Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zijn de kringloopwinkels verzadigd?

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2013
Locatie: provincie zld
Status: Offline
Points: 226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 11:26
Ik heb pas (voor het eerst) dingen bij de ruilwinkel gebracht......
Vind ik ook een leuk initiatief!
Maar ook daar zijn de kritisch.
Ik snapte het eigenlijk ook wel toen ik door de winkel liep
Back to Top
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 11:32
Ik heb nog nooit iets naar een kringloop gebracht (wordt eigenlijk wel tijd) maar ben gisteren wel geweest om wat knuffels te scoren voor de toekomstige pups, van € 0.25 tot € 1.00 en ik kan er echt wel wat mee. Ik gooi ze in de wasmachine en daarna in de droger en ze zien er weer als nieuw uit. Het ziet er bij ons in Stadskanaal wel heel netjes uit en alles wordt ook goed schoon gehouden, vind ik ook wel een pre.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 14:21
Hier neemt de kringloop alle kleine spullen die je aanbied zo mee, alleen banken/matrassen willen ze niet altijd.
De opbrengst is voor verenigingen in de omgeving, die kunnen een aanvraag indienen bij ONA en daaruit wordt 1x per maand bekeken welke worden toegekend.
De spullen worden door vrijwilligers uitgezocht en evt. gerepareerd en dan verkocht.
Alles wat niet meer bruikbaar is gaat daar de container in.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 14:51
Hier is de tweedehandswinkels dicht
Geen idee waarom zo jammer maar ik hoorde dat er 1 in Cuijk zit even googlen voor het adres ook ga ik graag naar het goed in nijmegen maar daar kom ik niet zo vaak
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maart 2013 om 15:27
Wij hebben hier in de dichtstbijzijnde stad een alles is gratis winkel je mag dan niet meer dan 3 artikelen meenemen
 
Ook hier staat wel eens een bord langs de weg gratis mee te nemen .Laatst nog een skeltertje voor kleinzoontje gescoord en een loopfietsje bij het grofvuil vandaan meegenomen .  
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2013 om 16:27

bij mij is de kringloop nog wel van inname gelukkig. en ze ruimen zelf ook geregeld spul op wat blijkbaar toch niet verkoopbaar is.

ben er vanmiddag net geweest en ben thuis gekomen met een hele leuke doorzichtige  blouse. van dat mooie hard blauw wat je nu zoveel ziet.  3,85. koopje dus en ik ben weer knap deze zomer.
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2013 om 16:42
Originally posted by simonevv simonevv wrote:

Wij hebben twee kringloopwinkels in de buurt, de een is een kringloop met mensen die moeten integreren en die vragen een derde van de nieuwwaarde en de andere kringloop is bestaat uit vrijwilligers en die opbrengst gaat naar een goed doel en zijn hele leuke prijsjes
 
Ik gok: de eerste is Het Goed.
Die is tamelijk commercieel.
 
De tweede is: Emmaus. ??
Ik breng alles naar  http://emmaus.nl/
Heb hier permanent een tas staan met dingen die ik niet meer wil,
als die vol is: afgeven bij Emmaus.
 
Die zijn ook eens langs gekomen om kasten e.d. mee te nemen.
 
Het hangt dus wel degelijk af van welke "kringloop".
Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2013 om 21:52
Originally posted by momopoyolo momopoyolo wrote:


Originally posted by simonevv simonevv wrote:

Wij hebben twee kringloopwinkels in de buurt, de een is een kringloop met mensen die moeten integreren en die vragen een derde van de nieuwwaarde en de andere kringloop is bestaat uit vrijwilligers en die opbrengst gaat naar een goed doel en zijn hele leuke prijsjes

 
Ik gok: de eerste is Het Goed.
Die is tamelijk commercieel.
 
De tweede is: Emmaus. ??
Ik breng alles naar  http://emmaus.nl/
Heb hier permanent een tas staan met dingen die ik niet meer wil,
als die vol is: afgeven bij Emmaus.
 
Die zijn ook eens langs gekomen om kasten e.d. mee te nemen.
 
Het hangt dus wel degelijk af van welke "kringloop".


De eerste is inderdaad Het goed en de tweede is "de Pelgrimshoeve" in Zoetermeer.
Back to Top
okkiepowerrr View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 625
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okkiepowerrr Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2013 om 23:22
hier gaat alles naar polen de goede spullen houden ze gelijk apart en e rkomen grote vrachtwagens die het naar polen en andere oostblok landen vervoeren en de rotzxooi blijft achter . en het is vreselijk dur . as op zoek voor charly (klakatoe) voor speelgoed  maar is vreselijk duur .  dus als er iemand noig peelgoed heeft  dan wil ik het graag hebben voor charly
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 14:22
Het Goed is inderdaad best commerciëel, waar an sich niets mis mee is, maar soms maken ze het wel heel erg bont... Wel nemen ze bij die in Nijmegen echt alles aan; we hadden een salontafel waar een mega vlek op het blad zat (waterschade), en daar deden ze helemaal niet moeilijk over.

Ik ben zelf wel fan van de kringloop in Den Bosch, vooral voor wat nettere kleding kun je er goed terecht. Ik had daar vorig jaar 2 wollen colberts en een giletje voor bij elkaar nog geen 10 euro.
Hun website, voor de geïnteresseerden: http://www.vindingrijkkringloop.nl/
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Januari 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 18:07

De spullen worden  op grote schaal door mensen  uit Oost-Europa opgekocht en in land hun eigen land verkocht. Waar de winkels voor opgezet zijn is niet meer. Het was voor mensen met een kleine beurs en voor mensen met een uitkering om werkervaring op te doen.  Het schiet net als alles zijn doel weer voorbij.

 
Jammer. Ik heb een gevoel dat het niet echt goed gaat in Nederland.
 
 
x_3bc1bd1f
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2013 om 20:01
Dat was op tv inderdaad, dat mensen uit Oost-Europa hier meubels kwamen ophalen die hier niet populair waren qua stijl maar daar nog heel erg gewild waren.

Ik denk niet dat ze daarom de prijzen omhoog gooien, ik denk dat het voor elk bedrijf moeilijker wordt om rond te kunnen komen (verhoogde btw, steeds meer regels waar je je aan moet houden...). Ik sta zelf ook bij de KvK ingeschreven en het wordt er echt niet beter op met alle extra regels die er elke keer bij komen, het wordt steeds meer werk terwijl je er steeds minder aan over houdt. :/
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 13:05
Wij hebben een prima kringloop. Heel veel speelgoed en beslist niet duur in vergelijking met andere in de omgeving. Soms moeten ze wel kieskeurig zijn als je ziet wat er aangeboden wordt......
Over het algemeen doen ze er niet moeilijk over.
Wat mij wel opvalt is dat er heel veel Oosteuropeanen zijn die hier 'in komen slaan' om het daar weer te verkopen. Dat jaagt de prijs wel omhoog, jammer want daar is het niet voor bedoelt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 14:32
In Twello is de wegbrengbalie en winkel in hetzelfde gebouw. In Apeldoorn zijn twee winkels en de wegbrengbalie is bij de vuilstort. Maar nu gaat één van de winkels daarheen verhuizen. A.s. zaterdag kun je met je grofvuilpas bij de krinloopwinkels compost halen, 5 zakken van 20 liter. Als dank voor het buitenzetten van de groene containers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2013
Locatie: provincie zld
Status: Offline
Points: 226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 15:48
een grofvuilpas? nooit van gehoord!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 18:52
Die scan je bij een paal ,als je met vuilnis komt aanrijden. Je kunt dan steen, hout en gewoon vuilnis wegbrengen. Er staat een tegoed van een aantal kilo's op. Komen ze bij je thuis, dan moet je bij het opbellen je pasnummer doorgeven. Zo gaat er telkens wat gewicht af. Is de pas leeg, dan moet je betalen. We hebben ook een stempelkaart waarop je elke keer, als je kringloopspul brengt, een stempel krijgt; is hij vol dan krijg je korting in de kringloopwinkel.

Wij hebben nooit zo veel afval, meestal lenen de buren de pas aan het eind van het jaar. Want dan verdwijnt het oude "saldo" en komt er nieuw op.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2545
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2013 om 23:06
Originally posted by Joyce Joyce wrote:

Dat was op tv inderdaad, dat mensen uit Oost-Europa hier meubels kwamen ophalen die hier niet populair waren qua stijl maar daar nog heel erg gewild waren.

Ik denk niet dat ze daarom de prijzen omhoog gooien, ik denk dat het voor elk bedrijf moeilijker wordt om rond te kunnen komen (verhoogde btw, steeds meer regels waar je je aan moet houden...). Ik sta zelf ook bij de KvK ingeschreven en het wordt er echt niet beter op met alle extra regels die er elke keer bij komen, het wordt steeds meer werk terwijl je er steeds minder aan over houdt. :/




Het is niet zo zeer dat ze de prijzen daarom omhoog gooien maar die handelaren zijn wel bereid om er meer voor te betalen.
Dus..... ze kunnen vragen wat ze willen het wordt vaak toch wel betaald.
Bij ons blijven het overigens redelijke prijzen....
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2013 om 19:49
Hier zijn ze bij de kringloop in principe met alles blij. Je kunt het in de winkel in een grote verzamelbak afgeven, als die vol is, gaat hij naar achteren, wordt alles uitgezocht, geprijsd en in de winkel gezet. Ik heb er ooit eens een rol vloerbedekking afgegeven en ze waren er blij mee. Hier in de stad zijn meerder kringlopen, maar er zit er één vlak bij huis, en dat is gemakkelijk te doen. Het enige nadeel is: als ik erheen ga om iets te brengen, neem ik ook vaak weer iets mee Big smile
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns