Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Aantal breinaalden gezocht

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Augustus 2012
Locatie: Groningen e.o.
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Aantal breinaalden gezocht
    Posted: 02 September 2012 om 00:11
Dag allemaal,

Weet helemaal niet of ik hier een topic over mag openen, maar heb naar regels hierover gezocht, maar niet kunnen vinden.

Ik ben namelijk op zoek naar diverese rondbreinaalden.
Helaas zit ik op het moment zonder een dik gevulde rekening, vandaar dat ik het 2e hands zoek.
Die krengen zijn namelijk behoorlijk aan de prijs.

Mijn zussen zijn alle 3 deze maand jarig, en wil graag wat moois voor ze breien. Heb geen geld voor dure cadeaus, en iets hand gemaakt zullen ze zeer zeker waarderen.

En heb voor alle 3 wat leuks uitgezocht, en voor allemaal heb ik andere maten naalden nodig haha.

Ik weet dat je in principe alle patronen op een 80 cm naald kan breien, maar dit lukt mij helaas nog niet(nog niet genoeg ervarin, en moet mijzelf alles leren).

Ik zoek de volgende maten:

1,5 mm 40 cm lang
3 mm 40 cm lang
3 mm 60 cm lang
3 mm 80 cm lang
3,5 mm 40 cm lang
3,5 mm 60 cm lang
4,5 mm 60 cm lang
5 mm 40 cm lang
6 mm 80 cm lang
6 mm 40 cm lang

Rechte breinaald maat 12

Wie heeft dit dubbel of over en kan ik voor klein prijsje over nemen??

Groetjes Nicole


Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 01:12
.
Back to Top
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Augustus 2012
Locatie: Groningen e.o.
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 01:14
Klopt, bij de zeeman heb ik alle maten gekocht die ze hadden.
Maar laten daar nou niet de maten tussen zitten die ik nodig heb Angry
En die hebben alleen 80 cm lang

De wibra's hier hebben geen rondbreinaalden helaas
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 01:16
.
Back to Top
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Augustus 2012
Locatie: Groningen e.o.
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 01:19
Ja die heb je wel.

http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/addi-click.asp

Maar check de prijs Cry
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 10:30
Ik heb een rondbreinaald nr. 3 van 40 cm, setjes sokkennaalden van 2,5 en 4, die ik wel kan missen en een een aantal naalden zonder knop in zo'n dun maatje dat ze niet in het dunste gat van de naaldenmeter passen, ze zijn van gewone lengte. Ik heb ze optimistisch gekocht voor poppenhuispopjeskleren, maar ik denk dat ik gillend gek wordt van dat gepriegel, haaknaald 1,5 maakt me al kriebelig.

Ik heb ook nog een naaldenmeter, een kabelnaaldje, twee stekenstoppers en wat stekentellers voor je klaarliggen.

Als je adres in een pm of mail stuurt, komt de hele lading naar je toe.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 10:34
.
Back to Top
Jaline View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 12 Augustus 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 74
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jaline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 11:09
volgensmij bij de wibra in Emmen hebben ze dat wel... succes ermee!!!
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 11:38
.
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 12:50
http://www.trikoo.nl/shop/brei-en-haakgerei-c-10.html

deze winkel is waar ik mijn eerste breinaalden vandaan had, ze zijn wat duurder maar het is een fairtrade shop dus vandaar.
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 13:46
Stekentellers zijn gewoon ronde dingetjes die je op de breinaald hebt tussen de steken in. Als je bijvoorbeeld een rand van 5 steken aan weerszijden in een ander patroon breit dan in het midden, is het handig om die steken apart te zetten. Of je hebt een patroon dat om de 20 steken anders is. Mensen gebruiken de echte uit de breiwinkel of paperclips of lusjes van garen in een andere kleur.

Getekende breipatronen zijn maar een beetje moeilijker dan getekende haakpatronen, je kunt beginnen met simpele in rechte en averechte steken en dan gaatjes erbij leren, dan kabels en voor je het weet ben je een ervaren breister.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Augustus 2012
Locatie: Groningen e.o.
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 14:24
Originally posted by Nespa Nespa wrote:

http://www.trikoo.nl/shop/brei-en-haakgerei-c-10.html

deze winkel is waar ik mijn eerste breinaalden vandaan had, ze zijn wat duurder maar het is een fairtrade shop dus vandaar.


Als ik nieuwe kon betalen zou ik geen topic openen voor 2e handsWink

Maar bedankt voor de link, wie weet als mijn schip met geld eens gaat aanleggen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 14:45
Al eens in een kringloopwinkel gekeken ???
 
Hier kosten ze 10 eurocent per stuk .
Back to Top
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Augustus 2012
Locatie: Groningen e.o.
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 14:48
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Al eens in een kringloopwinkel gekeken ???
 
Hier kosten ze 10 eurocent per stuk .


10 km verderop is net een kringloop gekomen, maar die heeft nu nog voornamelijk kleding.

Vriendinnetje van mij werkt in een hele grote kringloop. En ze kijkt al 1,5 jaar voor mij uit naar rondbreinaalden. Maar in die 1,5 jaar heeft het nog maar 1 rondbreinaald opgeleverd.

Van rechte naalden hebben ze honderden, maar uiteraard niet maat 12 Cry
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 15:00
Veel van de door jou opgegeven maten hebben ze bij de zeeman. Kosten 99 cent. Misschien gewoon met 1 paar beginnen en dan steeds door het jaar heen statiegeld van de flessen sparen voor uitbreiding? Ik had ook niet in 1 keer alles bij elkaar, begon met naalden 3, 3.5 en 4 en dan steeds wat erbij. Naald 12 heb ik nog niet en gebruik het ook nooit dus mis het niet :)
Back to Top
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Augustus 2012
Locatie: Groningen e.o.
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 15:04
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Veel van de door jou opgegeven maten hebben ze bij de zeeman. Kosten 99 cent. Misschien gewoon met 1 paar beginnen en dan steeds door het jaar heen statiegeld van de flessen sparen voor uitbreiding? Ik had ook niet in 1 keer alles bij elkaar, begon met naalden 3, 3.5 en 4 en dan steeds wat erbij. Naald 12 heb ik nog niet en gebruik het ook nooit dus mis het niet :)


Helaas niet bij de zeeman in Groningen. Daar heb ik alle maten gekocht die ze hadden. En ze vertelde mij dat dit ook de enige maten zijn die ze hebben.

En zijn 79 cent :) zelfs nog goedkoper hihi.

Statiegeld is leuk idee, maar drink geen fris. Alleen koffie en water(en een biertje op zijn tijd).

En heb ze nu nodig om cadeaus voor mijn zussen te breien :)
Back to Top
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 23 Augustus 2012
Locatie: Groningen e.o.
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 15:08
Van de rechte naalden ben ik wel aardig voorzien. De standaard maten dan.

Maar heb gemerkt dat ik rondbreinaalden veel fijner vind.

Ik brei niet alleen voor mijn plezier en tijdverdrijf. Maar ook voor de ontspanning.
Mijn fyshio zei dat ik mijn lijf veel te hard aanspan en daardoor veel last heb van mijn blessure in mijn schouder, ik moest dus iets zoeken om te ontspannen. En dat is dus breien.
Maar met rechte naalden span ik nog steeds teveel aan, en met rondbreinaalden heb ik dat niet. En hoef niet in een verplichte houding te zitten(wat voor mij moeilijk is i.v.m. rug)
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 08 Mei 2012
Status: Offline
Points: 698
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 15:50
.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 17:39
Misschien een idee om te vragen aan je zussen om een bijdrage te leveren voor het werkmateriaal zodat jij hun kan voorzien van het meest mooie gave cadeau ever? Maar ja dan weten ze al wat ze gaan krijgen... Idee van Sun is niet gek! Je weet maar nooit ;-)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:16
En marktplaats in de gaten houden. Ik heb daar zelf heel wat breiboeken vandaan. Zo veel dat ik mezelf nu verbied om er te gaan kijken. Als mensen stoppen met hun hobby gaan hun spullen daar vaak heen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns