Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

2 patronen samenvoegen tot 1?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 2 patronen samenvoegen tot 1?
    Posted: 05 November 2011 om 21:01

Voor mijn oppaskindje ben ik een trui aan het breien.
Nu zit ik met een probleem. De lengte van de trui is van een patroon, maar de breedte van de trui brei ik een maat groter...

Hoe kan ik de trui het beste breien zodat het wel in verhouding blijft?
Vooral het breien vanaf het minderen voor de armsgaten vind ik lastig.

Het makkelijkst lijkt toch een trui van hem ernaast gebruiken en zelf een patroon van de 2 patronen maken, maar misschien is er een tip voor?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 12:08
Als er meer maten in dat patroon staan, kun je gaan rekenen hoeveel centimeters er tussen die verschillende maten zitten en zoveel centimeters méér nemen voor jouw maat.

Dat kun je ook doen met stekenaantallen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2011 om 21:54

Het zijn 2 losse patronen, maar wel dezelfde trui. Op internet staat elke maat apart, maar ze hadden er ook 1 patroon van kunnen maken met meerdere maten tussen haakjes.

De moeilijkheid is dat de breedte in maat 122/128 gebreid wordt, maar de lengte in maat 110/116. Zit wel een verschil in. Als ik de mindering voor de armsgaten van de ene maat neem, klopt het niet met de breedte of de lengte...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2011 om 09:20
Dan kun je er het beste een trui in de goede maat bij nemen. Misschien kun je die bij Zeeman of Wibra kopen en na het meten terugbrengen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2011 om 16:19
Ik heb nu idd een trui/shirt erbij die hem net te groot is.
Pen en papier erbij om het patroon op te schrijven voor evt. een volgend
project.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns