Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenzwangerschapsverhaal. (update 05-08)

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Onderwerp: zwangerschapsverhaal. (update 05-08)
    Posted: 03 Augustus 2009 om 13:39

zoals ik al geschreven had zou ik jullie nog een verhaal laten lezen wat mij gisteren allemaal is overkoemn. alles is nu gelukkig weer goed dus dat scheelt weer.

wij waren nog op de camping en zouden gistermiddag naar huis gaan omdat ik vandaag naar de verloskundige moest. en ik ben morgen 37 weken dus vond ik het niet meer verandwoord om daar met de kids zonder auto te blijven.

gisterochtend om 5.30 uur werd ik wakker met een verschrikkelijke pijn net onder mijn borstbeen. in het begin voelde ik de kleine niet bewegen dus was ik even in paniek. na ong. 15 minuten begon het toch te schoppen en dat lucht al aardig op maar die pijn werd steeds erger. ik heb om 6 uur toch de verloskundige maar gebeld en gevraagd wat ik nu moest doen. ik moest onder de douche gaan en even wat lichts eten. zij dacht dat het misschien de maag zou kunnen zijn. als het niet beter werd dan moest ik terug bellen.

mijn man vertrouwde het niet en is gelijk het bed uitgegaan en is begonnen met alle spullen in te pakken. hij wilde naar huis voor het geval er toch wat anders aan de hand was. we hebben de kinderen laten slapen en zijn begonnen met inpakken van alle spullen die we de laatste 4 weken verzameld hadden.

om 7 uur heeft hij mijn schoonouders(die ook op de camping waren) wakker gemaakt en gevraagd of zij de kinderen op konden vangen. die waren om ong 7.30 uur bij onze caravan en zijn wij richting huis gegaan. onderweg de verloskundige maar weer gebeld dat we onderweg waren en de pijn nu echt ondragelijk was. zij advieseerde om de doktersdienst even te bellen, daar kwamen we toch langs. daar konden we gelijk naar toe. daar aangekomen konden we gelijk naar de spreekkamer en was de arts er ook binnen 5 minuten. die vond het verstandiger dat we even naar het ziekenhuis zouden gaan omdat zij niet precies kon zeggen wat het was en ze toch zekerheid wilde.

om 8.30 uur waren we dus in het ziekenhuis en moest ik aan de ctg en de bloeddrukmeting liggen, maar liggen was echt een marteling. ik heb het 45 minuten vol gehouden en toen gilde ik het uit van de pijn. ik mocht van het bed af en dat lucht aardig op.

met de kleine was alles goed vlg het ctg. maar mijn bloeddruk was veel te hoog. er zat ook wat eiwit in de urine. dus toen maar bloedprikken en dat was gelukkig allemaal goed.

toen de gyn. kwam heeft ze een echo gemaakt en konden we onze kleine nog even bewonderen. het doet je dan wel goed om te zien dat daar alles goed mee was. al was het wel aan de kleine kant. het is nu ongeveer tussen de 2600 en de 2700 gram. (maar onze 2de was maar 2495 met 38 weken dus deze is al iets groter.

na mate de ochtend voorbij ging werd de pijn gelukkig ook minder en weer te dragen. ze denken (waar weten het niet 100% zeker) dat ik last heb gehad van acute maagzuuraanval in extreme mate. ik heb nu een drankje mee gekregen maar die werkt nog niet zoals het moet wat ik heb vannacht wel weer maagzuur gehad maar gelukkig geen pijn meer.

vanmorgen had ik al een afspraak staan bij de verloskundige dus daar ben ik net even geweest. de bloeddruk was weer wat gedaald en nu wel acc. wel wat hoog maar ik hoef niet ongerust te zijn.

woensdag moet ik weer naar het ziekenhuis voor opnieuw een ctg en een bloeddrukmeting. als die dan goed is dan kan ik weer gewoon onder begeleiding van de verloskundige blijven. dus dat is nog even afwachten. maar de vk zag het allemaal wel goed komen.

we hebben gistermiddag ook nog even de dokter van de doktersdienst gebeld want dat had ze gevraagd. zei dacht dus echt dat ik al aan het bevallen was maar wilde me niet ongerust maken en heeft daarom niks gezegt. ze was blij dat alles weer beter ging dan 's morgens. dat was echt een lieve vrouw. die zou ik wel als arts willen hebben maar daar zit ze te ver voor weg.

zo dat was dus mijn verhaal. hij is wel lang geworden maar als ik eenmaal aan het schrijven ben dan komt er geen einde aan.

 

Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 13:47
Poe, was dat schrikken, ben blij voor je dat alles weer in goede banen is gekomen. Ik wens je heel veel sterkte voor de komende weken, enne als ik jullie adres mag hebben krijgen jullie een mooie kaart van me als de baby er is. Groetjes Mistig
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 13:50

zo esther,dat was wel weer even heftig.hoop niet dat je zo bezig blijft.hou die drie weken nog even vol.

liefs puck

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 14:12

Kan me voorstellen dat je even geschrokken bent,maar gelukkig is alles goed,die pijn is natuurlijk heel vervelend.Nog drie weekjes volhouden,het is wel een kleintje.

Sterkte!!

Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 November 2007
Locatie: Uithuizen
Status: Offline
Points: 3767
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 14:12
Dat was best wel schrikken,maar gelukkig is het weer goed gekomen.
Ik hoop dat het de laatste 3 weken zo blijft.
Heel veel sterkte voor de komende tijd groetjes Hetty.
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 14:13

Sterkte Esther, je BELONING komt er bijna aan!!!!!!

liefs, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 14:15
Oei, even behoorlijk schrikken dus. Hopelijk valt de pijn nu mee, nog eventjes volhouden. Sterkte!
Back to Top
zeinabis View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 781
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 14:21

oi schrik je van ja zeker..

en nu moet je gewoon nieks doen even rust voor je zelf vrij tijd maken ok en dan komt wel goed zelf moet geloofen

groetjes

Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 291
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 14:31

dat is behoorlijk schrikken geweest zeg.

Ik denk omdat ik de klachten herken dat het een galaanval is/was.

Heb hier ook vreselijk last van gehad kon dagen niets eten niet lopen niks (en we zaten midden in een verhuizing.

Mijn gal is verwijderd omdat ik galstenen had en ik heb nu nergens meer last van.

Mijn tante had het idd in de zwangerschap.

Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 14:46
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 15:08
Meid wat een schrik!!! Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Nog eventjes en dan ......
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 15:25

...dat was wel even hectisch............

hopelijk blijft de baby nog even lekker

in et warme nestje............STERKTE

groetjes geesje
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3217
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 16:28
Originally posted by Josl Josl wrote:

Sterkte Esther, je BELONING komt er bijna aan!!!!!!

liefs, Joke

GROETJES ANGELA
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2268
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 16:29
Dat was ff schrikken !!!
Ken de klachten maar al te goed. Heb er ook last van gehad tijdens zwangerschap. Later ook nog maar toen bleek het een serieuze galsteen te zijn.
Nu heb ik het nog af en toe en volgens de dokter kan het van stress zijn. Ze raadde me aan van niet te plat liggen als ik ga slapen zodat het maagzuur niet omhoog kan komen.
Veel sterkte nog en hopelijk is het snel over.
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 17:00
Heel veel sterkte met de laatste loodjes en ik hoop dat je de laatste we(e)k(en) rustig mag doorbrengen.
Hoop wel stiekem voor je dat het wat eerder komt, met alle stress denk ik dat je het nu wel heel graag in je armen wilt sluiten.

Marije
Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 291
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 17:01

Inge verwijderen ze dan niet je gal?

Bij mij is dat eigenlijk meteen gedaan.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 17:13
ze hebben bij mijn schoonvader voor 3 weken geleden daarom ook de galblaas verwijderd. ik heb daar al wel aan gedacht maar durfde het niet te noemen omdat ik niet geopereerd wilde worden voordat de kleine er eenmaal is. ik heb vandaag nog geen pijn gehad en als het nu wegblijft dan vind ik het zo wel goed. komt het weer terug dan is het voor mij vroeg genoeg om daar naar te vragen(schijterd ben ik toch ook)
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2268
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 17:16
Originally posted by Francis Francis wrote:

Inge verwijderen ze dan niet je gal?


Bij mij is dat eigenlijk meteen gedaan.


Jaja, ben toen met enstige galcrisis naar spoed gevoerd en dag daarna direct galblaas verwijderd. Steen was zo groot als een knikker.
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2268
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 17:19
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

ze hebben bij mijn schoonvader voor 3 weken geleden daarom ook de galblaas verwijderd. ik heb daar al wel aan gedacht maar durfde het niet te noemen omdat ik niet geopereerd wilde worden voordat de kleine er eenmaal is. ik heb vandaag nog geen pijn gehad en als het nu wegblijft dan vind ik het zo wel goed. komt het weer terug dan is het voor mij vroeg genoeg om daar naar te vragen(schijterd ben ik toch ook)

Ik betwijfel sterk dat ze je dan nu zouden opereren, je moet toch onder narcose bij een operatie en dat zullen ze wel niet doen als het anders kan tijdens een zwangerschap.
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2009 om 18:35
tjeee wat een verhaal, zit op het puntje van m'n stoel, nog veel sterkte met de laatste weken, en hopelijk werkt dat drankje uiteindelijk toch nog, en als het even kan mag ik je adres dan voor een leuke kaart?
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns