Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zeegroene klokrok

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zeegroene klokrok
    Posted: 16 April 2017 om 19:02
Dit is de nieuwe zeegroene klokrok van katoen die ik afgelopen week gemaakt hebt. 



Aan de onderkant van de zijnaden heb ik een versiering gemaakt die te zien is op de detailfoto. De onderwijdte van de klokrok was breder dan de breedte van het stof. Daarom heb ik spie-vormige stukjes ertussen gezet. Met twee groentinten een festonrandje erop geborduurd en versierd met knopen uit de knopendoos. 



Hier zien jullie de zijnaden naar voren gelegd zodat de versiering te zien is en ook de trui die ik twee weken geleden heb laten zien, een nieuwe groene malachiet-ketting (die op de foto erg donker is) en mijn nieuwe schoenen. 
 


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 19:12
Leuk en vooral het gebrek aan ruimte goed opgelost. Geeft hem net dat beetje extra. En voor welke feestelijke gelegenheid gaat dit gedragen worden? Volgens mij ben jij een slanke den aan de tailleband te zien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 19:18
Oh, wat een aparte set Kamilla, heel erg mooi !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 19:33
Bedankt Lidwina en nldutchy. Smile

De gelegenheid om het aan te trekken had vandaag gemogen op eerste Paasdag, maar het was te koud. Er komen nog meer feestelijke dagen aan. Eigenlijk kwam het "te kort" aan stof in de breedte wel goed uit omdat ik een klokrok van de lengte die ik graag draag zo'n saai effen stuk vind. Dus die spietjes met knopen waren welkome blikvangertjes. De roklengte is 77 CM inclusief de band. Taillewijdte, voor of na het eten?      
Grapje, deze taille heb ik op 69½ gezet omdat de versteviging zo stug en dik was. Je ziet ook dat het op de foto een beetje golft. Als ik 'm aan heb, zit het mooi glad. Zo'n stugge binnenband zou ik in een broek niet fijn vinden. Maar hij lag al een tijdje in de voorraad en opmaken is de beste manier om er vanaf te komen. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 19:57
Nou Kamilla ik zou willen dat ik die 69,5 weer had, ik zit er ruim boven. Ik trouwde, bijna 50 jaar geleden en had taillewijdte 56. Na mijn 50e begon het langzaam te stijgen. Eigenlijk maar goed ook, als ik nu nog 44 kg zou wegen zou geen gezicht zijn.
Ik zou wel graag weten welke versteviging je gebruikt hebt voor de band. Ik heb nl graag stevige band, maar is bijna niet meer te krijgen, alleen nog instrijkbaar. En natuurlijk zit die band goed als je de rok aanhebt. Het wordt hoog tijd dat ik ook weer eens achter de naaimachine kruip.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 21:27
heel mooi geworden
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 21:34
o wat mooi geworden
daar mag je trots op zijn

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 21:34
Een taillewijdte van 56? ... Daarnet even geprobeerd door stevig aan te snoeren hoe dat voelde. Sick Maar met 44 kilo ben je misschien wat korter van stuk? 

Nadat ik mijn man vroeg om tailleband uit de stad mee te nemen, kwam hij thuis met een combinatie van opstrijkbaar dun vlieselineband (8 CM breed) waar een stug gaas-achtig band van 3 CM breed opgenaaid zat. Dat heb ik losgetornd en de zachte band voor broeken gebruikt en de stugge voor rokken. Ik zal kijken of ik er een foto van kan nemen....   

...............

Bedankt Niania en Petraco, jullie berichtjes zag ik daarnet na het opsturen pas. Big smile




Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 21:57
Hier is een foto van het tailleband. Je kan op de vlieseline-kant zien dat de stugge band erop genaaid heeft gezeten. Ook aan het stugge band kan je in het midden nog de naaigaatjes terugvinden. 


Als jullie de foto te groot vinden kan ik hem wel verkleinen. Vanwege de details moest ik even flink uitpakken...  
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 22:17
lekker duidelijk juist zulke grote foto's niks mis mee gewoon houden zo
niets verkleinen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 22:44
die is wel mooi gemaakt. En als ik het geheel met de schoenen, trui en ketting zie dan denk ik direct aan de sixties en de jive en doris day.

En als ge u ooit eens moet verstoppen voor iets of iemand dan roept ge maar. Achter mij gaan ze u nooit vinden.
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 23:09
Wat een mooi setje en wat een leuke schoenen
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 23:17
Wat een mooie set zo bij elkaar, je rok is leuk en mooi geworden.

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2017 om 23:27
Bedankt Creaans en Omajan. De kleurtjes in die schoenen leken precies voor de rok en de trui gemaakt.


Niania, een losgerafelde tailleband is niet het meest inspirerende stilleven Wink vandaar mijn bereidheid tot verkleinen. Maar als jullie er geen last van hebben. Ik hoop dat Lidwina er iets mee kan.

Bep LOL lachen...







  
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 08:32
Dank je wel Kamilla. Dat gaasachtige band heb ik altijd gekocht en gebruikt. Ik vind dit heel fijn in het gebruik. Gaat nl niet krullen en dubbel zitten in het gebruik. Ik heb ook het liefst naaibaar omdat het prettiger te gebruiken is. Ik zet de tailleband aan de rok/broek en naai daarna het band er op. Als het al op de tailleband gestreken is kun je de band minder mooi verwerken. Bovendien laat dat strijkbare band na verloop van tijd los en liggen er onder in je klerenkast allemaal kruimeltjes van dat band. Als iemand weet waar ik dit naaibare gaasachtige band nog kan kopen heel graag. Het heet Ban Rol. Plakbaar kan ik nog steeds vinden, maar naaibaar niet meer.
Oh ja, die 44 kg is gelukkig maar kort geweest. Maar tot na mijn 40e heb ik 48 gewogen, na ieder zwangerschap in een mum van tijd  weer. Ik ben 1,57m.  Nu ben ik zwaarder, maar goed ook, op deze leeftijd kun je beter wat kilootjes meer hebben.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 08:36
Heel mooi en knap gedaan ,ook de uitleg erbij vind ik super ,we leren altijd bij👍🌷
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 10:11
Bedankt Pareltje. Smile

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik heb ook het liefst naaibaar omdat het prettiger te gebruiken is.

Op naailes leerde ik dat opstrijkbaar band ook gewoon op te naaien was alsof het niet opstrijkbaar was. 

Citeer Ik zet de tailleband aan de rok/broek en naai daarna het band er op. Als het al op de tailleband gestreken is kun je de band minder mooi verwerken. Bovendien laat dat strijkbare band na verloop van tijd los en liggen er onder in je klerenkast allemaal kruimeltjes van dat band.

Die volgorde heb ik nog nooit geprobeerd. Ga ik ook eens doen! 

Kruimeltjes? Bij mij is al het opnaaibare of instrijkbare materiaal zo "ingepakt en wegstopt" dat er geen vezel meer kan ontsnappen. 

Als ik vlieseline opgestreken heb, bijvoorbeeld in een voorbies van een bloes, dan ga ik aan de binnenkant nog altijd met een gestikte zigzag langs de randen van het vlieseline. Dan blijft het na de 3de wasbeurt ook nog vastzitten. 

Ik kan me voorstellen dat dit verhaal wartaal wordt...?

Zodra ik in de stad kom bij de manufacturenwinkel, zal ik eens navraag doen. Het is veel te leuk om jou weer achter de naaimachine te krijgen! Big smile   


Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 10:27
erg leuk
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 10:33
die ban roll zoudt ge bij eulalie nog kunnen kopen (als het hetzelfde is natuurlijk)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 11:55
De vlieseline stik ik mee in de naad, dus die zit vanzelf vast. Los gaat hij zelden, de Ban Rol vind ik niet prettig werken als hij geplakt is. Dus strijk ik hem later als de broek klaar is bij, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg. Ik heb hem ook wel alleen maar gestikt en dan krijg je die kruimels in de kast. De Banrol die jij tipte Bep heb ik ook gezien, maar die is plakbaar. Ik gebruik tegenwoordig gordijnband. Is dik vlieseline band alleen moet ik dat eerst op maat knippen. 7 cm is wel erg breed voor een tailleband!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns