Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

1e steek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 1e steek
    Posted: 14 Juni 2015 om 09:32
Kan iemand me helpen? Ik zoek een 1e steek (stokje) dat geen gaatjes geeft. Recent stond het op het forum maar ik kan het niet meer vinden.
Hanny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2015 om 09:40
Mijn oplossing is een vaste in de eerste steek en dan een vaste in het dwarsdraadje van die vaste. Dan krijg je iets dat net dikker is dan drie lossen of een stokje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hhoekstra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hhoekstra Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2015 om 10:11
Dag Magtelt
Dank je wel. Volgens mij was de tip ook van jou en ik heb heel veel van je mails doorgekeken maar het dook niet meer op. Gisterenavond heb ik wel drie keer mijn werk uitgehaald vanwege die 1e steek en ik zit de hele ochtend al te google'en. Veel leuke dingen gezien, maar geen 1e steek. En het gezin slaat op tilt want ze willen ontbijt. Of....nog erger....het haakwerkje de deur uit. Met deze tip kan ik weer verder en verhongeren man en kleinkinderen niet. Ook niet onbelangrijk.   
Hanny
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2015 om 19:44
Ik keer het werk, haak een losse waarbij ik eerst de lus een eindje omhoog haal op hoogte van een stokje voordat ik de omslag doorhaal. Vervolgens in dezelfde steek het 1e stokje. Dan krijg ik een mooie rechte rand aan  het haakwerk en geen gaten te zien.
Hier staat het in het Engels uitgelegd, met foto's http://monpetitviolon.com/2015/02/24/crochet-tip-double-crochet-even-edge/
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns