb ik 5 regentonnen en ook die zijn leeg.
De kippen drinken (krijgen bij ons regenwater), ik heb vakken met bloemen tegen de schuur die bijna de hele dag in de volle zon staan en
bloempotten door de hele tuin en tomatenplanten (slurpers) en je ziet gewoon de groente verslappen en de fruitbomen en het gras is crispy
En ook ik gebruik het spoelwater van de groente in de tuin, maar ja . . . nog zeker anderhalve week dit weer, dus . . .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2018 om 15:37

@Cocos, ja een putdeksel - wij hebben een nep put daar valt het regenwater in als onze onderzeeboot vol is (dan zakt het in de grond) en daar

hebben we een plaat op liggen (niet eens een echt putdeksel).
Maar ik denk dat het meer dingen bij elkaar was, eng en altijd moeten putten toen ze jong was en het water was ook heel koud. Als je
het wilde drinken moest het eerst op temperatuur komen. Ik denk dat ze gedacht heeft als die put dicht is hoeft niemand ooit meer te putten.

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2018 om 11:05
Ik wil even een ludieke Aktie laten zien voor kanker.
Ze  hebben de langste gehaakte vlaggetjes lijn van de wereld gemaakt, hier onder kan je er over lezen.
Het was gisteravond ook in Hart van Nederland bij SBS 6
Ik heb er zelf niet aan meegedaan, je kan niet aan alles mee doen, maar volgde het wel.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 170171172
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Deze pagina werd gegenereerd in 0.137 seconden.
Lang Yarns Bergere de France