Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

2 ribbelsteken = ?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: 2 ribbelsteken = ?
    Posted: 08 Juli 2011 om 21:28

Hoi hobbydoosjes,

Ik ben een trui aan het breien,in principe is hij bijna klaar alleen een boord langs de hals breien. Ik heb 94 steken langs de hals opgenomen en moet nu het boord breien als volgt : op een rondbreinaald van middenvoor naar middenvoor.Brei als volgt: 2 ribbelsteken,Boord 2 av/2r tot er nog 4 st.op de nld staan,brei deze 2 av. en 2 ribbelsteken. MAAR 2 ribbelsteken zijn dat niet 2 steken recht?

Wie kan mij helpen?

groetjes Frea.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 22:04

ribbelsteken zijn in principe alle pennen recht

Kun je niet ergens uitopmaken waarom da tgedaan wordt??

Moet het het omkrullen tegengaan of zo  ???

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2011 om 22:08

Ik zou het niet weten. Het is Drops nr103-28.

groetjes Frea.

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2011 om 06:55

Ik heb even naar de foto gekeken, en dan zie je aan het begin duidelijk dat er telkens twee ribbelsteken zijn gemaakt.

Bij twee recht, twee averecht brei je de steken in principe per heengaande en teruggaande naald verschillend, daardoor krijg je het boordeffect.

De twee ribbelsteken aan het begin en einde brei je altijd recht. Dat geeft een grovere ribbel...

Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb opgeschreven, succes met deze mooie trui!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2011 om 10:24

ja hoor gewoon je eerste twee steken zowel in de heen als in teruggaande naald recht breien .

Volgens mij doen ze dat om het werk vlakker te houden zodat je de kraag mooier in kunt naaien .

Als je met twee recht begint en die terug averecht breit gaat het enigszins omkrullen en krijg je het niet mooi plat ingenaaid

succes

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2011 om 10:45
Dank jullie wel voor je reactie,kan ik verder. Ik dacht het wel maar ben gisteravond voor de zekerheid maar even aan iets anders begonnen. Aan het werk weer .nu dus 2 dingen af te maken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns