69-26 tas |
Reageer |
Autheur | |
Barones
Duizendpoot Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 Januari 2011 om 11:21 |
Hobbydozen, ik heb weer een vraagje maar nu over haken.
Ik ben tas 69-256 uit Drops aan het haken. Nu staat er het volgende (Haak vervolgens 1 v in elk van de 16 l aan de andere kant van de ketting. Eindig met 2 v in de eerste l (er zitten nu 4 v in deze l – plaats een merkdraad in het midden van deze 4 v – de zijkant). 40 v op de toer) Ik nu de bodem gehaakt en hoe moet ik die40 v erop gehaakt krijgen? Ik ben voor het eerst van mijn leven iets aan het haken, op een klein randje van een vestje na. Dus een klus op het haakgebied. Wie kan mij dit uitleggen. Bijvoorbaat dank |
|
x_3bc1bd1f
|
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb het even opgezocht maar met die regel "40 v op de
toer" bedoelen ze dat je nu 40 v hebt waar je mee verder haakt. nu ga je verder met toer 2. v in elke steek alleen aan beide kanten van de merkdraad 1 steek meerderen ( dus 4 steken per toer meerderen. ik hoop dat je het nu snapt. veel succes met haken. als je weer ergens tegen aan loopt gewoon weer vragen hoor |
|
|
|
Barones
Duizendpoot Lid sinds: 28 Januari 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 342 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hartelijk bedankt Esther. De uitleg is mij helemaal
duidelijk. Ik heb toch zo'n waardering voor de Hobbydozen ze staan je met raad en daad bij. Het is een geweldig form vooral voor leken zo als ik. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
|
zo ben ik ook begonnen.
ik kon alleen breien.(recht en averecht) via via kwam ik op hobbydoos en zo kwam ik bij het haken. ik heb het met vallen en opstaan geleerd en door de hulp hier op het forum is het me gelukt en ben ik blij dat ik nu andere kan helpen. |
|
|
|
Barones
Post Options
Thanks(0)
|
Esther of een andere hobbydoos, ik ben nu gekomen tot
deze tekst ( Popcorn Patroon: Toer 1: 3 l, haak 3 stk in de 1e v, maar wacht met de laatste omslag en doorhaling en maak na het laatste stk een omslag en haal de draad door alle lusjes op nld (= 1 popcorn), * 2 l, sla 2 v over, 4 stk in de volgende v, maak een popcorn zoals hierboven beschreven door de 4 stk te haken en daarna de laatste doorhaling door alle stk te maken *, herhaal van * - *, eindig met 2 l en 1 hv in het eerste popcorn. Toer 2: * 1 v in het popcorn, 2 v in het l-boogje*, herhaal van * - *, eindig met 1 hv in de eerste v. Herhaal toeren 1 en 2. Ik snap hier niets van. IK heb wel het flimpje bekenen en dat snap ik wel een beetje maar wat boven staat kan ik niet goed rijmen |
|
x_3bc1bd1f
|
|
Barones
Post Options
Thanks(0)
|
De tas is haast af op één hengels na. Hij ziet er iets
anders uit dan op het plaatje. Ik ben toch wel trots op mijzelf. Het is tot op heden een nutteloze tas. Hij is gebreid met knal roze wol van Wibra. Ik hem nog proberen op te pimpen. (lint strikjes of zo iets) Het project was wel goed om wat meer handvaardigheid te krijgen, dus echt nutteloos is het niet. |
|
x_3bc1bd1f
|
|
Gerda Lamers
Duizendpoot Lid sinds: 16 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Dora, wil je een foto plaatsen op het forum "Mijn creaties" dan kunnen wij zien hoe hij is geworden. Mijn buurvrouw heeft ook voor het eerst een tasje gehaakt, uit het hoofd, enkel en alleen om het haken onder de knie te krijgen en dat valt nog niet mee voor een linkshandige maar hij is best leuk geworden.
|
|
Groetjes Gerda
|
|
Barones
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga proberen om een foto te plaatsen.
|
|
x_3bc1bd1f
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |