Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zeepketting

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zeepketting
    Posted: 14 April 2011 om 10:47

het duurt nog even maar ik ben me alvast aan het orienteren.

Natasja wordt over een tijdje 9 jaar en dan moet er natuurlijk een leuk feestje gegeven worden. Ze wilde eigenlijk naar het zwembad maar kon niet kiezen wie er wel en wie er niet mee mag. Ik kan moeilijk de gehele klas uitnodigen(zijn er 28)

Nu zag ik ergens een foto van een zeepketting en daar stond bij dat je de kralen zelf kunt maken.

Dan lijkt me nu dus heel leuk om dat met het feestje te gaan doen.

Maar voor dat ik het ga voorstellen wil ik eerst weten hoe dat gaat en of dat het iets is voor die leeftijd om te doen.

Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft?

 

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 10:53

Hoi Esther,

kocht toevallig afgelopen weekend een doe-t-zelf pakketje....moet zeggen dat ik het een heel gepriegel vond maar werkte met van die hele kleine kraaltjes. Als je met wat grotere werkt is het wel te doen voor meiden van een jaar of 8-9...als je wilt kan ik je via de mail wel een opzet sturen....zeepjes en kraaltjes kun je overal kopen dus je kunt het zo gek en zo duur maken als je zelf wilt. Voor kralen e.d. koop ik ook weleens goedkope kettingen bij Action,Zeeman ofzo...knip de ketting door en voila een heleboel kralen voor weinig geld ( zeker bij Zeeman hebben ze vaak ook afgeprijsde armbandjes en kettingen liggen!)

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 10:54

smiske, dat is een goed idee van die kettingen.

ik zou die opzet graag van je ontvangen.dan kan ik het eens rustig lezen en zelf eerst uitproberen.

bedankt voor je hulp.

 

Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 15 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 528
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 12:10

Hallo Esther

 

Misschien heb je hier wat aan http://creatiefblogvandeweek.blogspot.com/2010/08/zeepjes-ma ken.

 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 14:11

 

Wij maakten vroeger kralen van stroken papier die we om een breinaald of potlood wikkelden   .

De stroken waren in de vorm van een langgerekte driehoek of in de vorm van een kies . Ook een driehoek met een rechte kant .

Je kon ze aflakken zodat ze hard werden

 

 

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 14:18
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

 

Wij maakten vroeger kralen van stroken papier die we om een breinaald of potlood wikkelden   .

De stroken waren in de vorm van een langgerekte driehoek of in de vorm van een kies . Ook een driehoek met een rechte kant .

Je kon ze aflakken zodat ze hard werden

 

 

ik denk dat het dan te lang gaat duren want dat duurt even voor dat de lak droog is en als je ze niet lakt zijn ze zo kapot.

Maar zeer bedankt voor het meedenken

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 16:49
Stuur je morgen een mailtje! Heb nu geen tijd meer....
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Iris74 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 17:42
Mijn odchter heeft het pas op een kinderfeestje gedaan, allemaal meiden van 9 jaar. Het was heel erg leuk!! Ze hebben kralen van inderdaad oude kettingen gebruikt, en kralen van de Xenos. Verder hebben ze soort strotouw gebruikt, en witte figuurzeepjes, hartstikke leuk!!!
**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 18:26
Bij Xenos hebben ze best veel kralen voor heel weinig geld. En op dit moment hebben ze zelfs een aanbieding met hele leuke kralen met baboessjka's, geisha's, Holland, uiltjes en bloemendecor, drie doosjes halen, twee betalen. Per doosje kosten ze € 2,99
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.398 seconden.
Lang Yarns