Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

A.U.B hulp rondbreinaalden

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: A.U.B hulp rondbreinaalden
    Posted: 09 Oktober 2013 om 17:19
Ik wil dolgraag het breien weer op pakken en dan het liefst op rondbreinaalden zodat ik Jacobus kan maken. Wie weet er een goede en duidelijke uitleg, 'k ben zelf al bezig geweest maar ik snap er helemaal niks van. En you tube heb ik alleen maar engelse uitleg gevonden......
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 17:59
hahaha ik zit met hetzelfde, begrijp het nog steeds niet.....Embarrassed
groetjes geesje
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 18:06
Ik heb het wel vanaf youtube geleerd, en geen geluid aan, dus ook geen engels gehoord. Domweg kijken, zelf doen, kijken, zelf doen enz. Het is hier nl. heel moeilijk uit te leggen. Ik neem aan dat jullie continentaal willen breien. Veel dames blijven "gewoon" breien op de rondbreinaalden. Kan ook!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 18:24
Op www.handwerkles.nl  wordt het in het nederlands uitgelegd met video .
 
Er wordt hier ook op de "ouderwetse " manier gebreid .Dus insteken omslaan doorhalen aflaten glippen
Drops heeft ook een video maar hier breien ze continentaal
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 18:40
Als het alleen om simpel rondbreien gaat zou je ook eens kunnen proberen te knooken. Is een beetje als breien met een haaknaald. Voor knuffels vind ik het super werken.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 18:52
Och lieve help wat is continentaal breien en knooken nu toch weer, voel me opeens heeel  oud :-)
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 19:48
Knooken ken ik ook niet. Wel knokken, maar dat is het vast niet
Continentaal breien is met de draad aan de linkerkant. Het heeft in mijn beleving iets meer van haken.
Je maakt sowieso iets minder beweging.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 20:43
Wist niet dat je het ook knooken kon noemen. Ik brei dan dus zo. Draad aan de linkerhand en een soort van haken. De dame van het engelstalige filmpje vind ik heel drammerig, van zo moet het en niet anders.
Er leiden vele wegen naar Rome. Er zijn ook Duitse filmpjes. ik geloof bij Stricken lernen, die doen het anders. Gewoon je eigen weg zoeken.
Ik help momenteel een kennsje met een rok helemaal in de rondte gebreid. Dus op een rondbreinaald. Zij doet het gewoon op onze klassieke manier.
Je kunt Jacobus ook op 4 of 5 pennen breien hoor Claire.  
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 22:08
Ik heb via eBay een start set knooking gekocht, met naalden, klemmetjes en de hulpdraden. Kijk hier eens om een idee te krijgen van knooken.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 23:15
Ik heb het filmpje niet helemaal afgekeken, te laat, maar de rechte steek doe ik eigenlijk hetzelfde, maar dan met een breinaald. Dat haakje heb je echt niet nodig.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2013 om 23:26
Knooken.......wat een aparte manier van breien......
Allemaal bedankt voor de informatie en uitleg.........
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 08:09
ik heb het rondbreien met dit filmpje onder de knie gekregen. gaat super, hele fijne manier van breien.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 08:52
Ik vind de averecht steek in dit filmpje niet handig, het kan veel een voudiger, weet alleen niet of daar een filmpje over is, ik zal eens zoeken.
Groeten Jo
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 08:58
wat leuk dat knooking    waar zou je die naald kunnen kopen ?
oant Sjen
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 21 September 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 309
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 09:16
Ik was al aan het zoeken gegaan bloem. Het lijkt mij ook erg leuk namelijk. Ik ben het alleen hier tegengekomen: http://www.tientalenten.nl/node/1046
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 09:37
Dankjewel Iepie . die ga ik bestellen . ik had ze bij etsy ook al gevonden maar daar krijg ik enkel dollar prijzen te zien ?
oant Sjen
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 09:43
Bloem bij Etsy kun je instellen of je dollars of euro's wil zien hoor.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2013 om 09:44
hoe doe ik dat ?
 
Ik ben er ondertussen al achter hoe ik de bedragen  in euro's op de nota krijg
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2013 om 20:02
De breihaak (knooking needle) is binnen. morgen ga ik proberen hoe het werkt
oant Sjen
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2013 om 07:51
mag ik vragen wie of wat Jacobus is?

nia
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns