2de flower cardigan |
Reageer ![]() |
Pagina <12 |
Autheur | |
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bedankt allemaal.
|
|
|
|
![]() |
|
Geotje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Februari 2013 Status: Offline Points: 751 |
Mooi vest!
|
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Mooi vest. Heerlijk die vrolijke kleuren.
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2364 |
Lief, leuk en vrolijk vest!
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
![]() |
|
Hulten1 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2364 |
Welke maat ongeveer heeft die oudste kleindochter Bep?
Ik zie dat het grootste patroon voor 110 is Ik zou het voor Sanne willen maken, maar die zit op de 116/122 Heb je het patroon volledig gevolgd? welke maat haaknaald?
|
|
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
de oudste heeft een 110 denk ik.
Deze heb ik dus met breinaald 4,5 gebreid en haaknaald 4. Morgen komen ze langs en dan kunnen ze het passen. Weet ik 's avonds dan wel te zeggen of het nog ruim is of juistekes gepast of te klein. De afmetingen die zij opgeeft zijn voor een vijfjarige : breedte juist onder het armsgat 34 cm het stukske dat ik gebreid heb (die yoke) 18 cm totale lengte 43 cm mouwlengte van oksel tot einde mouw 25 cm totale raglanmouw 41 cm mijn afmetingen voor deze zijn breedte juist onder het armsgat 37 cm het stukske dat ik gebreid heb (die yoke) 19,5 cm (met sierrandje er al rond gemeten) totale lengte 55 cm mouwlengte van oksel tot einde mouw 26 cm totale raglanmouw 42 cm De eerste die ik gemaakt had vond ik nogal klein uitvallen voor een driejarige en die moet dienen voor de eenjarige. Halverwege heb ik het toen gepast en de mouwen langer gemaakt en nog toeren bijgehaakt om de vest langer te maken. Dus toen ik voor de driejarige de vest ging maken heb ik dus een dikkere draad genomen en grotere pennummers. Alleen de lengte van de mouwen weet ik dus niet of ze goed gaan zijn. Maar daar is rap een stukske aangebreid dan. |
|
|
|
![]() |
|
o ja ik heb het patroon dus volledig gevolgd. Het aantal steken, de meerderingen (drie meerderingen, ene keer rechts in de steek, ene keer averechts in diezelfde steek en nog een keer rechts in nog altijd diezelfde steek)
voor een rij vasten heb ik 1 naald gebreid (en daar komen dan die 2 meerderingen in (zijn niet echt 2 meerderingen maar in de tabel staat het als een 2 aangegeven)) en voor het stokje heb ik 3 naalden gebreid en dat kwam dan ook goed uit dat je een gewone naald averecht breid, één naald recht waar dan die 3 meerderingen in komen en nog een naald averecht. 'k zou de tabel voor de juiste maat printen en elke keer als je de betreffende naald hebt gedaan, een tjipke aan zetten want anders raak je de tel kwijt omdat het iedere 2de regel 3 naalden zijn die je doet. |
|
|
|
![]() |
|
Ik heb de maten van Sanne hier op een briefje. Komt toch een eind in de buurt met die van uw kleinkind.
Ik heb nog een stapel Fenna liggen, ga er maar gewoon aan beginnen denk ik. Bedankt voor de tips!
|
|
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Wat een practig vest heb je gemaakt!
Ik heb hem een paar jaar terug ook gemaakt, vond het leuk om te maken. ![]() |
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
dit zijn ook schattige kleurtjes Ans !
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
deze is ook mooi. Dat groen is een groen dat ge niet veel meer vindt.
|
|
|
|
![]() |
|
E Strea Chikitu ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 18 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 428 |
lekker vrolijk vest geworden!
|
|
E Strea Chikitu * ; http://estreachikitu.blogspot.com/
Made with love, for love |
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Nog zo'n leuk! Jij gaat hard!
|
|
![]() |
|
niet hard, eindelijk in gang geschoten. En zo'n truitje of vestje voor kinderen breit nu eenmaal vlugger dan voor een grote volwassene.
Het heeft ook het voordeel dat je vanboven aan de nek begint en dat het in ene keer gemaakt wordt. Nikske in elkaar zetten. |
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |