Adventsjaal 2013 |
Reageer | Pagina <1234 15> |
Autheur | |
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga hem ook maken en ik heb al garen. Posh garen, handgeverfd, 2ply, 50% merino, 50% silk lace. 100gr 875 yards. Dus ongeveer 800 m. Als ik te weinig heb moet hij maar wat korter worden.
Kleur lila/grijs verlopend. Ik heb nog eens uitgebreid gelezen bij de sjaal van 2012. Waarschijnlijk heb ik te weinig garen, daar moet ik nog iets op verzinnen
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
elizabethh
Hobbywonder Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ga de patroontjes ook weer breien..., veel te leuk om mee te doen!
Maar ik ga er weer een breirol van maken, zoals voorgaande jaren... Enne..., ik hoop dat deze foto goed geplaatst wordt ..
|
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Hè bah...., nee dus!
Ik ga nog een poging wagen..
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gelukt elizabethh!
Ik heb je foto geopend en toen copieëren plakken. Een vraag. Hoe breed is deze en hoe breed had hij eigenlijk moeten zijn? Ik heb waarschijnlijk te weinig garen voor de heel breedte. Is dat te doen hem doodgewoon smaller maken? Over het algemeen vind ik die sjaals allemaal te breed. Maak ze meestal smaller
|
|
Groetjes, Lida.
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou vergeten te zeggen dat ik hem heel mooi vind.
|
|
Groetjes, Lida.
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Lida, ik had ongeveer rond de 50 steken. Per patroontje kan dat wat verschillen, je moet altijd even kijken naar de deelbaarheid... De meeste sjaalbreisters zitten rond de 100 steken gemiddeld.
Maar bij elk motief moet je een bepaald deel herhalen, dus dan kun je zelf kiezen voor hoe vaak je dat doet... Dus de sjaal is ook echt wel in een smallere maat te maken! Bovendien worden ze ook erg lang, en kun je soms inkorten door het hele patroon maar 2 keer i.p.v. 3 keer te breien...
|
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Zoiets had ik ook al bedacht. Had mij voorgenomen om de patronen van 2012 eens te bestuderen en dan mijn strategie te bepalen.
Ik heb bij Ravelry gekeken naar alle informatie. Zijn alleen engelstaligen bezig? Ik red mij er wel mee, maar als ik iets moet gaan schrijven ..... Zal het wel steenkolen engels worden. Ik zal de patronen zeker in het Duits downloaden, maar vind nergens Duits commentaar. |
|
Groetjes, Lida.
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Er is bij Ravelry zowel een duits- als engelstalig forum.
En daar wordt bij beiden volop over de patronen gesproken. Engelstalig advent calendar scarf 2012: http://www.ravelry.com/groups/advent-calendar-scarf-2012 Duitstalig adventskalenderschal 2012: http://www.ravelry.com/groups/advent-calendar-scarf-2012 En we kunnen natuurlijk ook op de hobbydoos een topic starten over de nieuwe patronen van 2013 en vragen stellen aan elkaar!
|
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Daar heb ik wel zin in elizabethh, lijkt mij leuk.
Heb de links bezocht die je aangaf, maar ik zie bij beiden alleen engels als voertaal. Ondertussen ook je blog gevonden, prachtig. Mooie dingen heb je gemaakt. Hoe breed heb je je breirol gemaakt? Heb je ook op Ravelry gezocht onder deze naam, dus niet gevonden, maar ik ga het nog eens proberen
|
|
Groetjes, Lida.
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, ik zie het nu ook Lida..
Het forum is tweetalig, de engelstalige - èn duitstalige topics staan door elkaar. Maar als je nu de duitstalige aanklikt, kun je ze toch lezen! O ja, en hier http://www.ravelry.com/discuss/advent-calendar-scarf-2012/2741434/1-25 is alvast het forum voor 2013, de discussie is al lekker begonnen! Mijn breirol (van de foto hierboven) is bijna 12 cm breed en gebreid met pen nr. 2 en DMC Babylo nr. 10 van dikte. Ik heb nog meer breirollen gemaakt, en de meeste zijn allemaal met dit materiaal gemaakt. Het is fijntjes en opletten geblazen, maar ik vind het zelf erg mooi. Van de patronen van 2012 ben ik ook een sjaal aan het breien, maar nog steeds niet af..., ik ben bij dag 12 aangeland... Deze sjaal brei ik op pen 3.5 en met Phildar partner baby. Mijn sjaal wordt gemiddeld 28 cm breed. Ik heb gemiddeld rond de 90 steken opstaan. Maar een sjaal doe ik niet meer alhoewel ik ze prachtig vind. Ik draag ze bijna niet. Een breirol is minder werk omdat ik de breedte en de lengte aan pas. En ik vind die (brei)rolletjes bij elkaar in een mandje zò leuk!
|
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
zou de Drops lace geschikt zijn? En klopt het dat ik daar dan maar 2 bollen van nodig zou hebben?
|
|
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb voor de sjaal van 2010 ongeveer 800 meter gebruikt, die van 2013 schijnt iets groter te worden (breder) en Drops Lace is 800meter per bol als ik me niet vergis dus zou je aan 2 bollen ruim voldoende moeten hebben. Ik heb pas een sjaal hiervan gebreid met 1 bol en die werd 40 x1.80cm
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
Mayabees
Hobbyguru Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hmmmmm heb even gesnuffeld, ziet er heel mooi uit allemaal. Maar heb al jaren niet meer gebreid. Wil het steeds oppakken, maar krijg nog steeds opdrachtje voor haken.
Misschien voor de afwisseling toch......???? Wel leuk idee als jullie hier dit gebeuren allemaal gaan volgen. Ben benieuwd wie het allemaal gaat doen. |
|
http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik hem daar dan van ga maken, het lijkt me mooi garen. |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik dat zo lees Pimmetje en Elizabethh, zal ik wel uitkomen met mijn 875 yards, 40 cm vind ik een goede breedte. Ik ga eens proberen hoeveel steken ik moet opzetten om die breedte ongeveer te halen.
En dan inderdaad wat minder patroonherhalingen, dan zal ik wel met het garen uitkomen. Ik wil liever een sjaal als een breirol want ik draag bijna altijd een sjaal.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Janne Marie
Post Options
Thanks(0)
|
Zo, van mij mag het 1 december zijn, ik heb de wol er al voor besteld
:-). |
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, ik kijk er ook naar uit!
Maar het is nog hard door pezen hoor, als je bìj wilt blijven... Elk patroon is toch even uitvogelen (en dat kost tijd) en uithalen is een ramp met die ajourmotiefjes! En als je dan elke dag je patroon af wilt hebben, nou.. dan moet je stevig doorgaan hoor!
|
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij mij lukte het toch bijna elke dag om mijn patroontje klaar te krijgen (behalve bij de feestdagen). 2x heb ik een foutje gemaakt en moest ik een naald uithalen , bleek dan nog in die steeds weerkerende 8 tussennaalden. De eenvoudigste van allemaal .
Onder de groep die hem breiden zaten echte maniakken. Die kwamen dikwijls uit bed tussen 5 en 6 u 's morgens. Ze begonnen dan vliegensvlug het patroon te breien om dan als eerste een foto te kunnen posten. Niet normaal ! Van de volgende 8 tussennaalden breiden ze telkens ook al 7 naalden, de 8ste konden ze nog niet breien omdat je altijd pas 's anderendaags wist hoeveel steken je in die laatste naald moest minderen of meerderen voor het volgende patroon.
|
|
pimmetje
Hobbywonder Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik meerderde of minderde altijd in de 7e naald zodat ik in de 8e naald geen meerderingen of minderingen had, vond ik fijner om met het ajourpatroon te starten
Door alle berichtjes hier kreeg ik er weer helemaal zin in en ben met die van 2011 begonnen, dus zometeen heb ik er 2 op de naalden staan want natuurlijk begin ik 1 december aan die van 2013 |
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Haha, maar dat doe ik niet hoor... speciaal vroeg uit m'n bed! Of... opblijven.., want Kristin plaatst de patroontjes vaak 's avonds laat!
Bij de breirollen deed ik het tussenpatroon standaard altijd met 4 naalden ribbelsteek. Dat vind ik mooier bij zo'n rolletje dan een uitgebreid tussenpatroon van 8 naalden. Vanavond heb ik nog zitten breien aan die van 2011, net als jij Wilma! Ik ben nu bij dag 8, en wat is het toch weer leuk om te doen!
|
|
Reageer | Pagina <1234 15> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |