Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenzeeman breiboekjes

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Direct Link To This Post Onderwerp: zeeman breiboekjes
    Posted: 15 Augustus 2010 om 15:57
Vorige week liep ik door de Zeemanwinkel bij ons en zag zowaar ook hier breiboekjes liggen voor 99 eurocent. Da's toch geen geld! Heb er gelijk maar twee gekocht, er staan toch altijd wel weer leuke ideetjes in. Meteen maar een rondbreinaald van 79 cent erbij genomen. Ik heb er nog nooit mee gewerkt dus kan dat nu mooi uitproberen met ook al weer een goedkoop bolletje wol.
Uiteindelijk ben je voor een paar eurootjes klaar en heb thuis weer wat om handen, toch?
Gr, Tineke01   
Back to Top
seat67 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 05 Oktober 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 440
Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2010 om 17:33
Daar staan zeker heel leuke patronen in, ik heb het boekje ook met de damestruien meegenomen.
Veel plezier;)
Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2010 om 17:49

Ik heb wel de twee boekjes van een euro of vijf gekocht, die er een poosje geleden lagen. Deze boekjes heb ik nog niet gezien! Het is zondag, dus ik kan niet meteen gaan kijken, maar ik ga morgen zeker even kijken of ik nog iets kan vinden bij de Zeeman (altijd leuk om daar rond te snorren).

Die rondbreinaalden heb ik al eerder gekocht, ik vond het ook een voordelige manier om het uit te proberen, al kan ik me voorstellen dat het met "kwaliteitsnaalden" fijner werkt.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2010 om 12:03
oh, die heb ik ook nog niet gezien! eens gaan kijken zo gauw ik de kans heb, bedankt voor de tip!
Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2010 om 14:46

Ik ben de boekjes net even gaan halen. Maar..... wil mij voortaan iemand eraan herinneren dat ik voortaan gepast geld meeneem? Ik zag nog leuk fuchsia garen liggen en heb daar ook nog een voorraadje van gekocht. Ik ben echter nog bezig met een lente/zomer bolero, heb dan nog katoen voor een ander zomers ding, heb ook nog dikke wol om iets voor de winter mee te maken en kom nu ook nog hiermee thuis.  

Hoe dan ook, de boekjes zien er informatief uit, net als die twee van vijf euro die ze een tijdje geleden hadden. Leuk dat Zeeman nog aandacht besteedt aan breien.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2010 om 19:11
Nu is het de beurt van de Wibra om met boekjes te komen. Vroeger brachten ze allebei dunne boekjes uit, ik meen dat die gratis bij de wol waren. En Action dan, met wol en breinaalden? Die gaat het ook leren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 19:58

Bij de Action ben ik pas 1x in mijn leven geweest. En eigenlijk was ik er ook alleen maar om niet meer "wereldvreemd" te zijn . Iedereen vond mij raar dat ik er nog nooit geweest was. Eigenlijk heb ik geen idee waarom ik er niet meer geweest ben. Bij de Wibra loop ik nog wel eens binnen als ik wat katoen zoek om mee te haken. Boekjes heb ik er nog nooit gezien, wordt inderdaad eens tijd!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 12:55
De Action is bij ons pal tegenover de bushalte van en naar het Centrum, dus je loopt er heel makkelijk in. En ik kom er nooit met lege handen uit, ze hebben zoveel knutsel- en fröbelspulletjes. Nu weer hartjes, kleine handjes en voetjes applicaties van een soort badstof, erg leuk voor baby- en poppenkleren. Kinderknutseldoosjes met dieren van pompons, popjes om zelf te maken. Ja die enorme tienerpop is er niet meer, die staat hier naast me.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 14:51

Ik kom net bij de Wibra vandaan, maar daar is al geen katoen meer te krijgen. Zou er dan toch weer heel veel gehandwerkt worden???

 

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 50
Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 19:27
Volgens mij is het arigummiën/kleine dingetjes haken (sorry, het heet anders, maar hier in huis heet het arigummie....) weer helemaal in. Ik moet zeggen dat het katoen bij de Wibra hier best hard gegaan is. Zo ligt het nog vol en opeens is het weer allemaal verdwenen.
Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 386
Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 19:30

De Wibra bij ons heeft alleen maar wol. En met wol haken vind ik zo rot. En boekjes heb ik hier ook nog nooit gezien. Maar ik kijk dan ook niet bij de breispullen ;-). Diertjes breien lijkt me erg moeilijk.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 19:50
Lintequess, Zeeman heeft boekjes en breinaalden op het moment, Wibra heeft soms breinaalden en katoen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 386
Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2010 om 22:18

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Lintequess, Zeeman heeft boekjes en breinaalden op het moment, Wibra heeft soms breinaalden en katoen.

 

Nou ja, breien doe ik dus niet, hahaha misschien een keer als ik uitgekeken raak op het haken (over 50 jaar ;-) ). Ik zal eens bij de Wibra hier vragen wanneer ze weer katoen krijgen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2010 om 14:27
Ik heb ook veel dingen gehaakt met Saskia van de Wibra. De ene kleur is wat dikker dan de andere, dus ik gebruikte haakpen 3,5 tot en met 4,5.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns