Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenZoek de 7 verschillen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Onderwerp: Zoek de 7 verschillen
    Posted: 02 November 2007 om 21:02
ik ga morgen half 7 al weg naar SNB dag dus, mocht iemand benieuwd zijn: ik hobbel rond in een lange zwarte jas en rode gebreide kraag met zwarte knoopbolletjes.
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 22:26

Hallo Knitalot, ik wens je voor morgen een hele fijne en leerzame dag toe.

We horen wel van je hoe het was okay?

Veel plezier en de groetjes van Hil

Hil7
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 22:29
veel plezier,  en steek er wat van op
wil    
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 11:37

Ik lees dit een beetje laat maar weet zeker dat je het naar je zin zult hebben. We horen wel wat je allemaal hebt gezien, gedaan en gekocht (toch??).

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 15:51

Was een leuk dagje, wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erg druk.

Bij wolhalla het patroon en bolletje voor het minisokje gekocht en mohair wol voor een sjaal.

Een meisje breien geleerd en een mevrouw kabels leren breien, een andere dame weer op weg geholpen met een oud brei werk wat ze graag wilde afmaken.

Er was een dame uit rotterdam die mij vroeg of wij ook wel spullen af konden maken en het bleek over een pakket te gaan waar nog aan begonnen moest worden met wel 40 of 50 bolletjes allemaal verschillende kleurtjes, een engels patroon en helemaal in de doos. Wel een uitdaging maar het moest wel even voor niets , ik dacht Corrie niet doen niet doen en goed he? van mij ik heb  NEE  gezegd.

Ik dacht zoek maar een andere gek en ze ging verder bedelen.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 16:04

Top Corrie, je bent al verder dan ik, ik durf dat dan weer niet en sta ik weer voor een ander z'n of haar karretje. Ik ben echt trots op je, we zeggen zo gauw ja en dan zit je er mooi aan vast.

Ik moest van mijn huisarts eens een briefje bij de telefoon leggen met:

je overvalt me er mee, ik wil er even over nadenken, denk dat ik dat maar weer eens ga doen.Na die hartoperatie en nog 4x opnameas in mijn stad denken de mensen, die heeft thuis toch niets te doen, kan zij mooi afmaken.

Groetjes van Hil

Hil7
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 16:53
Originally posted by corrigami corrigami wrote:

Was een leuk dagje, wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erg druk.

Bij wolhalla het patroon en bolletje voor het minisokje gekocht en mohair wol voor een sjaal.

Een meisje breien geleerd en een mevrouw kabels leren breien, een andere dame weer op weg geholpen met een oud brei werk wat ze graag wilde afmaken.

Er was een dame uit rotterdam die mij vroeg of wij ook wel spullen af konden maken en het bleek over een pakket te gaan waar nog aan begonnen moest worden met wel 40 of 50 bolletjes allemaal verschillende kleurtjes, een engels patroon en helemaal in de doos. Wel een uitdaging maar het moest wel even voor niets , ik dacht Corrie niet doen niet doen en goed he? van mij ik heb  NEE  gezegd.

Ik dacht zoek maar een andere gek en ze ging verder bedelen.

Hartstikke goed van je,wij frutselaars zeggen te vaak ja,en hebben vaak alleen pnszelf daar mee.fijn dat je genoten hebt.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 16:54
Hil, zeer herkenbaar,soms helpt het inderdaad om eerst even na te denken,lukt me steeds beter.
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 17:06

Dank je wel Corry, ik ga zeker vanavond weer zo'n briefje bij de teleoon leggen, want sommige kunnen je zo voor het blok zetten en dan zeg ik toch weer ja, terwijl ik het niet wel. Waar deze groep al niet goed voor is!!!!!!

Groetjes van Hil

Hil7
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 03 November 2007 om 21:05
he corry, was leuk je gesproken te hebben! wat een toeval ook he, gewoon de eerste die je tegenkomt, ken je van het forum. sorry dat ik mn bolletjes niet meer kon laten zien, maar zag je na mijn workshop niet meer. pfoeh hee, ging om 5 uur weg en ben net 5 minuten thuis! is toch niet normaal meer al die omleidingen en vertragingen
en Hil, leg maar groot briefje neer, is heel belangrijk voor jezelf!
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 00:11
Originally posted by corrigami corrigami wrote:

Een meisje breien geleerd en een mevrouw kabels leren breien, een andere dame weer op weg geholpen met een oud brei werk wat ze graag wilde afmaken.

Er was een dame uit rotterdam die mij vroeg of wij ook wel spullen af konden maken en het bleek over een pakket te gaan waar nog aan begonnen moest worden met wel 40 of 50 bolletjes allemaal verschillende kleurtjes, een engels patroon en helemaal in de doos. Wel een uitdaging maar het moest wel even voor niets , ik dacht Corrie niet doen niet doen en goed he? van mij ik heb  NEE  gezegd.

Ik dacht zoek maar een andere gek en ze ging verder bedelen.

Goede zo Corrie,  Er is een verschil tussen iemand verder helpen of op weg helpen of een ingewikkelde steek of iets proberen aan te leren of als er iemand je een heel project in de schoenen wil duwen.

Om iemand te helpen ben ik steeds bereid maar niet niet op komando en liefst nog voor gisteren en Hil maak gebruik van je briefje je kan niet alles voor iedereen oplossen

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 10:52

Wat een goed idee zo'n briefje naast je telefoon. Ben benieuwd of me dat lukt zonder te stotteren of te blozen. Goed van jou hoor Corrie, want af en toe zijn wij "te gek/goed".

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in Rotterdam.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 10:57
Misschien ga ik nog eens workshops "nee zeggen" organiseren, volgens mij is dat een goudmijn !!

Moet ik het eerst zelf even ergens leren natuurlijk.....hoewel, soms lukt het al aardig. Maar op een forum dan weer makkelijker dan in real life.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 12:41

Goh ik zit hier raar te kijken van dat jullie mij zo goed vinden met mijn  NEE

Eigenlijk ben ik zelf ook wel trots op mezelf want Piet waarschuwt mij al 37 jaar en langzaam aan komt het besef dat ik nee mag zeggen.

4 jaar terug werd ik vrijwilligster van Home Start, dan krijg je een cursus van 4 dagen en daar heb ik ook heel veel geleerd.

Nee zeggen kwam nooit in mijn woordenboek voor.

De dame waar ik nee tegen zei kwam ik later nog op de beurs tegen en ze bekeek me zo raar hihihihihi ik dacht alleen ben benieuwd wie hier instinkt.

Ze ging aan de tafel waar Els en ik zaten een makkelijk breiwerkje opzetten.

Weten jullie het was een erg leuk patroontje en daar alleen om had ik het wel willen doen want dan had ik het patroon ook zelf maar nu ben ik helemaal trots dat ik nee zei zeker na jullie reacties

2 mensen van het forum hier gezien maar je verliest ze in de drukte snel uit het oog.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 15:08
Het briefje van Hil is een goeie. Jaren geleden had Oprah Winfrey een show over dat onderwerp, dat ze geen nee kon zeggen. Zij had pas na haar 40e geleerd om op een verzoek te zeggen, dat ze er nog even over moest nadenken. Dat moeten wij dan in die workshop leren. Nooit meteen JA zeggen, en als we geen NEE kunnen zeggen, het antwoord op de lange baan schuiven. En dan voorbereid zijn om alsnog NEE te zeggen. Je kunt beter niet zeggen "Ik voel me niet zo tof" of "Ik heb nu geen tijd" want dan komt de vrager er geheid op terug, als hij/zij denkt dat je nu wel tijd hebt of lekkerder in je vel zit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 16:19
na haar 40 ste  hihiihihihih ik word 60 als ik het mag beleven hihihihiih dus nooit te laat om  NEE  tezeggen dus
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 16:46
Het is te leren,ik ben bijna 60,maar de laatste paar jaar zeg ik toch regelmatig nee,door inderdaad eerst op de lange baan te schuiven en soms meteen,maar telefonisch is het makkelijker dan in een gesprek,het blijft lastig,maar iemand met een probleem help ik wel meteen,ik maak alleen niet meer zoveel voor anderen,en al zeker geen naaiklusjes meer.Voel me wel vaak schuldig,dat is dan weer de andere kant van het verhaal.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 17:12

Ik snap het helemaal en zit net zo als jij in elkaar heb ik door.

Moet zeggen dat ik me gisteren niet schuldig voelde hoor whahahahahahahaah

Ik heb zitten twijvelen maar toen ik NEE  zei dacht ik zoek maar een ander slachtoffer

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 04 November 2007 om 17:39

Hallo Allemaal en Leentje in het byzonder, ik moet er nu eerlijk bij vertellen dat ik ook naar een assertiviteitscursus moest, ook van de huisarts, hier in het ziekenhuis werd dat gegeven. Maar ik was net moeder overste, allemaal jongelui en dan kom ik er tussen, maar ze waren hartstikke aardig. Het was op Maandag en Donderdagmiddag, nu komt het,  op de Maandagmiddag zaten ze bijna allemaal te suffen en ik vroeg nog: leuk weekend gehad, ja ze waren naar een disco geweest, gingen er in de avond om 11 uur heen en kwamen tegen half 11 in de ochtend terug, dus ik: hoe hou je het vol!!!!! Zei er 1 ja er waren olifantjes anders had ik het niet gered, ik van........je gaat toch niet naar een disco waar ze olifantjes neer zetten? Iedereen in een deuk, waren het drugs, weet ik veel, maar was wel lachen hoor. Dus Leentje een workshop zal wel niet zo lang duren, mijn cursus was anderhalf jaar, maar we hebben er gejankt en gelachen!

Allemaal de groetjes van Hil (nu gaan we weer op de creatieve toer) ik ben nu die ketting aan het breien.

Hil7
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns