Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Adventsjaal 2013

 Reageer Reageer Pagina  <12345 15>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2013 om 22:33
Ja Elizabethh, klokslag middernacht kon je het patroon downloaden (heb ik eens toevallig gemerkt). Ik verdenk er sommigen van dat ze zelfs breiden van middernacht tot bijv. 1 uur en dan om 6 u verder breiden. Wink Rond 8.30u zag ik telkens al enkele foto's van steeds dezelfde dames. Ik denk dat die achteraf afkickverschijnselen hadden. LOL
Ik breide steeds tussen 12.30 en 13.30 u, in de late namiddag nog een uurtje en/of 's avonds voor de televisie.
Je breirol is trouwens heel mooi !
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 12:40
Oh wat leuk!

Ik was lang niet op het forum geweest, omdat ik zoveel dingen inspiratie had en telkens wil ik dan weer met wat anders beginnen, en 't is dus weer van dat LOL

Ben bezig aan een vestje van Drops voor de dochter - meer om mijn man tevreden te stellen. Die wol had ik nog liggen "en zo ruim ik op". Er ligt ook nog ergens een topje voor mij op wat naalden, maar dat is een lentepatroon - dat kan ik nu toch moeilijk afwerken Wink

En ik wil een trui breien voor de dochter, en nu dus ook deze sjaal. Ai ai ai...

Ik vind het echt prachtig al die motiefjes. Heb dit nog nooit gedaan. Enkel een heel eenvoudig vest in Drops Verdi was in een ajourpatroon. Ga het toch wagen denk ik...
Groetjes, Tineke
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 17:40
Doen Tineke doen ...!!!WinkLOL
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2013 om 19:19
En ja hoor, ik ging zojuist de wol bestellen op Hobbydoos voor de trui van de dochter,... en 'k heb dan maar meteen twee bollen Drops Lace bijbesteld voor de adventssjaal.

Heb het ook eventjes gezegd tegen de wederhelft. Die mompelde iets van "bomma" en ging weer verder met tv kijken LOL
Groetjes, Tineke
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2013 om 19:52
Ja..., dat betekent dat we even niet aanspreekbaar zijn op het breimoment van de dag..., want je moet er goed je koppie bij houden hoor...
Kunnen de mannen rustig tv kijken...
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2013 om 15:20
Ik heb al heel lang niet meer dat kantbreien gedaan, maar toch ga ik het proberen, lukt het niet, jammer dan. Dan heb ik het tenminste geprobeerd :-)
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 14:35
Als je het ooit gedaan hebt zal het nu ook wel weer lukken. Het is net als fietsen, dat verleer je ook nooit
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 16:08
Ik verheug mij al helemaal op de adventssjaal. Zit al te plannen hoe ik het ga doen met de projecten waar ik nu mee bezig ben.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 16:37
Om alvast in de sfeer te komen, ben ik nu druk bezig met een breirol van de patroontjes van 2011...
Die was blijven steken bij dag 6 en nu ben ik vandaag bij dag 13 aangeland. Het leuke is dat het vandaag ook de 13e is...
Ik ga proberen elke dag een patroontje te breien, dus ik ben al in het ritme!


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 17:15
Ik brei momenteel een kerstgroep, 2 schaapje en een herder bijna af. Zit dus ook al in de sfeer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2013 om 23:41
Ik ben ook helemaal enthousiast nu. Vandaag de wol aangekregen, zowel voor de sjaal als voor trui. Zo mooi!
Groetjes, Tineke
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 12:04
Misschien een domme vraag, maar wat voor garen is lace???? en wat voor dikte is dat???
het lijkt me erg leuk om ook de sjaal te breien!!!
Groeten Jo
Back to Top
Jo Bateau View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 09 Maart 2013
Status: Offline
Points: 212
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jo Bateau Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 12:08
Is baby alpaca het zelfde?? Dat vind ik zo fijn garen???
Groeten Jo
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 12:48
Ik denk dat je dat rustig kunt gebruiken. Als je kijkt op Ravelry bij de sjaal van 2012 dan zie je dat men rustig een ander garen gebruikt. Het hoeft echt niet persé lace te zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 13:16
Originally posted by Jo Bateau Jo Bateau wrote:

Misschien een domme vraag, maar wat voor garen is lace???? en wat voor dikte is dat???
het lijkt me erg leuk om ook de sjaal te breien!!!
 
Lace is heel dun garen, meestal 100% wol, vaak merino wol, soms met een deel zijde erin, over het algemeen is het heel zacht garen. Ik heb hier lacewol liggen die niet veel dikker is als rijggaren. Je breit het meestal met naalden 3,5 of 4 waardoor je het kantachtige effect krijgt. Dit ontstaat meestal pas na het blocken want tijdens het breien ziet het er vaak niet uit vindt ik.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 19:10
Er staat al meer op Ravelry, ik heb net betaalt, heb de introductie ontvangen en dan krijg je vanaf 1 december het patroon binnen.

Hier moet je zijn:http://www.ravelry.com/patterns/library/lila-and-claudines-2013-advent-scarf
Onderaan de pagina staat ergens de link naar de groep.


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 19:22
Wij hebben het steeds over de sjaal van Kristin Benecken gehad. Dit is een andere. Zo te zien loopt deze over 20 dagen, de andere over 24 dagen. Lijkt trouwens mooi.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 19:27
O, dus dan heb ik een totaal andere. Dan ga ik ook nog bij die van Kristin Benecken kijken :)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14077
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 19:34
Zij heet op Ravelry wollkistchen. De site staat aan het begin van dit topic gegeven
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2013 om 22:43
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Er staat al meer op Ravelry, ik heb net betaalt, heb de introductie ontvangen en dan krijg je vanaf 1 december het patroon binnen.

Hier moet je zijn:http://www.ravelry.com/patterns/library/lila-and-claudines-2013-advent-scarf
Onderaan de pagina staat ergens de link naar de groep.


Die van Wollkistchen is GRATIS
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns