Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic gesloten...

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2007 om 18:43
De lapjes die ik gisteren heb gemaakt, heb ik met ene dubbele draad opgezet ) en dan elke steek zijn eigen kleur gebreid, moest ik soms even de steken eerst omdraaien', en de kantsteken steeds twee kleuren als één recht gebreid.

Nu ben ik met een lapje bezig waarvoor ik in één kleur )het dubbele aantal' steken heb opgezet, en dan in de eerste toer de tweede kleur invoegen. Staat wel een heel stuk strakker moet ik zeggen. Ook brei ik nu in plaats van een ´dubbeldradige´ kantsteek gewoon elke pen de eerste en laatste twee steken )dus van elke kleur één' recht. Dat ziet er ook veel mooier uit.<

Moet ik alleen nog iets bedenken voor het afkanten. Ik denk dat ik de laatste toer gewoon helemaal in één kleur brei en dan afkant. Net als de opzettoer. Moet lukken hoop ik.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2007 om 08:24
Yep, laatst toer in één kleur in boordsteek breien en dan in één kleur wederom in boordsteek afkanten. Prachtige kantjes ! Ben nu bezig met een doodskopje in een sjaal. Heb nu wel even genoeg pannenlappen denk ik. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2007 om 13:17

hallo allemaal,

ik had dit nog nooit eerder gezien,maar mijn moeder die hier zit wel,die deed dit al 30 jaar geleden,maar toen zij het filmpje zag,leek het voor ons ook net goochelen,hihihi.ik ga dit zeker een keer proberen,al is het alleen maar om het uit te proberen lijkt me leuk om ze lekkere dikke dassen te breien,

groetjes hesterkerstgek1

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2007 om 16:12
Ik heb inmiddels ontddekt dat ik minimaal twee boeken heb waar deze techniek in wordt beschreven, maar heb er gewoon altijd overheen gelezen. Blijkt dat ik patroontjes heb voor een INKTLAP whatever dat mag zijn. Die breide je dus ook dubbel, van katoen. Om natte inkt op te nemen van vers schrijfwerk neem ik aan. Daar is het inderdaad een prachtige techniek voor, als je genoeg pannenlappen hebt. 

En ik hoorde gisteren van een - beduidend ouder-  iemand, dat haar moeder of oma het maandverband (!) ook dubbel breide ! Tja, daar waag ik me maar niet aan. Zouden we dat nu nog doen, zou ik ze in elk geval niet meer van witte katoen breien ! Liever iets leuks met motiefjes ofzo....
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2007 om 17:21

Ik herken dit nog van heel vroeger,dat heb als je oud wordt,ik zal je  vertellen,het was geen lolletje.

en die inktlap werd vroeger gebruikt om inderdaad  je inktpen iets droger te maken,kon je schrijven zonder druppels.

gelukkig is het nu een stuk makkelijker.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2007 om 19:01
Wij hadden op de lagere school tweezitslessenaartjes, met een holte voor de glazen inktpotjes, Daar doopte je je kroontjespen in, maar omdat ze open waren, kwam er stof in de inkt, zodat je een vies propje aan je pen kreeg. Daarvoor had je een inktlap, meestal gekocht, maar ook wel zelfgemaakt.

Mijn moeder vertelde ook van zelfgebreid maandverband en gehaakte beha's. O wat was ze blij met dat kant en klare spul.

Ik zag in een nieuwe Neckermanncatalogus, dat die "fietsbroekjes"weer te koop zijn, die je over je jarretelles (vreselijke dingen) droeg in de winter.

Nou, oma vertelt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2007 om 10:57

Het maandverband breien is ver van voor mijn tijd, maar toen ik pas begon droeg ik wel van die badstoffen dingen die je uit kon wassen. En daarna van die dingen die je nog in een speciaal broekje moest vast zetten met de flapjes aan het uiteinde. Ik was erg blij toen het kant en klare plakspul kwam.

Wat ben ik al oud aan het worden...........

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2007 om 17:58
Ja, en dat ding had wel iets van een jarretelle, kun je nagaan wat een ellende als je dat samen droeg. Ik was dolblij met de panty en later de jeans (die wij niet op de middelbare school of op het werk mochten dragen!!!).
Later mocht je eventueel wel een broekpak aan, want de minirok op kantoor was niet zo netjes, waar bemoeiden ze zich mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Marike View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 445
Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2007 om 20:11
Mooi hoor.... Ik ken deze techniek van het machinebreien op het dubbelbed. Wordt inderdaad erg mooi en een hele klus volgens mij als je het met de hand doet!!
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2007 om 20:27
..............welkom terug Marike.........fijne vakantie gehad ?  (heb je berichtje ontvangen)...........groetjes geesje    
groetjes geesje
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.336 seconden.
Lang Yarns