Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zonnewagen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zonnewagen
    Posted: 21 Februari 2017 om 23:17
Een boetseerwerkje dat ik al enige tijd geleden gemaakt heb. De oorspronkelijke zonnewagen is in Trundholm (Denemarken) gevonden en stamt uit de bronstijd. Waarschijnlijk een ritueel object. Ik heb deze wagen in een klei-reliƫf nagemaakt, beschilderd en op een MDF-plaat bevestigd die ik bronskleurig heb geverfd.

Op de volgende link zie je het origineel: 
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnestrijdwagen_van_Trundholm


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 08:21
das knap gedaan. Heel gelijkend ook maar dan plat ipv in 3d
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 08:25
prachtig
oant Sjen
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 08:30
Dat heb je heel mooi gedaan. Wat een priegelwerk zal dat geweest zijn.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 08:56
mooi hoor
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 09:03
Mooi gedaan. Ik herkende hem meteen, omdat ik hem ooit gezien heb. Heb de link aanklikbaar gemaakt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 09:07
Die is leuk gemaakt
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 09:47
Bedankt voor jullie leuke reacties Smile en voor het aanklikbaar maken van de link. Dat lukte me niet op de late avond. 

Het was inderdaad priegelwerk, maar ook een puzzelklus om het vanwege de zwaarte veilig aan de muur te kunnen hangen. Ik moest er niet aan denken dat het kleitablet los zou raken van de MDF-achterplaat. 

Wat leuk Lidwina, dat jij 'm in het echt gezien hebt. Dan moet jij in het museum in Kopenhagen geweest zijn.   
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 10:29
Prachtig. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 11:10
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Bedankt voor jullie leuke reacties Smile en voor het aanklikbaar maken van de link. Dat lukte me niet op de late avond. 

Het was inderdaad priegelwerk, maar ook een puzzelklus om het vanwege de zwaarte veilig aan de muur te kunnen hangen. Ik moest er niet aan denken dat het kleitablet los zou raken van de MDF-achterplaat. 

Wat leuk Lidwina, dat jij 'm in het echt gezien hebt. Dan moet jij in het museum in Kopenhagen geweest zijn.   
Teveel eer Kamilla. Ik heb hem niet in het echt gezien, maar gewoon op een foto. Ik was nog niet in Kopenhagen en daarbij ben ik helemaal geen museummens. Ik ben meer een omgeving- en sfeer snuifmens
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 12:10
Mooie en aparte decoratie.
Knap gemaakt!!!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 12:18
Bedankt Lao-tse! Smile

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik ben meer een omgeving- en sfeer snuifmens

Ha... wat een herkenning. Met mijn voorliefde voor prehistorie en vervlogen tijden is dit juist een reden voor mij om zoiets te maken. Op die manier haal ik die sfeer in huis en gaat de mythologie leven als je er naar kijkt.   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 12:37
Mooi gemaakt hoor...
Eens weer iets heel anders als haken of breien...
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 16:15
Wow, wat een pr8 werk en leuk met de uitleg erbij op wikisinges !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2017 om 21:07
goed gemaakt.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 09:01
Mooi zeg!!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 11:52
Dank jullie wel! Smile

Klei is erg geduldig en gewillig om mee te werken. Zolang de klei nog zacht is, kan je het altijd weer herstellen. Je hebt wel een keramiek-oven nodig. Het is gebakken op 1060 graden.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 12:38
dus ge kunt er niet efkes rap een taart bij inzetten.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 12:43
Originally posted by bep bep wrote:

dus ge kunt er niet efkes rap een taart bij inzetten.


Kan wel maar dan ziet hij wel zwart aan het einde ...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 13:12
Originally posted by bep bep wrote:

dus ge kunt er niet efkes rap een taart bij inzetten.

Ha-ha... nee, dat gaat absoluut niet. Het opwarmen van kamertemperatuur tot 600 graden moet heel langzaam, minstens 5 tot 6 uur. Dat is het "kristalpunt" waarop de klei ook echt steen wordt. Er mag dan absoluut geen vocht meer in het werkstuk zitten anders explodeert het. Je snapt dat een gemiddelde appeltaart niet aan deze eisen voldoet. LOL 

Al met al ben je zo'n 24 uur verder voor je je werkstuk zonder brandblaren uit de oven kan nemen. Daarna kan je met schilderen beginnen.
 


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns