2 naalden, en dan 1 weghalen? |
Reageer |
Autheur | |
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2355 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 Januari 2014 om 16:22 |
ik zocht naar een patroon om een lang vest te breien met 2 draden van de soffione die ik heb van Ice Yarns. Nu vond ik een Drops patroon Drops 96-24 wat me wel leuk lijkt (behalve de capuchon, daar moet ik wat anders op verzinnen) maar dit gedeelte van de beschrijving levert me hoofdbrekens op: Achterpand: Zet 46-50-54-58-62 st op (incl. 1 kantst aan weerskanten die op het hele werk in ribbelst worden gebreid) met 2 breinld 8 mm (gebruik 2 breinld voor de opzet om de rand elastisch te maken) met Puddel. Haal 1 breinld weg, brei 2 nld ribbelst en ga dan verder in tricotst. Ik snap dit niet. Ik brei toch altijd met 2 naalden Wat bedoelen ze dan?
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
hilda zuidema
Duizendpoot Lid sinds: 09 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 392 |
Post Options
Thanks(1)
|
je gebruikt eigen lijk 3 naalden de steken die opzet zet je op 2 naalden dan wordt de opzet rand losser
|
|
groetjes Hilda
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2355 |
Post Options
Thanks(0)
|
oooooooooooooo , natuurlijk. Nu snap ik het.
Bedankt Hilda!!
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik zet altijd op twee naalden op, en haal dan na het opzetten de tweede weg, dat maakt de eerste naald breien ook veel makkelijker. Maar in totaal heb ik dan toch maar 2 naalden nodig en geen 3, je haalt die tweede naald immers weg voor je gaat breien?
|
|
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik doe het ook vaak me 2 naalden, maar niet altijd van dezelfde dikte, bij wol voor naalden nr 8 zou ik 1 naald 8 en 1 naald 3of4 gebruiken, anders wordt de rand wel erg los denk ik
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |