Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

XL garen Kruidvat

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
crochetmad View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2012
Status: Offline
Points: 154
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer crochetmad Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: XL garen Kruidvat
    Posted: 13 Augustus 2012 om 19:19
Gisteren zag ik in de folder van het Kruidvat XL garen
staan. Vandaag na mijn werk toch maar even binnengewipt
en jawel hoor...in een paar dozen zaten allerlei klossen
in verschillende kleuren. Kon bijna niet kiezen dus heb
toch weer meer meegenomen dan gepland.LOLLOLLOL
Misschien een leuke tip voor de andere hobbydoosjes.
De klossen wegen 450 gram, inclusief haaknaald en patroontje
voor 3,99 euro.
Niet echt heel goedkoop maar het leuke vind ik dat je wel
meerdere kleurtjes kan kopen en niet meteen aan hele grote
klossen vastzit. (Hoe hou je jezelf voor de gekWink)
Dus...ren je rot naar het Kruidvat!
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: belgië
Status: Offline
Points: 1572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2012 om 19:31
Dankjewel om te melden, morgen maar eens gaan kijken, als het al niet te laat is.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2012 om 21:15
Een tijdje terug hadden ze deze bollen ook bij Kruidvat. Wat een knopenzooi. Het kussen heb ik met veel ergenis afgekregen. Angry 
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 09:42
Ah, fijn dat het er weer is! Mijn haaknaald van de vorige ronde kruidvat-garen is gisteren juist gebroken (hoe bedoel je, slechte kwaliteit...) dus nu kan ik mooi weer een nieuwe halen ;)
 
ik heb trouwens nergens last van gehad Hetwich!
Blessed to be a blessing
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 12:20
Originally posted by Tante Jan Tante Jan wrote:

Ah, fijn dat het er weer is! Mijn haaknaald van de vorige ronde kruidvat-garen is gisteren juist gebroken (hoe bedoel je, slechte kwaliteit...) dus nu kan ik mooi weer een nieuwe halen ;)
 
ik heb trouwens nergens last van gehad Hetwich!
 
Meen je....dan heb ik dikke pech gehad. Het was werkelijk waar niet normaal. Minimaal om de anderhalve meter een knoop. Het was echt niet prettig werken. Zeker "maandagochtend" bollen gekocht.
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: belgië
Status: Offline
Points: 1572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 12:24
Ik ben deze morgen naar Kruidvat geweest, niets te vinden, misschien straks nog een andere proberen.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 18:43
Ik sla deze ronde maar over. De bol van de vorige keer staat ook nog steeds in de kast Embarrassed
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 549
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 18:50
Hier ook iemand die overstag is gegaan. Zoveel leuke kleurtjes. Ik heb een lichtgrijze en een rood/roze tint meegenomen, leuk voor een kussen op de bank
Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 April 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 21:39
Zou dit enkel in nederland zijn?  Hier in België heb ik ze niet zien staan...
Nu ja, heb ook nog twee van die klossen in de kast staan van vorige keer!
 
Back to Top
ikkie1202 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Juni 2012
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 395
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ikkie1202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 21:50
Ik heb ze vandaag nog in de folder in Belgie gezien, ze zouden ze dus moeten hebben/krijgen
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2012
Locatie: Twenterand
Status: Offline
Points: 1344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2012 om 22:06
Originally posted by hetwich hetwich wrote:



Een tijdje terug hadden ze deze bollen ook bij Kruidvat. Wat een knopenzooi. Het kussen heb ik met veel ergenis afgekregen. Angry 


Ik had ook erg veel knopen in de grijze bollen!!
Heb nu nog een paar bollen staan maar kan er nog niet helemaal zin voor kweken!!
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 10:45
Bij ons in Kruidvat stonden ze (België) en bij mijn moeder ook (Nederland), dus inderdaad in beiden!

Ik durf ze echt niet te gaan halen, ik wacht wel op de volgende ronde - als er wat minder in huis is. Mijn wolmand zit vol en ik heb net een bol Drops Verdi in huis gehaald waarmee ik een vestje voor mezelf aan het breien ben. Dat ding is zo groot dat mijn man het intussen "onze bobby" noemt en mij continu koeioneert door de bol wol te aaien... Nog zo een groot ding in huis en hij is de zenuwinzinking nabij denk ik Wink

Groetjes, Tineke
Back to Top
Tulp82 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tulp82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 21:44
Sinds kort ben ik aan het haken. Ook ik heb een bol XXl garen gekocht bij het Kruidvat, maar ik begrijp het patroon van de tas niet helemaal. Bij de omschrijving onder het kopje 'Tas'staat bij 1e toer sla de lus van de laatste l. om het handvat en haak terug met 24v. Wat wordt hiermee bedoelt? Voor de tweede toer moet dit voor het andere handvat. Al vast bedankt voor het meedenken.
Back to Top
crochetmad View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2012
Status: Offline
Points: 154
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer crochetmad Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2012 om 22:49
Hallo Tulp,
Allereerst van harte welkom op dit gezellige forum!
Ik heb het patroon er maar eens bijgepakt en volgens mij moet je het volgende doen:
Je haakt eerst de twee handvatten. (Dat is niet meer dan een ketting lossen haken, ring sluiten
en hierop vasten haken, waarbij je in de ring steekt)
Dan begin je met de tas: Als je de ketting van 25 lossen gehaakt hebt steek je de haaknaald door de ring van het eerste handvat, je neemt een lus op en haakt de 24 vasten op de lossenketting.(in de achterste lussen insteken! dan krijg je dat leuke ribbelpatroon)
Aan het eind van deze toer doe je hetzelfde met het tweede handvat en haak je weer 24 vasten terug.
De tweede toer dus steeds herhalen waarbij je steeds aan het eind een lus opneemt door een handvat.
Op deze manier haak je dus de de handvatten aan de tas vast. Je krijgt dan een soort lange lap met 2 handvatten aan beide uiteinden. Als je deze lap dubbelvouwt kun je de zijkanten er later tussennaaien.
Kijk nog eens goed naar het plaatje, misschien is het dan wat duidelijker!
Veel succes!
 
Back to Top
Tulp82 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tulp82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2012 om 19:21
Bedankt Crochetmad, nu begrijp ik het. Ik kan nu weer verder.
Back to Top
Wilma86 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wilma86 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2012 om 20:24
Ik heb ze voor komende week ook weer in de folder zien staan bij de kruidvat. 900 gram voor 7.99Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns