Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zeeziek

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zeeziek
    Posted: 13 April 2016 om 20:07
Mijn vraag heeft niets met handwerken te maken, maar er is hier op het forum veel kennis en wijsheid.
Weet iemand een probaat middel tegen zeeziekte, of heeft er zelf ervaring mee?
Ik ga eind Mei naar Ierland/Schotland en moet dan 4 x met de ferry.
Alle tips zijn welkom.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2016 om 20:34
cinnarizine tabletten . Kruidvat verkoopt het .Je wordt er wel een beetje duf van . Van te voren innemen als je tenminste zelf niet moet rijden

Je haalt er Engeland mee .
Anderen zweren bij peterselie in je oor .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2016 om 20:41
Als je op de ferry slaapt heeft het ook zin om te kijken hoe de bedden liggen t.o.v. de vaarrichting.
Een paar jaar terug toen ik ging hadden we eerst bedden dwars op de boot en terug met de boot mee.
Terug had ik veel meer last. Als je met dfds gaat hebben ze eigenlijk standaard pillen aan boord
voor de ongelukkigen die groen en geel over de reling hangen. Verder overdag lekker naar buiten
frisse lucht happen en sanfanciscos of andere koekjes mee.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2016 om 22:50
Zwemmen Wink
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2016 om 23:06
Dank voor de tips.
Hebben jullie ook wel eens gehoord dat capsules van gemberwortelpoeder zouden helpen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2016 om 23:30
'k denk dat het van persoon tot persoon heel veel verschilt. Wordt je alleen zeeziek tijdens woelig weer of ook als het water een blad papier is?

Mijn dochter bv wordt al zeeziek als ze in een roeibootje aan de kustlijn zit.
En half gedrogeerd wordt ze ook nog zeeziek.

Gemberpoeder heb ik ook al gehoord dat dat zou helpen, maar dan moet je dat al wel 12 tot 24 uur op voorhand mee beginnen.

Wat ook zou kunnen helpen (weet niet of het echt zo is) is als je rechtshandig bent een watje in je linkeroor te steken en als je linkshandig bent, eentje in uw rechteroor.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 00:17
Gember werkt wel degelijk tegen reisziekte.
Goed dat er capsules zijn, niet iedereen vindt gember lekker.
je kan ook gemberbolletjes eten, die geconfijte, of gember thee drinken.
Mijn schoondochter heeft er erg baat bij en ze heeft erge last van reisziekte.
Op welk vervoermiddel dan ook.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
rijodesign View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Juni 2014
Status: Offline
Points: 137
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rijodesign Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 08:07
deze tip kreeg ik van iemand die bij de marine heeft gewerkt. Gewoon een appel eten, zodra je gaat varen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 08:56
Gember schijnt bij sommige mensen inderdaad ook te helpen .
Het is alleen zo jammer dat je die "natuurlijke "dingen niet eerst uit kunt proberen . Helpt het bij de eerste overtocht niet dan kun je op sterker spul overgaan voor de volgende trips
Een geluk ,heb je eenmaal weer vaste grond onder je voeten is het snel weer over .

Blijf ook uit de buurt van de machine kamer ,want daar heb je kans op de meeste last .

Fijne reis
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 10:57
Dank jullie wel allemaal voor de reacties, denk aan een combinatie van gember en cinnarezine, liever even wat duf dan ziek.
Ik heb een aantal jaren geleden een soort meniere-klachten gehad, weet dus goed wat draaiduizeligheid is.
Maar ja, ik wil deze reis graag en moet het varen op de koop toe nemen.
Ik zal het jullie tzt laten weten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 10:59
Mijn zus liet de apotheek gemberpoedercapsules maken voor haar wagenzieke dochtertje. Zelf kreeg ze als kind altijd een watje in haar linkeroor, ze is rechtshandig. Bij een linkshandige zou het in het rechteroor moeten. Het kan best hocuspocus zijn, ze spuugde geheid een keer in de auto.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12079
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 11:49
omajan, naar het schijnt is het over als je één voet aan wal zet. Dus misschien een stukske wal meenemen en daar op staan (is waarschijnlijk wel te vinden op die walhallasite)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 14:05
Kun je gelijk testen welke wal beter is de Hollandse /Schotse /of Ierse
Back to Top
Aranince View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 11 Oktober 2014
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aranince Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 14:36
Ik kan er ook niet zo goed tegen... Paar keer op een boot gezeten en zodra die wat gaat schommelen dan ga ik mij misselijk voelen..

Wat bij mij persoonlijk altijd helpt, is gaan liggen. Zodra ik mij misselijk begin te voelen ga ik op bed liggen en doe mijn ogen dicht. Al meteen ga ik mij beter voelen. Toen ik op een boot zat zonder eigen kamer, ben ik gaan zitten in een stoel met mijn ogen dicht. Voor mij helpt dit heel goed. 

Ik heb vaker te horen gekregen dat je naar de horizon moet kijken. Die beweegt namelijk niet en je daar op focussen. Bij mij helpt dit niet. Maar misschien voor jou wel.

Ik heb zelf nooit pillen ingenomen, want daar ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van. Zelfs niet toen ik met een 3-daagse zeilreis meeging. Iedere keer even op bed gaan liggen was voldoende. Maar goed, nogmaals, dat is persoonlijk. En dat zal vast niet voor iedereen helpen.

Maar het is wel het proberen waard als jij geen pillen in wilt nemen, of als je er geen meer hebt.  Wink
Trouwens, vaak heeft het personeel van de boot/ferry wel pillen tegen zeeziekte. Dus je zou ook altijd daar even kunnen gaan vragen.




Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2016 om 15:54
Goed idee Bep,
Misschien een Drents heideplag uit mijn woonplaats meenemen.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 17:05
Ik stond vooraan toen de reisziekte werd uitgedeeld.
Helaas ga ik ook graag naar Engeland. We nemen dus de kortste oversteek (vanuit Noord Frankrijk).

Primatour helpt goed, maar wordt ik erg suf van. Cinnarizine helpt ook goed en word ik minder suf van.
Gember zou ik graag proberen, maar als het bij mij niet werkt, zit ik al op de boot en wat moet je dan?!

Het eerste wat ik doe op de boot is een grote cola bestellen en opdrinken. Dat had ik eens als tip gelezen en het werkt (een beetje).

Het is trouwens niet zo dat je, eenmaal aan de wal, van de ene seconde op de andere weer helemaal fit bent. Ik heb daar tenminste wel een paar uur voor nodig.
Reisziekte is niet alleen maar misselijkheid, je bent er helemaal beroerd van.

Mocht je voor je reis nog in Duitsland komen: daar verkopen ze bij de apotheek Superpep Kaugummi.
Dat heb ik altijd in de auto liggen voor het geval dat. Omdat ik in de auto niet altijd ziek wordt, neem ik liever niet van te voren iets in vanwege de sufheid. 
Superpep kauwgom werkt gelijk en hoef je dus niet preventief te nemen. De dosis is wel lager, als je zeker weet dat je ziek gaat worden kun je het beste 2 uur van te voren al een eerste kauwgom nemen en dan maar blijven kauwen...
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2015
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 18:28
het is vaak het deinen waar je last van hebt, dus als je in het midden van de boot gaat zitten heb je daar dan minder last van. en inderdaad schijnt naar de horizon kijken ook te helpen
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2016 om 23:09
Ja "zakdoek", denk zelf dat ik voor cinarezine ga kiezen,
Betreft die gemberkapsules daar moet je van te voren al mee beginnen.

Nogmaals bedankt allemaal voor de tips

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2016 om 11:33
Ik vergat nog te zeggen: primatour die een jaar over de datum is, doet he le maal niets meer Dead.
Als je nog wat hebt liggen en je twijfelt hoe oud het is dan roep ik je toe: NIET DOEN!! KOOP VOOR DE ZEKERHEID NIEUW!!
Dan hoef je in ieder geval geen haren uit je hoofd te trekken van spijt.

Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2016 om 23:12
In het midden van de boot is er het minste deining. En zeker niet naar buiten kijken. (helpt bij mij toch). Maar ja, iedereen is verschillend, dus wie weet?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns