Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zomertrui

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2018 om 19:59
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Mooi en ik vind de hals beslist niet storend .

Je hebt het met de gaten beter gedaan dan ik, lang geleden ,met net zo'n soort trui ,maar dan mouwloos .
Ik vond hem te doorzichtig en kon hem eigenlijk alleen maar dragen met iets er onder .
Hier heb je vast meer plezier van .

Ik denk dat je dat truitje van toen nu gewoon zou kunnen dragen. Wij waren toch doodongelukkig als een ondergoed bandje te zien was of het kantje van je onderjurk onder je jurk uitkwam.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2018 om 16:30
Ik denk dat je de vinger op de zere plek legt Lidwina .
Mijn moeder zat vroeger met bandjes en drukkertjes lusjes te fabriceren waar dan BH en bandjes van hemdjes tussen moesten .


Ik ken ook nog wel de uitdrukking " Je melk kookt over " als er een kantje onder je jurk uitkwam .
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 08:09
Die uitdrukking ken ik niet, Mutti, wel leuk!
Maar ik weet inderdaad dat mijn moeder ook altijd bezig was om behabandjes en zo vooral niet onder de kleding uit te laten komen... Daar hoeven we ons tegenwoordig niet meer zo druk om te maken!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 09:15
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik denk dat je de vinger op de zere plek legt Lidwina .
Mijn moeder zat vroeger met bandjes en drukkertjes lusjes te fabriceren waar dan BH en bandjes van hemdjes tussen moesten .


Ik ken ook nog wel de uitdrukking " Je melk kookt over " als er een kantje onder je jurk uitkwam .

Precies deed ik ook. Als je dat vergeten had deed je er een klein veiligheidsspeldje aan. Ik moet wel bekennen dat ik die zichtbare bandjes en afgezakte schouders van shirts toch verschrikkelijk vind. Zo slordig. Laatst zaten we op een terras. Kwam een mevrouw er zitten met zwart jurkje aan. Dit exemplaar zou vroeger een mooie onderjurk geweest zijn. Ik vind zoiets niet kunnen. Maar goed ik ben oud genoeg om dit te mogen vinden. Oh ja, als je onderjurk te lang was en je wilde of kon hem vanwege de mooie kantrand niet korter maken, deed je een elastiek om je taille zodat hij omhoog kon.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2018 om 09:26
Ik beschouw zichtbare bandjes en randjes ook nog steeds als een vergissing. Leuk Mutti, die overkokende melk.

Het voordeel van de huidige normen dat alles mag wat kleding betreft, is dat je je eigen normen nog steeds uit mag leven en er niet anders bij hoeft te lopen dan je zelf verantwoord vindt.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2018 om 20:25
Haha wat grappig om te lezen. Mode veranderd zo snel!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns