Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zigzag patroon hulp gevraagd

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corinas71 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 31 Januari 2024
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corinas71 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zigzag patroon hulp gevraagd
    Posted: 31 Januari 2024 om 16:34
Hallo, 

De hele middag ben ik bezig om uit te vinden hoe het zigzagpatroon werkt. Kan iemand mij helpen? 

- naald voor de eerste steek brengen, de tweede steek recht breien daarna eerste steek recht breien

- de tweede steek achter de eerste steek recht breien daarna eerste steek recht breien

Ik gebruik een kabelnaaldje. Alvast ontzettend bedankt!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2024 om 17:15
In feite kruis je 2 steken. De steken die je moet breien staan op je linkernaald. De 2 eerste steken van die naald noemen we voor het gemak steek 1 en steek 2. Steek 1 laten we gewoon op je linker naald staan. Je steekt  in steek 2 in gewoon om recht te breien. Je kunt de steek niet van de naald af laten want steek 1 staat er nog voor. Dan brei je steek 1 recht en laat ze allebei tegelijk van je naald glijden. Je kunt zien dat de oorspronkelijke steek 2 nu naar rechts gekruist is.
Bij de volgende aanwijzing ga je achter naald en breit steek 2 recht en dan steek.1 recht en laat ze weer samen van de naald glijden. Je ziet dat nu steek 1 naar links gekruist is. Het is handiger bij deze procedure dat je steek 2 verdraaid recht breit.
Ik lees je vraag nog een keer. Stel dat het de bedoeling is dat deze hele procedure over dezelfde 2 steken moet doen, dan kan ik je niet helpen. Normaal gaat dit verhaal over in totaal 4 steken. Ik heb het nog even geprobeerd en het klopt op deze manier. Welk patroon is dit?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2024 om 17:18
met het kabelnaaldje

naald voor de 1ste,... : 1ste steek op de kabelnaald en achter houden dan de tweede steek breien, kabelnaald tevoorschijn halen en 1ste steek breien (die tweede steek komt dus eerst bovenop de eerste gekruist liggen en neigt naar rechts

tweede steek achter eerste... : steek op kabelnaald en voor houden en eerst de tweede steek breien en dan die op de kabelnaald (de eerste steek op de kabelnaald dus komt bovenop te liggen en neigt naar links)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2024 om 17:26
Zo Bep, we waren tegelijk bezig, jij met de kabel naald en ik zonder. Nu kan ze zelf kiezen op welke manier ze gaat het doen.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2024 om 17:28
jep en we gaan met de steken dezelfde kant op.
Back to Top
Corinas71 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 31 Januari 2024
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corinas71 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2024 om 18:07
Super bedankt! Ik ga het van het weekend proberen. 
Back to Top
Corinas71 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 31 Januari 2024
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corinas71 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 17:31
Dag Bep,

Eerste serie snap ik en gaat goed. Echter de twee serie snap ik niet goed.

Bij de volgende aanwijzing ga je achter naald en breit steek 2 recht en dan steek.1 recht en laat ze weer samen van de naald glijden.

Bedoel achter insteken bij steek 2 verdraaid recht breien en daarna steek 1 en dan samen afglijden?
Back to Top
Corinas71 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 31 Januari 2024
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corinas71 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 17:32
Dag Bep,

Eerste serie snap ik en gaat goed. Echter de twee serie snap ik niet goed.

Bij de volgende aanwijzing ga je achter naald en breit steek 2 recht en dan steek.1 recht en laat ze weer samen van de naald glijden.

Bedoel achter insteken bij steek 2 verdraaid recht breien en daarna steek 1 en dan samen afglijden?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 18:50
ik heb de steken op een kabelnaald gezet, dus er moet niks samen afglijden.

als je het zonder kabelnaald doet dan is het zoals lidwina zei en inderdaad dan is het verdraaid recht breien het gemakkelijkste, omdat ge anders heksentoeren moet uithalen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns